38
4.02.2020, 09:38Lektura na 2 minuty

WarCraft III: Reforged – Blizzard w końcu zabiera głos i broni swoich decyzji

Zdaniem studia odświeżenie filmików mogłoby zabić ducha pierwowzoru.


Witold Tłuchowski

Kalifornijskie studio nawet w najgorszych snach nie mogło przewidzieć tego, co stanie się po premierze odświeżonego Warcrafta III. Sprawa była właściwie wygrana – w końcu jak developer z takim doświadczeniem mógłby zepsuć remaster tak dobrze starzejącej się gry? – jednak nieumiejętny marketing i kontrowersyjne decyzje biznesowe (chociażby zastrzeżenie praw do map tworzonych przez fanów) pogrzebały ten projekt. Bo przy Reforged można się niewątpliwie bawić bardzo dobrze, a oburzenie budzi raczej różnica między tym, co obiecywano, a tym, co dostaliśmy.

Doprowadziło to do tego, że nowa-stara „trójka” nosi dumne miano najgorzej ocenianej przez użytkowników gry na Metacriticu, co – przyznacie – jest nie lada osiągnięciem. Atakowany ze wszystkich stron Blizzard swoim zwyczajem milczał, jednak w końcu zespół odpowiedzialny za tytuł postanowił zabrać głos. W oświadczeniu przeczytać możemy co prawda:


Po pierwsze, chcemy powiedzieć, że jest nam przykro z powodu tych, którzy nie otrzymali doświadczenia, którego chcieli.


W dalszej jednak części twórcy właściwie nie odnoszą się do największych stawianych im zarzutów. Możemy więc przeczytać o problemach z logowaniem się podczas premiery („które udało nam się później rozwiązać”) czy błędach z grafiką w trybie klasycznym („testujemy poprawkę, która zostanie zawarta w większym patchu w tym tygodniu”). W kwestii klanów czy tablic wyników (także dla posiadaczy zwykłego Warcrafta III) więcej szczegółów usłyszymy „w najbliższych tygodniach”.

Blizzard poruszył jednak drażliwą kwestię cutscenek:


Tak jak mówiliśmy w zeszłym roku na BlizzConie, nie chcieliśmy, aby przerywniki filmowe zbytnio oddaliły się od pierwowzoru. Przedstawiliśmy nasze argumenty nieco szerzej podczas imprezy, ale najważniejszym z nich jest to: każda kampania opowiada jedną z klasycznych opowieści z historii Warcrafta, my zaś chcieliśmy zachować ducha trzeciej części, pozwalając graczom na ponowne przeżycie niezapomnianych chwil w takiej formie jak przed laty (choć z nowymi animacjami i wyższej jakości artami).


Czy ktoś czuje się przekonany? Nie? Jestem zszokowany. Nie zaskoczę więc was, mówiąc, że fani są tym tłumaczeniem... powiedzmy „rozczarowani”.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze