Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Rynek PC rośnie w siłę, ale nie dzięki VR-owi

Wokulski wtorek, 30 lipca 2019, 19:56 News

Pomimo że gameplaye z Beat Sabera zalewały Internet, a Zuckerberg stwierdził wczoraj, że Quest schodzi jak na pniu i Facebook nie nadąża z produkcją...

...analiza rynku autorstwa Jon Peddie Research jest bezlitosna dla tego wciąż raczkującego sektora.

Zarówno modelowanie i animacja (które stanowią jedynie 2% rynku profesjonalnego wykorzystania PC i ułamek ułamka całości) jak i rendering mają większy wpływ na rynek sprzedaży pozdespołów niż wirtualna rzeczywistość. Autorzy raportu kwitują swoją analizę stwierdzeniem: „nie sądzimy, aby w najbliższym czasie miało to ulec zmianie”.

Dobre czasy idą dla AMD, a to za sprawą nadchodzących nowych konsol Sony i Microsoftu wykorzystujących podzespoły firmy. Kolorowo rysuje się również przyszłość Nvidii, która w kontrze do poczynań konkurenta zaczęła eksplorować sektor profesjonalnego wykorzystania swoich komponentów.

Sam rynek komputerów dla graczy wart jest obecnie 125 miliardów dolarów. Prognoza zapowiada wzrost o 37.69 miliarda do 2020.

Tymczasem dowiedzieliśmy się wczoraj, że Quest Oculusa mający na celu wprowadzenie uproszczonych hełmów na rynek okazał się sporym sukcesem. Mark Zuckerberg podczas podsumowania drugiego kwartału Facebooka wyjawił inwestorom, że sprzedaż towaru ograniczała jedynie zbyt powolna produkcja. Brakujące zapasy gogli-konsoli mają zostać uzupełnione w ciągu najbliższych tygodni.

Ponadto składane są rozmaite patenty związane z PSVR 2. Sytuację może również odwrócić technologia śledzenia wzroku, która ma potencjał na zredukowanie wymagań gier o kilkadziesiąt procent.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: VR,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 31 lipca 2019, 12:09   zadymek
@Centek96 Really, a przecież ...o, patrz post wyżej.
BTW Ile z tego miało recenzję w CD-A?
środa, 31 lipca 2019, 11:35   tommy50
A VR to póki co slabe jest.
Tam wlasnie by sie 4K a najlepiej 8K przydalo.
środa, 31 lipca 2019, 11:33   tommy50
Przez to nieracjonalne parcie konsol na rozdzielczosc 4K i marnowanie mocy obliczeniowej na tak wysoka rozdzielczość, mysle ze sam wroce do PC, zsby grac w 1080p i zaoszczędzone zasoby przeznaacze na wieksA płynność czy detale.
Po co ten 4K w slabych konsolach?
środa, 31 lipca 2019, 9:41   Zkirtaem
Jakkolwiek smutno to nie brzmi, taka niszowa sytuacja VRu ma swoje zalety. Społeczności związane z VR są podobne do internetu z mojego dzieciństwa: grupki interesujących, zapalonych nerdów czarujących najróżniejsze ciekawostki w technologii, o której tak naprawdę nikt nie ma jeszcze pojęcia. Doświadczanie i uczestniczenie w fazie odkrywania/rozwoju VR to jedna z najprzyjemniejszych przygód związanych z grami, jakich miałem przyjemność doznać w ostatnich latach.
środa, 31 lipca 2019, 8:29   Dantes
+zadymek no niestety niedzielni i okazyjni gracze obecnie napędzają sprzedaż tak nie powinno być a odnośnie gier VR to będzie chwilowa moda jak z grami obsługującymi kontroler ruchu.
środa, 31 lipca 2019, 5:55   paintball_X
Dziwne że nie słyszy się o kosmicznych symulatorach w vr. Albo symulatorach mechów, gdzie możesz przełączać wirtualne guziki na konsoli pilota. Albo wyścigach w VR. Jest tyle możliwości w wykorzystaniu VR, dlaczego jedyne gry o jakich słyszę to machanie łapami w powietrzu jak we Fruit Ninja?
środa, 31 lipca 2019, 1:32   Centek96
@zadymek VR używany jest również do symulatorów samochodowych, ciężarowych czy samolotowych.
wtorek, 30 lipca 2019, 21:40   zadymek
Cóż, casuale to potężny rynek, a że tylko casualowe/prostackie popierdółki na VR powstają, to i mają zbyt. Mojej kasy nie ujrzą: tak samo jak "wciskacze" monitorów 3D, mobilek i usług bankowych.

O autorze

Wokulski

Podobne newsy

Szef Xboxa twierdzi, że nikt nie chce rozwijania technologii VR

News
czwartek, 28 listopada 2019

szef-xboxa-twierdzi-ze-nikt-nie-chce-rozwijania-technologii-vr Jednak inne zdanie zdaje się mieć zarząd Facebooka, który właśnie kupił twórców Beat Sabera.

Komentarzy:
18

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z