Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITEpic zapłacił 10 milionów dolarów za pecetową wyłączność Control

Ninho niedziela, 22 września 2019, 9:22 News

Wszystko wskazuje na to, że Epic płaci z góry.

10,45 miliona dolarów – tyle dokładnie wyniosła oferta, jaką złożono Remedy za czasową ekskluzywność Control na Epic Games Store. Kwota ta pojawia się dwukrotnie w raporcie finansowym wydawcy gry twórców Maksa Payne'a – 45% sumy trafia bezpośrednio właśnie do 505 Studios, pozostałe 5,75 mln $ to dola Remedy. Zważywszy, że produkcja gry kosztowała developerów pomiędzy 20-30 milionów euro, gwarancja blisko 1/4 tej kwoty z samego rynku PC wydaje się być świetnym rozwiązaniem dla studia.

Warto dodać, że Epic nie zapłaci twórcom i wydawcy ani dolara więcej, póki Control nie "odrobi" wypłaconych dziesięciu milionów. Biorąc pod uwagę dobre recenzje gry Remedy, można jednak założyć, że wkrótce worek pieniędzy z Epic Games Store rozwiąże się na nowo. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Epic Games Store, akcja, Remedy Entertainment,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 25 września 2019, 17:24   Tonnyhax
skoro Ubi oferuje abonament za takie wlasnie pieniadze, to widocznie musi sie to oplacac - a dostep masz do wszystkiego - DLCkow, wersji megagiga gold ultra pietruszek, itd. jesli gracze samego Fortnite wydaja po 30pln na season pass, dla zbierania wszystkich bajerek, to czemu maja nie wydac 60pln? jezeli season pass do fortnite bedzie wliczony w taki abonament 60pln, to dla Epica oplaca sie to tylko podwojnie. zagorzali fani nadal beda wierzyc w ten glupi Steam i marże 1kk%; powodzenia.
środa, 25 września 2019, 17:12   Tonnyhax
ludzie przeklinaja Epic, ale kiedy abonamenty na platformach beda takim samym trendem wypierajacym zakup pojedynczych tytulow, jak wirtualne kody wypchnely fizyczne nosniki, to dopiero bedzie Steamowi NIE do smiechu. czas na zmiany, a Steam stoi w m-scu ze swoja polityka. ceny pojedynczych tytulow specjalnie beda windowane jeszcze bardziej w gore zeby abonament sie poprostu bardziej oplacal. firmy juz tylko zacieraja rece, bo abonament bedzie tez pewnego rodzaju pstryczkiem w nos dla wersji pirackich
środa, 25 września 2019, 17:07   Tonnyhax
DETHKARZ - nie musza tego sprzedac na sztuki zeby zwrot byl 1:1. Epic i tak juz natrzaskal hajsu, a skup marek to dla nich inwestycja dlugodystansowa. wg mnie teraz buduja biblioteke, a za np. 2 lata bedzie opcjonalny abonament jak na Uplayu za 50-60pln (co swoja droga nie jest masakrycznie duzo, za dostep do roznych gier, patrzac na to, ze koneserzy gier MMO placili podobne pieniadze za abonamenty do swoich ulubionych gier). na zachodzi, to bedzie cena jak za buleczki 15euro, czy 15usd to zadne pieniadze
niedziela, 22 września 2019, 21:53   TheFrediPL
Sam nie pirace ale z EGS chyba jest tak że pirata liczy jako oryginał.
niedziela, 22 września 2019, 21:11   lee32147
@zadymek Chyba nie było żadnej gry warta więcej niż 4zł, która by mi się nie podobała. Są gry, które mi nie podeszły, ale nie powiedziałbym o nich, że są złe, bo innym się jednak podobają. I na pewno jest jakaś gra, która mi nie podeszła, a ma więcej pozytywów. W tym przypadku fabuła mnie wciągnęła, bo grę przeszedłem w 2 dni, a normalnie podobne przechodzę nieraz i w 2 tygodnie. Jedyne co, to z czasem walka się nuży, bo ta gra to tak naprawdę arena za areną przerywane filmikami z fabułą. Ale wciągnęła.
niedziela, 22 września 2019, 18:31   zadymek
@lee32147 A jakieś gry na Steam ci się w ogóle nie podobają? Na pewno któraś ma więcej pozytywów niż ta ;)
niedziela, 22 września 2019, 18:26   lee32147
@DETHKARZ 10,45 milionów dolarów, co daje w przeliczeniu 9.49 mln euro. I daje to trochę ponad 150 tysięcy kopii pod warunkiem, że Epic weźmie 100% kwoty za kopie albo 1,5 miliona jak weźmie z tego 12%.@zadymek 84%. Patrzyłem na Steama, gdzie musisz zagrać, żeby dać ocenę, tylko przekliknąłem podczas pisania komentarza i nie dopatrzyłem. Na Steamie nie mam, przeszedłem jak było w GameSessions. Jak dla mnie była naprawdę dobra. Patrząc na te wszystkie narzekania, to 84% to naprawdę dobra ocena.
niedziela, 22 września 2019, 18:08   zadymek
@lee32147 Gdzie masz 94% pozytywów? Meta, Steam, ...twoje grono znajomych?
niedziela, 22 września 2019, 17:28   DETHKARZ
Jakie 10,45 mln skoro wszędzie indziej podają, że dali 9,49 mln? Poza tym ktoś policzył, że musieliby sprzedać ponad 1,5 mln kopii by im się zwróciło. Biorąc pod uwagę, że ta wersja (pc) jest tylko na znienawidzonym przez graczy epicu... to jakoś wątpię, że uda im się to sprzedać. Poza tym dobre recenzje nie oznaczają sukcesu. Wiele było gier, które miały wysokie oceny, a się nie sprzedały.
niedziela, 22 września 2019, 14:37   Xellar
No i jak kolega niżej napisał, Valve zezwala studiom na generowanie kluczy swoich gier i sprzedawanie ich poza Steamem. Na przykład, na oficjalnej stronie studia. Z tak sprzedanych kluczy mogą nawet uzyskać 100% zysku. Nie muszą wtedy nic płacić pośrednikom (EPIC, Valve, Humble Bundle itp). Niby takie pazerne to Valve, ale jakoś w sumie tak mało.

O autorze

Ninho
Ninho
Redaktor prowadzący cdaction.pl i szef działu zapowiedzi magazynu CD-Action.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Na liście na ten tydzień miałam łącznie aż sześć gier. Ostatecznie wybrałam tylko te, które ukończyłam – tym razem prezentuję zestaw tylko dla pecetowców.

Komentarzy:
2

W cyklu Retro Action sięgamy do archiwów i sprawdzamy, co pisaliśmy o przeróżnych grach w przeszłości. Tym razem, z okazji 5. urodzin Dying Light, przypominamy recenzję, która ukazała się na łamach naszego czasopisma.

Komentarzy:
12

Myśl na dziś: Dostałem w prezencie kubek z Van Goghem. Po tygodniu odpadło mu uszko.

Komentarzy:
3

TripWire nie stara się za wszelką cenę stworzyć realistycznego symulatora. Zamiast tego stawia na niczym nieskrępowaną zabawę w rekiniego króla mórz – wciąż nieoszlifowaną na brzegach, ale i tak dającą sporo frajdy.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z