1
około 5 godzin temuLektura na 3 minuty

Podsumowujemy ostatnie doniesienia o Heroes of Might and Magic: Olden Era. Nowy Graal i rozwój bohaterów bez tajemnic

Unfrozen ujawniło również wygląd menu głównego w Heroes of Might and Magic: Olden Era.

Według pierwotnych założeń w nowe Heroesy we wczesnym dostępie powinniśmy się zagrywać już od dwóch miesięcy. Premiera Olden Ery została jednak przełożona z drugiego kwartału na bliżej nieokreślone „później w 2025 roku”. W międzyczasie Unfrozen wciąż dolewa oliwy do ognia, ujawniając coraz to kolejne elementy gry, takie jak nowe frakcje. Ostatnią, którą pokazano graczom, była Knieja (Sylvan) łącząca w sobie motywy znane z Bastionu i Wrót Żywiołów. 

Zainteresowanie Heroes of Might and Magic: Olden Era jest całkiem spore, gdyż, jak podało samo Unfrozen, ponad pół miliona osób dodało grę do steamowej listy życzeń. Produkcja stopniowo zyskuje też sympatię graczy po dość chłodnym przyjęciu pierwszych zapowiedzi. Z pewnością pomaga fakt, że twórcy biorą pod uwagę feedback wystosowany przez fanów Heroesów. Ostatnie tygodnie przyniosły nam całkiem sporo nowych zapowiedzi dotyczących Olden Ery, a zatem pora je podsumować. Zacznijmy od ujawnionego wyglądu menu głównego, które możecie zobaczyć na poniższym materiale.

Animowane tło z pewnością cieszy oko i przywodzi na myśl menu z Heroes V. Ujawniono także motyw muzyczny, który brzmi świetnie, ale czego innego spodziewać się, gdy za komponowanie i aranżację biorą się Paul Romero i polska Heroes Orchestra? Fani w komentarzach również chwalą zaprezentowany motyw muzyczny, a zatem ewidentnie uderzono we właściwe nuty. 

Kolejna nowość przedstawiona przez Unfrozen dotyczy działania Graala w Heroes of Might and Magic: Olden Era. W poprzednich częściach serii szukaliśmy mapy prowadzącej do skarbu lub zbieraliśmy fragmenty tego legendarnego artefaktu. W Olden Erze Graala zdobędziemy poprzez odnalezienie specjalnego budynku na mapie przygody — Mirażu. Tam stoczymy walkę z kopią naszego bohatera, która jednak będzie wyposażona w silniejszą armię. Jeżeli pokonamy samych siebie — Graal będzie nasz. 

Zmianie ulegnie również działanie tego artefaktu. Postawienie związanego z nim budynku już nie przyniesie stałego bonusu do przychodów i zwiększenia o 50% przyrostu stworzeń. Zamiast tego dwukrotnie zwiększy on liczbę produkowanych w danym mieście jednostek oraz wywoła specjalny efekt zależny od frakcji. Sieć Szpiegów w Lochu odkryje nam całą mapę, a Dyrygentka Chóru pozwoli jednostkom i bohaterom Roju na wykonanie dodatkowego ataku podczas walki. 

Ostatnia nowość to devlog poświęcony rozwojowi bohaterów.

Ten nie uległ zbytniej zmianie od czasów, gdy opisywałem go po raz pierwszy, a zatem tylko pokrótce przypomnę działanie tego systemu. Każdy z bohaterów, zależnie od swojej klasy, ma pewien procent szans na nauczenie się danej zdolności. Poszczególne umiejętności będą z kolei dzieliły się na subskille, które pozwolą nam dostosować herosa do naszych potrzeb. System przypomina trochę ten znany z Heroesów 5. W steamowym devlogu Unfrozen opublikowało pełną listę zdolności możliwych do zdobycia w grze, a zatem zachęcam do zapoznania się z nią.

Nie znamy daty premiery Heroes of Might and Magic: Olden Era, jednak wiemy, że ukaże się później w tym roku. 


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów393

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze