17
17.07.2009, 23:49Lektura na 2 minuty

Dave Jones z Realtime Worlds ujawnia garść informacji o APB - czyli zobacz, co nasi ludzie widzieli na E3 [WIDEO]

Okej, z filmiku na filmik jestem coraz bliżej prezentowanego już od dawna przez Huta stanu niecierpliwego oczekiwania odnośnie All Points Bulletin. Chyba jednak twórca GTA wie, jak robić gry o gangsterach w otwartym świecie, oj wie.


Michał „enki” Kuszewski

Prezentację możliwości najfajniejszego w historii edytora postaci, którym może się pochwalić APB widzieli już u nas chyba wszyscy, a jeżeli ktoś nie miał okazji w poniższym, dwudziestominutowym materiale z tegorocznej Develop Conference znajdzie się miejsce i na to.

Podsumowując w skrócie wywody pana Jonesa można powiedzieć, co następuje:

- Miasta na serwerach będą "żyły" przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Nie będzie znikania i pojawiania się aut za rogiem - cały ruch na ulicach będzie liczony w czasie rzeczywistym.
- Filozofia rozgrywki opiera się o hasła Creativity, Conflict i Celebrity.
- To środkowe, czyli umożliwienie graczom jak najlepszych warunków do współzawodnictwa przejawi się między innymi brakiem lobby i dynamicznym tworzeniem potyczek w trakcie gry. Przypuśćmy, że dwoje zbirów będzie chciało zarobić kradnąc wóz. Podczas włamania mogą zostać zalarmowani dwaj inni gracze stojący po stronie stróżów prawa. W zasadzie może być ich dwóch, trzech, czterech, a nawet więcej. Jeżeli bandyci będą skutecznie się bronić, do gry zostaną zaproszeni kolejni stróże, a jeśli sytuacja będzie się nadal rozwijać ciekawie i widowiskowo - nic nie będzie stało na przeszkodzie, by drobny incydent z początku przerodził się ostatecznie w kilkudziesięcioosobową wojnę.
- Muzyka będzie grała ważną rolę w APB. Wraz z grą gracze dostaną sto utworów, ale będą również mogli oczywiście sobie puścić coś własnego. Dane o utworze będą przesyłane dzięki technologii last.fm do innych użytkowników, którzy usłyszą właśnie ten kawałek (jeśli mają go w swojej kolekcji) lub podobny, utrzymany w tej samej stylistyce sączący się z zestawu stereo przejeżdżającego właśnie obok wozu.
- Głośność rozmów graczy będzie się również zmieniać w zależności od odległości, w której znajduje się podsłuchujący.
- Oprócz tego gracze dostaną prosty mikser sampli, dzięki któremu będą mogli skomponować własną "death tune" - melodię, która zagra ubitemu właśnie przeciwnikowi do "snu" (14:46 rządzi! ;]).

Wysłuchawszy tego, co miał do powiedzenia Dave Jones, nie wiem, szczerze mówiąc, czy ABP stanie się wielki, ale na pewno będzie o nim głośno.

Nasze wrażenia z prezentacji APB na E3 znajdziecie TU. Jak twierdzi Hut prezentacja z Develop Conference, to ta sama, którą widział na E3. Nowością jest jednak fragment o ruchu w mieście generowanym w czasie rzeczywistym. Zawsze coś ;-)   


Redaktor
Michał „enki” Kuszewski

Autor tekstów różnych. W tym książek. Fan żółwi, muzyki filmowej i wszystkiego, co kosmiczne. Swoje politechniczne wykształcenie przekuł w artykuły dla czasopisma CD-Action, w którym jako redaktor przez wiele lat realizował swoje pasje grania i pisania. Obecnie pracuje w Techlandzie jako Quest Designer.

Profil
Wpisów512

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze