9
4.11.2021, 12:43Lektura na 2 minuty

Square Enix przyznaje po raz kolejny: Marvel’s Avengers było rozczarowaniem, ale firma wyciągnęła z tego wnioski

Wydawca nie zamierza porzucić jednak modelu gry-usługi, uznając go za przyszłość całej branży.


Witold Tłuchowski

Kiedy Square Enix weszło w posiadanie jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek naszych czasów, nie spodziewaliśmy się, że pierwsza gra z nią związana okaże się takim rozczarowaniem. Dobra, tak naprawdę po nieporywających zwiastunach i słabej becie dla nikogo zaskoczeniem nie były przeciętne oceny czy chłodne przyjęcie przez graczy.

Wydawca już w zeszłym roku przyznał, że tytuł sprzedaje się poniżej oczekiwań, ale wszystko naprawić miał długoterminowy rozwój produkcji. Niestety, w 2021 zmieniło się w tej materii niewiele. Przy okazji opublikowania raportu finansowego za miniony kwartał Yosuke Matsuda, prezes Square Enix, po raz kolejny nazwał wyniki Marvel’s Avengers rozczarowaniem, zaznaczając przy tym jednak, iż spółka wyciągnęła z całego projektu istotne wnioski.


Marvel’s Avengers było dla nas ambitnym tytułem, ponieważ przyjęliśmy model gry-usługi. W końcowej fazie tworzenia produkcji pokonaliśmy szereg nieoczekiwanych trudności, w tym konieczność przestawienia się na pracę z domu z powodu pandemii. Udało nam się przezwyciężyć te wyzwania i wypuścić tytuł na rynek – niestety nie okazał się takim sukcesem, jak sobie byśmy tego życzyli.Niemniej jednak przyjęcie modelu gry-usługi uwypukliło problemy, które prawdopodobnie napotkamy w przyszłych pracach nad kolejnymi produkcjami – np. konieczność wyboru projektów gier pasujących do unikalnych atrybutów i gustów naszych studiów oraz zespołów developerskich.Chociaż nowe wyzwanie, z którym się zmierzyliśmy przy okazji tego tytułu, przyniosło rozczarowujący wynik, jesteśmy pewni, że gry-usługi będą rosły na znaczeniu, gdy sektor gier stanie się bardziej zorientowany na świadczenie długoterminowych usług.


Marvel’s Avengers wzbudzają w ostatnich tygodniach spore emocje również z powodu działań samego Crystal Dynamics. W zeszłym miesiącu studio wprowadziło do produkcji płatne boosty, które zgodnie z wcześniejszymi obietnicami miały się nigdy w grze nie pojawić – na szczęście twórcy ostatecznie wycofali się z tego pomysłu.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze