Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Kojima Productions: Współzałożyciel studia (podobno) opuszcza firmę

Witold piątek, 29 listopada 2019, 10:29 News

Kenichiro Imaizumi pracował z Kojimą blisko 20 lat.

O tym, że Death Stranding podzieli graczy, było wiadomo na długo przed premierą. Enigmatyczne zwiastuny, niejasności co do rozgrywki, twórca pokazujący z radością możliwość oddawania moczu przez głównego bohatera... I faktycznie, kiedy wyszła, cała branża podzieliła się na dwa obozy (co widać dobrze po recenzjach). Ja akurat jestem z tych, którzy w nowej grze Kojimy się zakochali i jestem absolutnie zachwycony (ale spokojnie, przede mną jeszcze chociażby Disco Elysium czy Fallen Order), ale mogę zrozumieć, dlaczego niektórym się nie podoba – zwłaszcza, że w warstwie narracyjnej jest ona dość nierówna.

Być może w tym ostatnim należy upatrywać przyczyn ostatnich wydarzeń z japońskiego studia. Jak donosi Video Games Chronicle, Kojima Productions opuścił Kenichiro Imaizumi. Developer współpracował z Hideo Kojimą prawie 20 lat (a w samym Konami od 1995), od momentu, gdy dołączył do zespołu rozwijającego Metal Gear Solid 2. Od tamtej pory zajmował się kolejnymi odsłonami serii, będąc jednym z producentów części od „czwórki” wzwyż. Gdy Konami postanowiło zwolnić (w dość niewesołych okolicznościach) legendarnego twórcę, Imaizumi odszedł wraz z nim do nowo założonej firmy. W niej zaś został jednym z dyrektorów i producentów, a jego głównym zadaniem było nadzorowanie produkcji Death Stranding.

Powodem odejścia według źródła VGC miał być konflikt z pozostałymi dyrektorami studia. Czy miało to wpływ na ostateczny kształt gry? Trudno powiedzieć, chociaż opuszczenia pracy w takim momencie może sugerować, że konflikt zaistniał już jakiś czas wcześniej. Kojima Production i sam Kenichiro Imaizumi do tej pory nie skomentowali sprawy.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Kojima Productions,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 1 grudnia 2019, 0:18   ermo3
Ciężko być zadowolonym ze swojej pracy jeśli się wie, że głównym selling pointem projektu jest nie np. fabuła, grafika, mechaniki czy obsada a nazwisko... szefa. W dodatku nazwisko totalnego buca. Doceniam wkład Kojimy, bo pierwszy MGS to mega klasyk, ale proszę was, ten koleś powinien wyjąć kija z tyłka i zejść na ziemię. To właśnie jego podejście zniechęciło mnie do Death Stranding i nie czuję, że omija mnie coś wyjątkowego.
piątek, 29 listopada 2019, 17:31   Shaddon
Może po prostu miał już dość znoszenia egocentryzmu Kojimy? Osobiście też bym się wkurzył, gdybym pracował przy projekcie, który później w całości przypisała sobie jedna osoba.
piątek, 29 listopada 2019, 17:13   cali
W czasie pracy w Konami nie było możliwych powodów do rozwinięcia konfliktu. Obecnie to nieporozumienie wynika z wolności twórczej i nacisków oraz dyskredytacji byłych pracowników (szczególnie na dyrektorów) przez Konami. Powodem napięcia i zła atmosfera, ale rozsądna decyzja przynajmniej Konami odpuści.
piątek, 29 listopada 2019, 16:46   piterbro
PS. Zanim ktoś mi powie, "to idź graj w CoD" itp. - tak, grałem lata temu w MW2 - ze średnim entuzjazmem. To, że dla mnie DS to pomyłka, nie znaczy, że w takim razie podoba mi się coś, gdzie się w kółko strzela/coś wybucha. Świat nie składa się ze skrajności.
piątek, 29 listopada 2019, 16:43   piterbro
Było już studio, dla którego fabuła była najważniejsza, a gameplay był slaby i nieciekawy, trochę na doczepkę do "wciagających historii". A tu, jak zauważono nawet w artykule, fabuła jest oceniana w mieszany sposób. I też myślano, że reklamowanie się twórcami w tytule sprzeda grę, podobnie to "A Hideo Kojima game". To studio upadło rok temu. Trzeba postawić na coś faktycznie nowatorskiego, a nie budować grę w głównej mierze z fetch questów i usprawiedliwiać to kontekstem. To tak nie działa.
piątek, 29 listopada 2019, 13:49   SolInvictus
Nie wiem, czy w ogole jest sie czym martwic. Byc moze niedlugo uslyszymy, ze pan Imaizumi zwyczajnie zmienil pracodawce. Inna kwestia jest tez jak duzy wplyw mial na ksztalt gier Kojimy i to za co je lubimy.
piątek, 29 listopada 2019, 12:58   witold
@Mathius Dzięki, dzięki!
piątek, 29 listopada 2019, 12:33   Mathius
@Witold Dwa razy występuje słowo "wcześniej" w przedostatnim zdaniu :).

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Siedzę w domu po powrocie z Wielkiej Brytanii. Ciągle tylko jem, śpię albo gram w gry. Niech mnie ktoś uratuje!

Komentarzy:
1

Tym razem polecamy wszystko to, co nie wiąże się bezpośrednio z graniem. A może wy podrzucicie coś dla nas?

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z