4
około 16 godzin temuLektura na 2 minuty

Codemasters ma kłopoty. Firma potwierdza zwolnienia i przekierowanie pracowników do innych oddziałów EA Sports

Czy jesteśmy świadkami powolnego końca blisko 30-letniej historii studia?

Codemasters to studio z bogatą historią i ogromnym doświadczeniem w dziedzinie tworzenia gier wyścigowych – developerzy już w latach 90. dali nam takie tytuły jak TOCA Touring Car Championship i chyba bardziej znane Colin McRae Rally. Przez następne dwie dekady firma kontynuowała rozwój, ostatecznie prawie stając się częścią Take-Two. Umowa w ostatniej chwili została sabotowana przez ofertę Electronic Arts, na którą przystało kierownictwo Codemasters i w ten sposób developerzy stali się częścią wielkiej, nie zawsze szczęśliwej (zapytajcie Bullfroga, Visceral, Pandemica i wielu innych, zamkniętych studiów) rodziny „elektroników”. Przyszłość rysowała się w pięknych barwach, ponieważ Mistrzowie Kodu zaledwie rok wcześniej podpisali umowę na wyłączność w produkcji kolejnych części WRC. Co mogło pójść nie tak?

Sporo, bo już w 2023 roku firma musiała zmierzyć się z pierwszą falą zwolnień. Radość z możliwości tworzenia WRC dobiegła końca 2 lata później, kiedy to developerzy przestała pracować nad serią, tymczasem EA poinformowało o kolejnych zwolnieniach i przeniesieniu części pracowników do innych działów EA Sports. W zeszłym tygodniu Codemasters ujawniło, że umowa z WRC ostatecznie dobiegła końca, a jeśli czytaliście tytuł newsa, więc wiecie, dokąd to zmierza: przez firmę przetoczyła się właśnie jeszcze jedna fala zwolnień i prace nad kolejnymi grami są całkowicie wstrzymane. W oświadczeniu przesłanym do redakcji VGC przeczytamy:


Jako firma nieustannie ewoluujemy, by zaspokoić rosnące potrzeby naszych graczy i pracować nad naszym portfolio. To doprowadziło do zredukowania niektórych działów zgodnie z naszymi strategicznymi priorytetami. 


Rzecznik Codemasters w oświadczeniu dot. zwolnień

Nie wiemy, ilu dokładnie pracowników zostało zwolnionych lub przeniesionych do innych działów EA Sports. W ostatnich dniach zrobiło się głośno o zwolnieniu nawet 400 pracowników i anulowaniu nowego Titanfalla, przy czym samo Respawn Entertainment straciło „tylko” około 100 pracowników.

Wstrzymanie pracy Codemasters zdaje się powoli wciskać hamulec w tym trwającym blisko 3 dekady wyścigu – tym bardziej że ich ostatnie produkcje, w tym EA Sports WRC oraz F1 24 nie okazały się wielkimi sukcesami. Jeśli odpowiedź graczy na rewolucję, mającą przyjść wraz z F1 25 nie zadowoli Electronic Arts, dalsze losy całego studia mogą stanąć pod znakiem zapytania. 


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1833

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze