31
3.07.2020, 09:26Lektura na 2 minuty

PlayStation, Microsoft i inne firmy dołączają do bojkotu Facebooka

Firmy nie będą umieszczać na portalu swoich reklam w ramach akcji #StopHateForProfit.


Witold Tłuchowski

Portal Marka Zuckerberga regularnie mierzy się z oskarżeniami ze wszystkich możliwych stron. Problemy z prywatnością, wyciekami danych, wątpliwymi zapisami w regulaminie itd. doprowadziły do szeregu śledztw i procesów, jednak portal boryka się teraz z problemami, z jakimi do tej pory nie musiał.

Facebook już od dawna krytykowany jest za niewystarczające zwalczanie na swoim podwórku fake newsów oraz mowy nienawiści. By zachęcić giganta do tego typu działań ruszyła akcja #StopHateForProfit: jej celem jest uderzenie w finanse spółki i polega ona na wycofywaniu swoich reklam z Facebooka i Instagrama. W maju włączył się w nią Microsoft (pomimo współpracy obu firm przy okazji zamknięcia Mixera), czym jednak wcale się głośno nie chwalił, ponieważ świat dowiedział się o tym dopiero na koniec zeszłego miesiąca. Dołączył tym samym do m.in. Starbucksa, Forda, Coca-Coli i wielu innych globalnych marek.

Teraz swoje reklamy wycofało z portalu PlayStation. W oświadczeniu wysłanym do GamesIndustry.biz przeczytać możemy:


W ramach wsparcia dla kampanii #StopHateForProfit zawiesiliśmy na całym świecie naszą aktywność na Facebooku i Instagramie. W skład tego wchodzą też reklamy i niepłatne treści do końca lipca. Jesteśmy się za wspólną pracą (i graniem) dla dobra.


Jak na razie Facebook zapowiedział, że nie zmieni swojej politki z powodu nacisków reklamodawców.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze