Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Control: Duże problemy z optymalizacją, Remedy „pracuje nad rozwiązaniem”

Wokulski piątek, 30 sierpnia 2019, 19:53 News

Wygląda na to, że dla podstawowych wersji PS4 oraz XBO uruchomienie gry stanowi potężny kłopot.

Problem z optymalizacją nawiedza podstawowe wersje obecnych konsol. Użytkownicy skarżą się głównie na rażące spowolnienia podczas walki oraz dużej ilości latających obiektów na ekranie. Potwierdza to nasz redakcyjny kolega Ninho, który ogrywając najnowsze dzieło Remedy na PS4 Slim doświadcza spadków do 15, a nawet 10 klatek na sekundę.

Problem nie tyczy się jedynie modeli z 2013 roku; nowsze również potrafią złapać czkawkę, ale mowa tu raczej o ścinkach niż o pokazie slajdów.

Narzekania były na tyle liczne, że Remedy wystosowało oświadczenie zapewniające, że „ciężko pracuje” nad rozwiązaniem problemu i „zaktualizują grę w przyszłości”. Stanie się to prawdopodobnie pod koniec września. Łatka powinna naprawić inny rażący błąd, przez który… minimapa nie ładuje się do końca i gracze nie mają zielonego pojęcia jak dotrzeć do wyznaczonego im celu.

Choć taki stan rzeczy nie jest pożądany przez żadnego producenta, trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia z kolejną jaskółką zapowiadającą rychłą premierę next-genów. PlayStation 3 stało się w pewnym momencie tak przestarzałe, że ostatnie wielkie produkcje na tą konsolę siłą rzeczy musiały stawać się majstersztykami konwersji i z trudem przekraczały próg 25 klatek na sekundę.

Premiera PlayStation 4 nie rozwiązała problemu do końca – już sześć lat temu wielu developerów zarzucało konsoli omszałość, a Wiedźmin 3 wymagał konwersji tekstur i cięć graficznych. Pamiętając o tym trudno nie wyjść z podziwu, jak developerom udaje się tworzyć grywalne i ładnie wyglądające produkcje na starą „czwórkę” aż do dziś. Czas pokaże, czy Remedy upora się z ograniczonymi zasobami konsoli.

