11
9.03.2021, 09:58Lektura na 2 minuty

Disintegration: Twórcy zamykają studio po porażce gry

Po pięciu latach V1 Interactive kończy swoje istnienie.


Witold Tłuchowski

Marcus Lehto długo planował swojego wymarzonego RTS-a science fiction i wciąż – pomimo ponad 20 lat starań – nie udało mu się go stworzyć. Po zakończeniu prac nad Mythami studio Bungie postanowiło dać światu strategię z akcją osadzoną w przyszłości. Projekt zaczął jednak ewoluować w kierunku gry akcji, co wyszło mu chyba na dobre – Halo stało się w końcu jedną z najważniejszych produkcji pierwszego Xboksa i symbolem konsoli Microsoftu.

Lehto pracował w Bungie do 2012 i aż do swojego odejścia z firmy nie miał okazji oderwać się od głównej serii spółki. Gdy tylko więc założył własne V1 Interactive, dawny pomysł na strategię science fiction natychmiast odżył. Znów jednak przeszedł z czasem metamorfozę – debiutancka produkcja developerów miała ostatecznie łączyć RTS-y i gry akcji, kładąc przede wszystkim nacisk na tryby wieloosobowe.

Wyszło... średnio. Twórców ewidentnie przerosły ambicje, a i sama idea rozgrywki – starcia niewielkich armii kontrolowanych z pokładu fruwających nad polem bitwy grawilotów – nie porwała graczy. Chociaż konkretów nie poznaliśmy, Take-Two wyniki osiągane przez Disintegration określiło kilka miesięcy po premierze mianem „rozczarowujących”.

W związku z nieudanymi próbami ożywienia zainteresowania tytułem ogłoszenie o zamknięciu studia po pięciu latach istnienia trudno nazwać specjalnie szokującym. Wciąż jednak przykrym:

Lehto zapowiedział przy tym, że studio zapewni wsparcie pracownikom w poszukiwaniu nowego miejsca zatrudnienia.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze