Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGearbox Software: Nowe dowody na to, że Randy Pitchford przywłaszczył sobie 12 mln dolarów

rajmund środa, 19 czerwca 2019, 16:58 News
PC

A już zdążył minąć miesiąc, odkąd ostatni raz pisaliśmy o jego machlojkach.

Gwoli przypomnienia: Wade Callender, były adwokat Gearbox Software, zarzucił dawnemu pracodawcy, że przejął 12 milionów dolarów, które zostały mu przekazane przez 2K na premie dla developerów. Przedstawiciele studia błyskawicznie odparli zarzuty, a o całej sprawie (w której nie zabrakło pikantnych wątków osobistych) macie jeszcze szansę przeczytać więcej w najnowszym numerze CD-Action. Jak donosi GameDaily.biz, Calledner złożył nowe, 76-stronicowe pismo, które rzuca nieco światła na wcześniejsze zarzuty.

Z dokumentu poznajemy szczegóły umowy dotyczącej wydania Borderlands 3, zawartej jeszcze w 2016 roku pomiędzy Gearboksem a 2K. Wydawca faktycznie obiecał w niej 15 milionów dolarów premii, płatnej w trzech ratach na konto studia, o ile tylko Randy Pitchford i jego główny dyrektor finansowy, Stephen Bahl, dopełnią m.in. warunków trzech "kamieni milowych" rozwoju gry i zapewnią projektowi uwagę na 30 godzin w tygodniu. Porozumienie zaznaczało, że pieniądze muszą zostać zwrócone z tantiem, gdy gra już trafi do sprzedaży.

W nowych dokumentach Callender i jego prawnicy załączają nie tylko oryginalną umowę, lecz także późniejszą poprawkę, która upoważniła 2K do przelania pieniędzy z premii na konto prywatnej firmy szefa Gearbox Software: Pitchford Entertainment, Media, and Magic. Choć dokument został ocenzurowany, wyraźnie widać na nim podpisy obu stron. Może się on okazać mocnym dowodem na to, że pieniądze, które pierwotnie miały pójść na konto studia, trafiły w większości do portfela Randy'ego Pitchforda.

Sprawa wciąż ma jednak wiele niewiadomych, a prawnicy zwracają uwagę, że sama kwestia posiadania przez Randy'ego 50% udziałów w firmie jeszcze dodatkowo ją komplikuje. Gearbox na razie wciąż odmawia komentarza, a termin rozprawy wyznaczono dopiero na 7 stycznia 2020. Niewykluczone, że obie strony dojdą wcześniej do zakulisowego porozumienia, aby takimi newsami jak ten nie zaszkodzić nadchodzącej premierze Borderlands 3. Twórcy chcą w końcu sprzedać ponad 20 mln egzemplarzy gry, a każda PR-owa wpadka może okazać się dla tego założenia fatalna.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 20 czerwca 2019, 11:51   Bronnson
Gdyby nowotwór miał twarz, wyglądałby jak Pitchford.
czwartek, 20 czerwca 2019, 11:42   Ogoorek1
@asasyn12334 poćwicz korzystanie z kalkulatora, bo u mnie 20% procent z 800 to 160
czwartek, 20 czerwca 2019, 11:08   CzlowiekKukurydza
@asasyn12334 Serio w to wierzysz? Że sprzedaż będzie taka sama mimo zmiany sklepu? Mimo zmiany sklepu na taki który ciągle wali PR-owe wtopy z takiego który jakby nie patrzeć na ugruntowaną pozycję na rynku i na którym były wydane wcześniejsze części serii?
czwartek, 20 czerwca 2019, 11:03   CzlowiekKukurydza
@DarZ Raczej zgarnęli kasę od Epica i sieją propagandę, a tą sprzedaż to chcą zrobić zapewne po premierze na steamie. Gdyby na EGS sprzedali 20mln sztuk, obojętnie czy przez rok czy przez pięć to byłbym mega zdziwiony.
czwartek, 20 czerwca 2019, 10:43   darthRaven
Aliens: Colonial Marines
['] pamiętamy
czwartek, 20 czerwca 2019, 9:41   DarZ
Chcą sprzedać 20 mln egzemplarzy po ogłoszeniu, że będzie tylko na Epic Fail Store? Samo to jest chyba większą PR-ową wpadką niż jakieś wewnętrzne spory finansowe :P
czwartek, 20 czerwca 2019, 0:58   Mathius
@lukaszsa dopóki*
środa, 19 czerwca 2019, 22:34   w1ntermu7e
@down dodatkowo steam pozwala sprzedawać swoje klucze za free, np developerzy Ready Or Not sprzedają klucze steam na swojej stronie i Steam nic z tego nie bierze. Ludzie mają mega ból o steam a bez powodu
środa, 19 czerwca 2019, 22:27   Axel93
@Kawalorn: Steam nigdy nie zarobił 30% od żadnej wydanej gry. Steam pobiera to 20-30% tylko i wyłącznie od bezpośredniego zakupu w sklepie... wszystkie wygenerowane klucze w innych sklepach nie dają Gabenowi nic. Średnia gier zakupionych bezpośrednio przez Steam to 65-70%.Do tego ludzie płaczą bo oj tamto i tamto, ale praktycznie wszyscy biorą 30% na czysto, Microsoft, Sony, Nintendo, Apple... etc.
środa, 19 czerwca 2019, 21:35   Papjesz
Wydal wszystko na pendrivy z porno

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
19

40 lat temu frachtowiec kosmiczny USCSS Nostromo otrzymał sygnał pochodzący z księżyca o oznaczeniu kodowym LV-426. Komputer pokładowy, nazywany Matką, wybudził załogę, która zdecydowała się sprawdzić sygnał...

Komentarzy:
6

Zmarł ponad pół wieku temu. Był żołnierzem i dezerterem, głosem pokolenia i ucieleśnieniem rebelii. Duszą Night City. Zapłacił za to słuszną cenę.

Komentarzy:
9

Zarząd CD Projektu miał przez chwilę aż dwadzieścia dwa miliardy powodów do radości.

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z