PlayStation 5: Sony przeprasza za problemy z preorderami, Amazon uprzedza o możliwych opóźnieniach dostawy
Powodem jest – bez zaskoczenia – duże zainteresowanie sprzętem.
Nareszcie dowiedzieliśmy się, kiedy oficjalnie rozpocznie się nowa generacja i ile za nią zapłacimy. Po tygodniu należącym do Microsoftu i jego Xboksa Series X/S przyszła pora na informacje o PlayStation 5. Sony ogłosiło cenę i datę premiery konsoli, a jedyny niepokój wzbudziły kwoty, jakie zażyczy sobie za swoje tytuły firma.
Dość szybko potwierdziły się doniesienia o potencjalnie zbyt niskiej liczbie urządzeń dostępnych w chwili debiutu. Niedawne zapisy na preordery w USA okazały się niewystarczające, ponieważ niektóre sklepy rozpoczęły przedsprzedaż na dzień przed ustalonym terminem. Część fanów nie była w stanie kupić konsoli, a sytuacja zrobiła się na tyle poważna, że Sony zdecydowało się na oficjalne przeprosiny:
Let’s be honest: PS5 preorders could have been a lot smoother. We truly apologize for that.
— PlayStation (@PlayStation) September 19, 2020
Over the next few days, we will release more PS5 consoles for preorder – retailers will share more details.
And more PS5s will be available through the end of the year. pic.twitter.com/h1TaGsGBun
Bądźmy szczerzy: przedsprzedaż PS5 mogła przebiegać znacznie sprawniej. Szczerze za to przepraszamy. W ciągu najbliższych kilku dni udostępnimy więcej konsol PS5 w ramach przedsprzedaży – kolejne szczegóły znajdziecie u sprzedawców. Przed końcem roku do sprzedaży trafi więcej egzemplarzy PS5.
O problemach z dostępnością poinformował swoich klientów także Amazon. Jak możemy przeczytać w mailu rozsyłanym do nabywców „piątki”, niektórzy z nich mogą nie dostać swojego egzemplarza w dzień premiery. Powodem jest oczywiście ogromne zainteresowanie konsolą.
PlayStation 5 w naszym kraju na sklepowe półki trafi 19 listopada.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.