8
2.07.2019, 09:30Lektura na 4 minuty

Hearthstone: Wybawcy Uldum – W nowym dodatku powraca Liga Odkrywców i... questy! [WIDEO]

Oprócz tego nieco kart doszło do gry już w tym momencie.

Karcianka Blizzarda niezmiennie pozostaje popularna, chociaż już od dawna wielu graczy narzeka na tendencję w studiu do zwiększania losowości rozgrywki. Kolejne rozszerzenia to nieco naprawiały ten problem, to stwarzały go na nowo, ale elementu wynikającej z RNG frustracji nie udało się nigdy pozbyć. Jeżeli ktoś liczył, że kolejne rozszerzenie wyleczy w końcu z tej przypadłości Hearthstone'a... Cóż, może się delikatnie zawieść.

Ale dość marudzenia, w końcu przygoda czeka – i to nie byle jaka, ponieważ znów musimy powstrzymać Ligę Z.Ł.A. Pomogą nam w tym nasi starzy, dobrzy znajomi – Liga Odkrywców! Powrócą więc Reno Jackson czy Sir Finley Mrrgglton (odmawiam w tym przypadku używania polskiej wersji językowej). Tym razem trafimy do pustynnego Uldum, a jak Uldum to wiadomo – piramidy, goblińscy naziści i krokodyle, słowem: egipskie klimaty. Tak więc i ujawnione do tej pory karty krążą wokół tej tematyki. Wraz z premierą dodatku w grze pojawi się kolejne słowo kluczowe – Odrodzenie. Stwory z nim po śmierci powrócą z jednym punktem życia (ale tylko raz), podobnie jak ma to miejsce przy np. sekrecie paladyna. Podany przykład (Niespokojna mumia) dzięki Zrywowi wydaje się całkiem silny, a na pewno zobaczymy też jakieś karty łączące Odrodzenie z Agonią. Inną nowością (chociaż nie pod względem mechaniki) będą plagi: potężne czary, które dostaną przedstawiciele klas z Ligi Z.Ł.A. (tj. szaman, czarnoksiężnik, kapłan, wojownik i łotr).

hearthstone-niespokojna-mumia_4buc.jpg

Ważniejszą nowinką jest powrót Questów (aka Zadań), które zniknęły ze Standardu wraz z nastaniem roku smoka. Mają one działać tak jak poprzednio (tj. zawsze dostajemy je do ręki w pierwszym rozdaniu, a za spełnienie ich wymagań otrzymujemy konkretną nagrodą), jednak tym razem ich wypełnienie nagrodzi nas nową mocą specjalną naszego bohatera. Póki co poznaliśmy dwie: pasywną druida, dzięki której zagrywane przez niego karty z grupy „Wybierz jedno” będą miały oba opisane efekty (potężne) oraz aktywną czarnoksiężnika pozwalającą dobrać kartonik i obniżyć jej cenę do 0 (w teorii potężne, ale warunkiem jest wcześniejsze dociągnięcie 20 kart, ergo zostaniemy z mniej niż ich dziesiątką w talii, a w tym momencie rozgrywki raczej stać nas na zagranie wszystkiego, co chcemy; ale wierzę, że ktoś i tak wymyśli tutaj jakieś potężne combo).
Poznaliśmy oprócz tego jeszcze 4 inne kartoniki: Poszukiwaczkę zadań, która trafi obowiązkowo do talii z questami, naprawdę silny Totem Ligi Z.Ł.A., przeciętną Handlarkę Urnami i coś, co będzie najpewniej zmorą Hearthstone'a – Pudełko-zagadkę Yogg-Sarona. Pamiętacie czasy, kiedy to Pradawne Bóstwo było przysłowiowym „oh-shit-buttonem”? Teraz magowie będą mieli coś takiego na własność (zapewne do nerfa). Wybawcy Uldum trafią na serwery 6 sierpnia i tradycyjnie wszyscy, którzy zalogują się w przeciągu 90 dni od tego dnia, dostaną darmową legendarkę (tym razem losowego Questa). Kolejne karty oglądać bedzie można na tej stronie.

hearthstone-pudelko-zagadka_4buc.jpg

Tradycyjnie Blizzard podzielił się z nami także muzycznym zwiastunem dodatku (od 0:49):

(Tu zaś wersja po angielsku)

Przy okazji ogłoszenia nowego dodatku Blizzard wprowadził także zapowiadane wcześniej zmiany w obecnej wersji gry. Tak więc do Sali Sław odchodzą Zniknięcie (aka Vanish) i Uderzenie umysłu (Mind blast) – na ich miejsce łotr i kapłan dostaną kolejno Zaraziciela (4 many, 3/2, po zagraniu daje przyjaznemu stronnikowi truciznę) i Lśnienie (1 many, przywraca 5 pkt. Zdrowia naszemu bohaterowi). Oprócz tego do zestawu klasycznego dochodzi 8 nowych kart. Połowa z nich nie jest może warta uwagi (ale jak chcecie, możecie je zobaczyć tutaj), jednak pozostałe mają potencjał: w końcu na stałe zagości w Standardzie np. możliwość niszczenia sekretów wroga.

hearthstone-aktualizacja-przed-uldum-1_4buc.jpg

Kilka kartoników przeszło też metamorfozę czysto wizualną – ot, chociażby Powierniczka tajemnic czy Zabójczy strzał. Do tego developer poszedł w końcu po rozum do głowy i skrócił czas oczekiwania między kolejnymi Karczemnymi bójkami – i to do jednej godziny! Będziemy mogli więc pobawić się w tym trybie przez cały tydzień, nie licząc środy o 17.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze