Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPlayStation 4 drugą najlepiej sprzedającą się stacjonarną konsolą w historii

Witold środa, 30 października 2019, 13:27 News

Na podium znalazły się jeszcze dwa inne urządzenia Sony.

Japońska firma zdecydowanie nie żałuje wejścia przed laty na rynek gier wideo. Nieudana współpraca z Nintendo zaowocowała stworzeniem sprzętu, który dla wielu przez długi czas był synonimem słowa „konsola”. Zresztą do dziś kolejne PlayStation znajdują swoich fanów i chyba nikt nie wyobraża sobie (na czele z Sony), żeby następne generacje mogły się bez nich obyć. Królująca obecnie na rynku „czwórka” poradziła sobie jednak zaskakująco dobrze.

No dobra, nie jest to dla nas zaskoczenie. W końcu spółka już w wakacje informowała, że do sklepów rozesłano 100 milionów sztuk PS4. Tylko kwestią czasu było przeskoczenie wyniku pierwszego PlayStation – 102,49 milionów (tak naprawdę zapewne ciut więcej, bo od 7 lat nie aktualizowano danych, lecz nie może być to ogromna liczba). W najnowszym raporcie finansowym za drugi kwartał 2019 Sony ogłosiło, że w sklepach znalazło się już 102,8 miliona sztuk ostatniej konsoli. PS One nie jest więc może daleko w tyle, ale raczej się już nie odkuje.

Przed PlayStation 4 został więc tylko jeden konkurent, chociaż akurat on znajduje się chyba poza zasięgiem. PS2 sprzedało się bowiem w liczbie 155 milionów sztuk (z małą górką, a do tego w 2012 zaprzestano zbierania danych). Biorąc pod uwagę, że przyszła generacja zadebiutuje już w przyszłym roku, dołożenie kolejnych 50 milionów może być poza zasięgiem Sony. Warto też zaznaczyć, że jeżeli rozważymy także wyniki konsol przenośnych, „czwórka” spadnie na 4. miejsce – za Nintendo DS-em (154 miliony) i Game Boyem (zwykłym i Colorem – 118 milionów).

Dla ułatwienia zestawienie 10 najlepiej sprzedających się konsol (liczby nie zawsze są precyzjne, ponieważ w niektórych przypadkach konsola pozostawała w sklepach dłużej, niż zbierano na jej temat dane). Wyboldowane są urządzenia mobilne.

  • PlayStation 2 (2000) – ponad 155 mln
  • Nintendo DS (2004) – 154,02 mln
  • Game Boy, Game Boy Color (1989/1998) – 118,69 mln
  • PlayStation 4 (2013) – 102,8 mln
  • PlayStation (1994) – 102,49 mln
  • Wii (2006) – 101,63 mln
  • PlayStation 3 (2006) – ponad 87.4 mln
  • Xbox 360 (2005) – ponad 84 mln
  • Game Boy Advance (2001) – 81,51 mln
  • PlayStation Portable (2004) – ok. 80-82 mln

Przy tej okazji żal nie wspomnieć o samym raporcie. Wynika z niego, że równo połowę wpływów oddziału odpowiedzialnego za gry od lipca do września wygenerowały produkty cyfrowe. Produkcje w pudełkach stanowiły 6% przychodów, same konsole 17%, różne usługi (czyli np. abonamenty za PS+) 19%, a „inne” (m.in. PSVR) 8%. Łączne przychody w tej dziedzinie wyniosły 4,23 miliarda dolarów i stanowiły ponad 1/5 (21,8%) zysków całego Sony.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Sony, PlayStation 4,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 30 października 2019, 22:32   goliat
@GeDo Bardzo możliwe, że PS5 będzie miało kompatybilność od PS1 do PS4, Xbox Scarlett z pewnością będzie zawierać pozycję już z pierwszego Xboxa, więc konkurencja nie może pozostawać w tyle.
środa, 30 października 2019, 20:43   GeDo
Ciekawe ile ma XBOX ONE sprzedanych sztuk.360 sie dobrze sprzedało.Ja sam byłem posiadaczem PlayStation od 1 do 3,zamiast 4 zakupiłem XBOX ONE S i konsola jest swietna.Kupiłem głównie dla wyscigów i bijatyk plus ogromna biblioteka gier z 360 które mozna wyrwac za grosze i jestem zadowolony.Jesli PlayStation 5 bedzie miało kompatybilnosc wsteczną to prawdopodobnie zakupie w okolicach premiery i ogram wybrane exy z 4:)
środa, 30 października 2019, 15:42   skurczybyczek666
@Witold:
"nie żałuje wejście" - powinno być "wejścia".
środa, 30 października 2019, 13:57   Xellar
Chyba można powiedzieć, że to konsole i rynek gier utrzymuje Sony przy życiu. Kiedyś widziałem sprawozdanie finansowe i było to jedyną gałęzią ich działalności, która przynosiła zysk.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

State of Play: Oglądajcie z nami dzisiejszą prezentację Sony [STREAM]

News
wczoraj

state-of-play-ogladajcie-z-nami-dzisiejsza-prezentacje-sony-stream Przypominam: żadnych istotnych informacji na temat PS5 dzisiaj nie usłyszymy.

Komentarzy:
8

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z