Control to innowacyjna, przygodowa gra akcji. Serca krytyków zaskarbiła sobie połączeniem fantastycznej, wykorzystującej raytracing grafiki z dobrze skonstruowaną akcją oraz fabułą. Większość dużych serwisów wystawiła grze oceny od 8 do 9 na 10.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 2 września 2019, 0:05   CzlowiekKukurydza
@tommy50 Kiedyś kupowało się konsolę patrząc tylko na to jakie gry będą na nią dostępne, a nie ile MHz na rdzeniu. No, ale 'stare dobre czasy' już za nami.
niedziela, 1 września 2019, 23:59   CzlowiekKukurydza
@tommy50 4K na konsolach jest wciskane bo to 'najpotężniejszy sprzęt' i cool kidsy muszą mieć się przy czym brandzlować. Telewizory 4K, mimo, że nikt nie nadaje takiej telewizji, konsole z 4K które nie istnieje w grach. 4K, 4K, 4K, ludzie są głupi i dają się nabierać slogany. Tak samo jak te wszystkie baby co to kupiły w Biedzie 'laptopa 500 giga' totalnie nie zwracając uwagi, że na tym Celeronie Win10 będzie chodził jak gje.
niedziela, 1 września 2019, 23:53   CzlowiekKukurydza
@tommy50 Takie czasy. Kiedyś kupowałeś PS1 za 1800zł i grałeś te 6 czy nawet 10 lat, 'dzisiaj' kupujesz PS4 za 1800zł i też chcesz grać 6 lat? Dałbyś dzisiaj 5K za konsolę? Nie, bo drogo. No to dasz 1800zł, a za trzy lata dostaniesz możliwość zapłacenia 'drugiej raty'. Swoją drogą to ciekawe czy już PS5 czy może PS6 zamiast wersji Pro, EX, itp., da możliwość montażu kart rozszerzeń, większej pamięci, itd.
niedziela, 1 września 2019, 19:56   keksxd
@Xellar
Jasne wyglądały koszmarnie..... a nie jednak nie przypomnij sobie może Halo 4, TLoU, a nawet z gier 3RD party CoD Ghosts, SC:Blacklist czy Bioshock Infinite Nie odstawały jakoś znacząco od Max. ustawień na PC, a już na pewno nie można ich nazwać brzydkimi nawet dziś
niedziela, 1 września 2019, 17:26   kalis22pl
Tak że nie wincie twórców za to że muszą nowoczesne gry upychać do przestarzałego sprzętu.
niedziela, 1 września 2019, 13:49   konio52
W dodatku nadchodzi era abonamentów i możliwe że konsolowców czeka ostatnia generacja z płytami, a potem tylko cyfra i streaming? :)
niedziela, 1 września 2019, 13:47   konio52
@tommy50 zgadzam się z tym co piszesz, tylko że to nie jest nawet natywne 4k, tylko upscaling i sztuczki programistów. NIestety developerzy wolą iśc w grafikę. Po drugie obecna generacja konsol już na start była słaba i w tyle za PC, gdyby było dość mocy to nie powstałoby Ps4pro i Xbox one X, ale zobacz jak sprzedaje się ps4, jestem w 100% pewny że to samo będzie z next genami. Na start słabszy sprzęt ale w dobrej cenie, po 3 latach mocniejsza wersja. Konsolowcy zostali podzieleni na lepszych i gorszych
niedziela, 1 września 2019, 9:51   tommy50
Czyli jak chce grac w 1080 z wieksza iloscia fps niz 30 i z lepsza jakoscia grafiki to musze kupic PC, bo konsola mam moc, ale marnuje ja na rozdzielczość z ktorej nie mam ochoty korzystać (mam ekrany FHD i dobrze mi z nimi, mi to wystarczy).
Marnuje sie sprzetz wydajnosc i prąd (duzo wiekszy ppbor proadu- dewastacja środowiska i eiekszy ślad węglowy) bo kutafony z korporacji wciskaja na siłę bez prawa wyboru 4K na konsolach, kiedy tak naprawdę konsole nigdy dobrze 1080p nie wykorzystywały. Patologia.
niedziela, 1 września 2019, 9:48   tommy50
Liczylo sie, zegra po prostu dziala, ma fajne sterowanie padem i dobrze sie czlowiek bawi.
Rozdzielczości, fpsy i tekstury i ten te wszystkie porownania byly na PC i OK.Teraz mamy doczynienia z ogromna patologia. Na jedna generacje wychodzi konsola slaba i po 3 latach 4x mocniejsza i dalej to nazywaja ta sama generacja (XO i XOX) i pozniej mamy ta sama gre dzialajaca zupelnie inaczej na konsolach od jednego prpducenta.Na PC w 4K gra wg steam survey maks 1.6% graczy, ana konsolach to wciskaja in standard
niedziela, 1 września 2019, 9:45   tommy50
Xellar, chodzi o ideę, sens i to czym były az do tej generacje konsole przynajmniej od 1994 roku.
Sony wydajac PS4 pro zlamalo ponad 25 letnia ważna tradycję i sprawila, ze i na rynku konsol zamiast spokojnego grania bez przejmowania sie hardwarem zagoscił typowo pecetowy wyscig szczurów.
Zobacz co sie porobilo, gru na konsole sa benchamrkowane przez digitalfoundry itd. a nie juz tylko oceniane za grywalność. Sa liczone fpsy, rozdzielczosci porownywane miedzy konsolamj. To pecetowe sprawy, na konsolach

O autorze

Wokulski

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

Żadna z poniższych gier nie ma z najlepszymi przyjaciółmi człowieka (fight me!) nic wspólnego, ale korzystając z okazji, zapraszam na koci stream charytatywny – dziś ok. 20.00 na twitch.tv/9kier.

Komentarzy:
2

Wyobraź sobie, że wsiadamy do wehikułu czasu, wbijamy datę – rok 1986 – i naciskamy czerwony guzik... Zzzium! Witamy w PRL-u, gdy w telewizji były dwa kanały, w radiu rozbrzmiewały Kombi i Kapitan Nemo (Lorelei!) , a pojęcie „oryginalnej gry” nie istniało w świadomości polskiego gracza.

Komentarzy:
24

Myśl na dziś: Wystarczy wejść do piekarnika, by twoje życie zmieniło się o 180°.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z