Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Rune II: Wydawca odzyskał kod źródłowy, ale nie musi to oznaczać końca procesu o 100 milionów dolarów

Cursian sobota, 4 stycznia 2020, 12:04 News

Wielka burza o małych wikingów.

Rune II zostało zmiażdżone zarówno w recenzjach (47%) jak i opiniach graczy (5,4/10) i zarzucono mu między innymi fatalną optymalizację oraz istne morze niedoróbek. Nie trzeba było długo czekać, aby dowiedzieć się, co było powodem tak spektakularnej klęski. Niespełna dobę bo premierze odpowiedzialne za grę studio Human Head zamknęło podwoje, a jego pracownicy znaleźli zatrudnienie w Bethesdzie, nie wywiązując się tym samym z obietnicy popremierowego wsparcia produkcji.

Oszukani poczuli się nie tylko gracze, ale też wydawca, firma Ragnarok. W efekcie do sądu trafił pozew, w którym Human Head zostało oskarżone między innymi o nieuczciwe praktyki biznesowe, fatalne zarządzenie i niewykonanie części z opłaconych już prac (mowa o wspominanym wsparciu po premierze). Ragnarok zażądało wówczas 100 milionów dolarów zadośćuczynienia oraz zwrotu dysku z kodem źródłowym, który według umowy powinien trafić w ręce wydawcy.

Niewykluczone, że strony spróbują jednak dojść do porozumienia poza salą sądową, bo Ragnarok poinformowało niedawno, że odzyskało dysk z danymi. Obecnie firmowi specjaliści sprawdzają, czy pliki są kompletne, a jeśli tak, zamierzają niezwłocznie przystąpić do łatania gry i naprawiania jej największych bolączek. Choć sytuacja zdaje się zmierzać ku lepszemu, polubowne zażegnanie sporu pozostaje możliwością, a nie pewnikiem. Przedstawiciel Ragnarok oświadczył bowiem w rozmowie z portalem gameindustry.biz, że choć najważniejszym celem jest obecnie ustalenie, czy zwrócony dysk zawierał wszystkie niezbędne dane, „nic nie zostało rozwiązane na froncie prawnym”.

Nieprzejednana postawa Ragnarok wynika z tego, że początkowy stan Rune II najpewniej na dobre pogrzebał szanse na świetlaną przyszłość gry, a wydawca miał nadzieję czerpać z niej zyski przez wiele lat. Matt Candler, producent wykonawczy, twierdzi, że według pierwotnych założeń gra miała być rozwijana przez cały okres obowiązywania licencji, a więc 10 lat. W obecnej sytuacji utrzymanie uwagi odbiorców przez taki długi czas wydaje się bardzo mało prawdopodobne. Pewności co do losów samej gry jak i toczącego się w jej sprawie procesu nabierzemy jednak dopiero w przyszłości.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 5 stycznia 2020, 20:17   goliat
Rune 2 to dla mnie jedno z większych rozczarowań 2019, przy jedynce bawiłeś się świetne, dwójka nie dość, że ma problemy z różnymi technikaliami to jeszcze ta sprawa z developerem, który zwinął interes zaraz po premierze.
niedziela, 5 stycznia 2020, 20:06   korinogaro
jako grę po tym jak zerwał jednostronnie umowę. To wszystko przy umowie twierdzącej że studio będzie rozwijało grę i łatało błędy przez następne 10 lat... Jakoś nie widzę tego żeby wydawca się zadowolił "drobniakami" bo sytuacja wygląda zdecydowanie na niekorzyść developera.
niedziela, 5 stycznia 2020, 20:05   korinogaro
@CzlowiekKukurydza, nie ważne co planowali, ważne na co kontrakt był podpisany. Dodatkowo jeśli faktycznie dev próbował uploadować nieautoryzowaną wersję plików do Epic Store to już w ogóle strzał samobójczy w głowę (bo w stopę to za mało). Bo obecnie zgodnie z wiedzą jaką mamy dev nie dotrzymał terminów wielokrotnie, cały czas dostawał kasę, potem zerwał umowę jednostronnie fikcyjnie rozwiązując studio (fikcyjnie bo całe studio przeszło do Bethesdy), ukradł pliki źródłowe, próbował uploadować bóg wie co
niedziela, 5 stycznia 2020, 18:02   CzlowiekKukurydza
Nie wierzę, że planowali wsparcie przez 10 lat. Nie wierzę, że planowali je przez 5 lat...
niedziela, 5 stycznia 2020, 0:37   korinogaro
@Rincevind, mieli podpisany kontrakt na dodawanie treści do gry przez 10 lat. Jakoś wątpię żeby wydawca wziął 50mln zwłaszcza że wszystko wskazuje że ma na 100% wygraną sprawę.
sobota, 4 stycznia 2020, 21:12   DETHKARZ
dostali kasę od epica to się zwinęli... a miało nie być w sklepie słabych gier xD
sobota, 4 stycznia 2020, 17:56   Rincevind
@korinogaro bo większość takich spraw załatwia się poprzez ugodę przedsądową. To jest właśnie "polubowne załatwienie sporu". Czyli pozywający z pozwanym umawiają się np. na 50 milionów od razu i sprawa nigdy nie trafia do sądu. Zatem tutaj sytuacja się poprawiła bo część z żądań załatwili bez dyskusji więc mogą się dogadać w zakresie pozostałych.
sobota, 4 stycznia 2020, 13:29   suCCHy
Na moje to wygląda jak specjalny zabieg by uszczuplić cenę giełdową firmy by ktoś potężniejszy mógł ją przejąć.
sobota, 4 stycznia 2020, 13:29   korinogaro
Nie wiem skąd autor w ogóle wyciągnął możliwosć uniknięcia procesu o $100mln. Przecież warunkiem nie było: kod źródłowy lub $100mln tylko kod źródłowy ORAZ $100mln.
@Antimasterplan, bo za to odpowiedzialni są artyści tworzący środowiska i tzw. historie opowiadane lokacjami. Cała reszta to taka padaka że szok.
sobota, 4 stycznia 2020, 12:32   Antimasterplan
"...fatalną optymalizację oraz istne morze niedoróbek..." (...) "...a jego pracownicy znaleźli zatrudnienie w Bethesdzie."...no tak, wszystko pasuje :)) (i mimo to, nadal mam nabite setki godzin we wszelkiego rodzaju Fallouty i "Obliviony" - no cóż, najważniejsze, że radośc z grania nadal bardzo przewyższa frustracje zwiazane z błedami, niedoróbkami itp.)

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Rune II: Wydawca żąda od twórców co najmniej 100 milionów dolarów i zwrotu kodu gry

News
czwartek, 5 grudnia 2019

rune-ii-wydawca-zada-od-tworcow-co-najmniej-100-milionow-dolarow-i-zwrotu-kodu-gry Obawiam się, że tutaj nie pomoże i sama Bethesda, do której dołączyli developerzy.

Komentarzy:
6

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

…ale w wyobraźni frunę na skrzydłach indyków!

Komentarzy:
2

Strażnicy powrócą za około dwa miesiące. W jakiej są kondycji?

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Często o najfajniejszych chwilach w naszym życiu dowiadujemy się dopiero od świadków.

Komentarzy:
1

Jak w kilku słowach scharakteryzować najnowszego FPS-a id Software? Otóż Doom Eternal to survival horror. Tyle, że tym razem to gracz jest źródłem grozy, tym straszliwym monstrum niosącym śmierć i zniszczenie, a demony istotami rozpaczliwie walczącymi o życie. I jest to zdecydowanie nierówna walka.

Komentarzy:
17

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z