2
30.10.2023, 11:30Lektura na 2 minuty
Plotka

GTA VI: Twórcy mieli opatentować system realistycznych animacji

GTA VI to najwidoczniej nie tylko nowa wersja silnika RAGE, lecz także nowy patent Take-Two Interactive zapewniający zupełnie inne podejście do tworzenia animacji w grze.

Ostatnio miałem przyjemność pisać, że w GTA VI prawdopodobnie doczekamy się nowej wersji silnika RAGE, która zagwarantuje pewien przełom pod względem m.in. fizyki w grze. Mają zostać też ulepszone warunki pogodowe, oświetlenie… i najwidoczniej także animacje doczekają się nowych mechanik. Po raz kolejny nie są to informacje absolutnie pewne czy oficjalne, jednak zdecydowanie warto się im przyjrzeć, ponieważ jest o nich nawet więcej przesłanek niż o nowej wersji RAGE’a. A jeśli to się potwierdzi, to może się okazać, że GTA VI będzie przełomem technologicznym.

Doniesienia pochodzą z Reddita. Tam jeden z użytkowników, Tobbelobben30, podzielił się znaleziskiem, które świadczyłoby, że Take-Two Interactive opatentowało całkiem nowy i – nadużywam tego słowa, wiem, ALE – przełomowy system animacji obiektów w grze. Jest to o tyle ciekawe, że moglibyśmy doświadczyć zmian animacji w zależności od stanu naszego bohatera – czy jest ładna czy paskudna pogoda, czy jest ranny, zmęczony etc. – których twórcy nie musieliby przygotowywać ręcznie, każdej z osobna.

Wpis znajduje się na stronie Justia Patents i wygląda na to, że był opublikowany przez Take-Two Interactive już w 2020 roku. Opis patentu możecie sami przeczytać na TEJ STRONIE, a z kolei TUTAJ znajdziecie podobno oficjalny dokument. Ten system animacji opierałby się na bibliotekach bloków, które można układać na różne sposoby i tym samym wprawiać obiekty w świecie gry w ruch. Niestety, są to wersje bez grafik, animacji czy jakichkolwiek innych prezentacji, zatem trudno powiedzieć, czym dokładnie miałyby być biblioteki wspomnianych bloków i w jaki sposób działały.

Możemy się jedynie domyślać, że układanie tych bloków w odpowiedni sposób jest prostsze niż tworzenie każdej animacji z osobna, a uzyskane w ten sposób ruchy obiektów powinny być bardziej dynamiczne i realistyczniejsze.

A chyba nie trzeba już dodawać, że większa gama animacji odpowiadająca na warunki w świecie gry zdecydowanie poprawiłaby immersję. Jeśli doliczymy do tego ostatnie plotki o fizyce na nowym silniku, w GTA VI możemy otrzymać wybuchową mieszankę, ale w bardzo pozytywnym znaczeniu tych słów.


Czytaj dalej

Redaktor
Patryk „Delighter” Żelazny

Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.

Profil
Wpisów1762

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze