9
20.10.2023, 09:30Lektura na 2 minuty

Pillars of Eternity III mogłoby powstać, gdyby miało budżet Baldur’s Gate’a 3

Josh Sawyer nadal chciałby stworzyć kolejną część Pillars of Eternity, mimo komercyjnej porażki „dwójki”.

Pillars of Eternity dla wielu było powrotem do starych dobrych erpegów. Wielu uwierzyło w projekt Obsidian Entertainment, który zebrał na Kickstarterze prawie 4 miliony dolarów. Sama gra, patrząc na przychylne oceny na Metacrtiticu, okazała się sukcesem, więc naturalnym było dla studia stworzenie kontynuacji. Tutaj niestety nie było już tak kolorowo ‒ opinie recenzentów były co prawda równie dobre, ale nie przełożyło się to na komercyjny sukces. Pillars of Eternety II: Deadfire, według nieoficjalnych wieści, przez pierwsze pięć miesięcy od premiery sprzedało się w nakładzie zaledwie 110 tys. egzemplarzy. Był to ułamek ze zbytu szacowanego na poziomie prawie 600 tys. sztuk.

„Dwójka” cieszyła się zainteresowaniem na Kickstarterze, lecz ostatecznie nie sprzedała się zadowalająco. W podobnej sytuacji było inne cRPG wydane rok wcześniej ‒ Torment: Tides of Numenera.

Choć reżyser serii, Josh Sawyer, deklarował, że Obsidian nie zrobi Pillars of Eternity III, dopóki nie znajdą przyczyny słabej sprzedaży, dziś zdaje się bardziej optymistycznie podchodzić do sprawy. W wywiadzie dla portalu Touch Arcade, na pytanie, którą z kontynuacji swoich poprzednich dzieł zrobiłby, gdyby nie był ograniczony czasem i pieniędzmi, wybrałby Pillars of Eternity III.


Jeżeli naprawdę miałbym nielimitowany budżet, spróbowałbym stworzyć Pillarsy 3, ponieważ wiem, jaki budżet miał Deadfire, który to nie był nie wiadomo jak duży. Słyszałem od wielu osób, jaki był budżet przeznaczony na Baldur’s Gate’a 3, i choć nie będę mówił o liczbach, to mając taki budżet, z pewnością stworzyłbym Pillarsy 3.


Nie wiemy, ile Larian Studios wyłożyło na trzeciego Baldura, ani nawet w jakiej liczbie się sprzedał (choć nieoficjalnie mówi się o ponad 5 milionach kopii na pecetach). Za to znamy kwotę, za jaką Sawyer podjąłby się produkcji Pillars of Eternity III. W żartobliwym tweecie Sawyer zasugerował, że „czeka na telefon od Xboksa, który powie mu, że chcą Pillarsy 3 z budżetem 120 milionów dolarów”.

Z pewnością można powiedzieć, że pod skrzydłami Microsoftu kontynuacja Pillars of Eternity byłaby bardziej realna, niż gdyby po raz kolejny studio opiera się wyłącznie na własnych środkach oraz crowdfundingu. W końcu według samego Josha Sawyera zdecydowanie mniejszy Pentiment nie powstałby, gdyby nie obecność w Game Passie.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów156

Obserwujących1
Brak okładki
Pillars of Eternity II: Deadfire
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
9
Platformy
PC
Gatunek
RPG
Producent
Obsidian Entertainment
Pillars of Eternity II: Deadfire

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze