21
30.08.2019, 19:53Lektura na 2 minuty

Control: Duże problemy z optymalizacją, Remedy „pracuje nad rozwiązaniem”

Wygląda na to, że dla podstawowych wersji PS4 oraz XBO uruchomienie gry stanowi potężny kłopot.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Problem z optymalizacją nawiedza podstawowe wersje obecnych konsol. Użytkownicy skarżą się głównie na rażące spowolnienia podczas walki oraz dużej ilości latających obiektów na ekranie. Potwierdza to nasz redakcyjny kolega Ninho, który ogrywając najnowsze dzieło Remedy na PS4 Slim doświadcza spadków do 15, a nawet 10 klatek na sekundę.

Problem nie tyczy się jedynie modeli z 2013 roku; nowsze również potrafią złapać czkawkę, ale mowa tu raczej o ścinkach niż o pokazie slajdów.

Narzekania były na tyle liczne, że Remedy wystosowało oświadczenie zapewniające, że „ciężko pracuje” nad rozwiązaniem problemu i „zaktualizują grę w przyszłości”. Stanie się to prawdopodobnie pod koniec września. Łatka powinna naprawić inny rażący błąd, przez który… minimapa nie ładuje się do końca i gracze nie mają zielonego pojęcia jak dotrzeć do wyznaczonego im celu.

Choć taki stan rzeczy nie jest pożądany przez żadnego producenta, trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia z kolejną jaskółką zapowiadającą rychłą premierę next-genów. PlayStation 3 stało się w pewnym momencie tak przestarzałe, że ostatnie wielkie produkcje na tą konsolę siłą rzeczy musiały stawać się majstersztykami konwersji i z trudem przekraczały próg 25 klatek na sekundę.

Premiera PlayStation 4 nie rozwiązała problemu do końca – już sześć lat temu wielu developerów zarzucało konsoli omszałość, a Wiedźmin 3 wymagał konwersji tekstur i cięć graficznych. Pamiętając o tym trudno nie wyjść z podziwu, jak developerom udaje się tworzyć grywalne i ładnie wyglądające produkcje na starą „czwórkę” aż do dziś. Czas pokaże, czy Remedy upora się z ograniczonymi zasobami konsoli.

Control to innowacyjna, przygodowa gra akcji. Serca krytyków zaskarbiła sobie połączeniem fantastycznej, wykorzystującej raytracing grafiki z dobrze skonstruowaną akcją oraz fabułą. Większość dużych serwisów wystawiła grze oceny od 8 do 9 na 10.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze