Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Cyberpunk 2077: Game Over zobaczymy tylko wtedy, gdy zginiemy

Witold środa, 11 września 2019, 14:18 News

Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że towarzysze wpłyną na przebieg questów.

Do premiery nowej gry CD Projekt Red jeszcze kawał czasu, co wielu graczom sprawia prawie fizyczny ból. Nic dziwnego, bo mimo że niedawny gameplay niektórych rozczarował, to Cyberpunk wciąż zapowiada się na kawał dobrego erpega. A może i nie tylko erpega, skoro twórcy przygotowują również tryb wieloosobowy.

Skupmy się jednak na rozgrywce dla pojedynczego gracza – na pytania fanów o nią właśnie odpowiadał Philipp Weber, starszy projektant zadań w CD Projekcie. Poruszył on wiele ciekawych tematów i obszernie wyjaśnił, jak wygląda praca przy tworzeniu questów. Wielokrotnie zaznaczał również, że w Cyberpunku nie uświadczymy zadań-wypełniaczy, a wszystkie są „ręcznie robione” – nie spotkamy więc żadnych proceduralnie generowanych misji. Interesująca była szczególnie odpowiedź na pytanie o możliwość zawalenia questa.

Może być wiele różnych konsekwencji fabularnych, które oczywiście zawsze zależą od tego, o co chodziło w tym zadaniu, ale częścią naszej filozofii przy projektowaniu jest brak ekranu „Game Over” w przypadkach innych niż śmierć gracza*.

Oznacza to, że w wielu przypadkach musimy wymyślić rozwiązania, w których można kontynuować misję, nawet jeśli gracz popełni duży głupi błąd. To szczególnie ważne, jeżeli chodzi o nasze główne zadania, ponieważ nie można ich „przegrać” w klasycznym sensie, bo gracz powinien zawsze być w stanie dotrzeć do końca swojej historii. Ale oczywiście możemy podejmować te decyzje, a potem żyć z ich konsekwencjami, które czasem mogą sprawiać wrażenie, że kogoś zawiedliśmy.

Ale oczywiście, jeśli dostaniemy zlecenie i zostanie określone, że powinniśmy załatwić je po cichu, po prostu zawodzimy, gdy tego nie zrobimy – wtedy nie otrzymamy też zapłaty. Dlatego zawsze staramy się znaleźć coś, co ma sens i zaoferować jak najwięcej różnych możliwości i konsekwencji naszych decyzji – czasem jednak musimy to równoważyć z tym, co faktycznie jesteśmy w stanie zrobić.

Dodatkowo Weber zapowiedział, że niektórzy NPC-e mogą reagować na nasz wygląd i ubiór, podobnie jak ma to miejsce w Kingdom Come, ale nie wchodził w szczegóły, zasłaniając się „spoilerami”. Dowiedzieliśmy się też, że w Cyberpunku istnieć będzie coś w stylu wiedźmińskich zmysłów – specjalny implant oka zaoferuje nam tryb śledczy. Developer zdradził także, że kompani wpłyną na przebieg niektórych questów.

[Obecność kompana] zasadniczo oznacza konieczność zaimplementowania sporej części zadania dwa razy, ponieważ chcemy oferować zupełnie inne doświadczenia, jeśli masz kogoś ze sobą. Kompani będą brać udział w dialogach, a cała historia może pójść w zupełnie innym kierunku w zależności od tego, czy będą z nami, czy nie. Pod pewnymi względami może się to wręcz wydawać zupełnie nowym zadaniem.

Pytań i odpowiedzi jest dużo, dużo więcej, dlatego jeśli ktoś interesuje się nową grą Redów, powinien sam rzucić na nie okiem (o TUTAJ).

Cyberpunk 2077 wyjdzie na pecetach, PS4 i Xboksie One 16 kwietnia 2020.

*No, to byłby zdecydowanie nieodwołalny game over

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 11 września 2019, 18:38   Poganin
@PanMac: A i tak pewnie powody tego można policzyć na palcach jednej ręki: drugie spotkanie z Panią Bólu, pyskowanie Lotharowi, zastąpienie Milczącego Króla... I jakoś nic więcej nie pamiętam.
środa, 11 września 2019, 15:54   KucharzSnaf
To będzie mocarny tytuł.
środa, 11 września 2019, 15:52   Tonnyhax
@PanMac bo PT jest nudna, przegadana gra.. o ile mozna wgl ja tak nazwac. w miare neutralnym gruntem pod tym wzgledem sa pillarsy, ktore maja duzo gadaniny i duzo rozgrywki. stare dnd z kolei w druga strone - cytujac nawet klasyka ''mniej gadania, wiecej walki''. dla mnie pillarsy w pewnym momencie i tak mialy juz za duzo tej gadaniny/czytaniny totez je odpuscilem. mam nadzieje, ze bedzie tak jak to zapowiadaja. z rozmachem, bez odczuwalnych skryptow.
środa, 11 września 2019, 15:06   Muidus
https:kwejk.pl/obrazek/3435753/zapowiada-sie-ciekawie.html
środa, 11 września 2019, 15:03   PanMac
To troche na opak jak było w Planescape Torment: łatwiej było zobaczyć game over z powodu złych decyzji niż z powodu swojej śmierci.
środa, 11 września 2019, 15:02   47
"Dowiedzieliśmy się też, że w Cyberpunku istnieć będzie coś w stylu wiedźmińskich zmysłów – specjalny implant oka zaoferuje nam tryb śledczy."
Mam nadzieję, że nie będziemy z tego korzystać w każdym zadaniu, tak jak w Wiedźminie. Owszem, bajer fajny, ale tylko jeśli nie będzie nadmiernie eksploatowany, bo ciągłe łażanie w pogoni za czerwonym szlaczkiem jest po prostu męczące.
środa, 11 września 2019, 14:39   lastmanstanding
czyli robią rpg? no szok

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Cyberpunk 2077: Zajrzyjcie za kulisy powstawania zwiastuna na E3 [WIDEO]

News
środa, 11 września 2019

cyberpunk-2077-zajrzyjcie-za-kulisy-powstawania-zwiastuna-na-e3-wideo Potrzymam was w niepewności: będzie Keanu w stroju do mocapu, czy go nie będzie?

Komentarzy:
3

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: Dlaczego, kiedy mówią "budżetowa wersja iPhone'a", nie dodają, o budżet którego kraju chodzi?

Komentarzy:
3

Rozmawiamy Jesperem Kydem, wielokrotnie nagradzanym kompozytorem muzyki do gier i filmowej.

Komentarzy:
8

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
9

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z