około 16 godzin temuLektura na 2 minuty

Hideo Kojima o testach Death Stranding 2. „Chciałbym być trochę bardziej kontrowersyjny”

Znany reżyser martwi się, że testerzy przyjęli jego najnowszą grę nieco zbyt dobrze.

W wywiadzie dla magazynu Edge Hideo Kojima opowiada o opiniach testerów na temat Death Stranding 2. Jak się okazuje, tytuł ten trafił w ich gusta, co martwi Kojimę. „Jedynka” otrzymała bowiem znacznie gorsze opinie.


Robiłem mnóstwo testów pierwszego Death Stranding. Czterem osobom na dziesięć gra się bardzo podobała, a sześć mówiło, że jest okropna.


Hideo Kojima

To nie zraziło jednak Kojimy, który twierdzi, że 40% zadowolenia testerów to „dobry balans”. Jego podejście do tworzenia gier, jak tłumaczy, jest inne niż w wielkich wytwórniach filmowych, które wymagają, by tytuł spodobał się 80% widzów, zanim go wypuszczą.


Nie chcę robić takich gier. Nie jestem zainteresowany przypodobaniem się masowemu odbiorcy czy sprzedaniem milionów kopii. To nie w to celuję.


Hideo Kojima

Kojima zauważa, że nie może sobie też pozwolić na kompletną porażkę, aby gra się zwróciła. W końcu stoi teraz na czele firmy Kojima Productions.


Muszę zaopiekować się swoim studiem, swoimi pracownikami, naszym budżetem. Po prostu nie chcę robić czegoś, co już jest na świecie. Chciałbym stworzyć coś nowego.


Hideo Kojima

Tworzenie czegoś nowego to zdecydowanie coś, w czym Kojima jest dobry, i zgodzą się z tym chyba wszyscy – zarówno fani jego gier jak i ci, którzy pozostają wobec nic sceptyczni. Ostatnio reżyser podzielił się na przykład pomysłem na grę, w której steruje się bohaterem od narodzin do starości. 

Według dziennikarzy, którzy już zagrali w Death Stranding 2, gra ta ma być jeszcze lepsza od swego pierwowzoru. Niedawno pojawił się nawet 24-minutowy gameplay, na którym zobaczymy rozmaite ulepszenia i zmiany – nowe widoki, gadżety czy szybszą akcję. 

Po Death Stranding 2 Kojima ma zająć się dwoma grami – przygotowywanym we współpracy z Sony thrillerem szpiegowskim (czyżby duchowy spadkobierca Metal Gear Solid?) oraz tajemniczym OD, które powstaje z kolei we współpracy z Microsoftem


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów13

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze