Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Borderlands 3: Take-Two chce sprzedać ponad 20 mln egzemplarzy

rajmund wtorek, 14 maja 2019, 17:43 News
PC

"I pamiętajcie: żadnych zwrotów!" - jak dodałby zapewne Marcus Kincaid.

Deklaracja amerykańskiego wydawcy brzmi w pierwszej chwili jak kolejna prośba o finansowe rozczarowanie. W końcu nawet Electronic Arts, które dało nam się poznać z bujnej wyobraźni dotyczącej sprzedaży Anthema, planuje zwodować "tylko" 6-8 mln najnowszej produkcji osadzonej w uniwersum Star Wars. Należy jednak zwrócić uwagę, że Take-Two ma takie marzenie wobec całego okresu życia gry. I patrząc na dane, którymi podzieliło się w najnowszym raporcie finansowym... może to wcale nie takie nierealne?

Możemy w nim bowiem znaleźć wiele liczb działających na wyobraźnię. Takich jak 43 miliony egzemplarzy wszystkich gier opatrzonych logo Borderlands, które łącznie trafiły do sklepów. Z czego 20 milionów to zasługa samej "dwójki". Take-Two pragnie, aby każda kolejna odsłona sprzedawała się lepiej, stąd też chęć jeszcze większego nakładu przy nadchodzącej "trójce". Dobrze by też pewnie było, gdyby sprzedaż Borderlands 3 w pierwszym roku przekroczyła 7,5 mln, bo taki był właśnie rezultat "dwójki".

Mówimy wciąż o ogromnych liczbach, ale zwróćmy uwagę, że w Borderlands 2 nadal gra ponad milion graczy miesięcznie. Część z nich (w tym niżej podpisany) wróciła do tytułu w oczekiwaniu na nową odsłonę, lecz także wydane niedawno pakiety nowych tekstur w rozdzielczości 4K zachęcały do ponownego odpalenia tego blisko siedmioletniego tytułu.

Przed Borderlands 3 niełatwe zadanie, ale dotychczasowe zapowiedzi nastrajają optymistycznie. O ile tylko graczy ostatecznie nie zrazi czasowa wyłączność dla Epic Store Games, a Randy Pitchford nie zaszkodzi temu projektowi bardziej niż zwykle, 13 września czeka nas ekscytujący powrót na Pandorę i zwiedzanie zupełnie nowych planet. Gearbox szykuje na najbliższe targi E3 obszerną prezentację swojego najnowszego tytułu.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 17 maja 2019, 7:43   Barto150
@lee32147
Nie chcę Cię martwić ale 10 milionów z tych 20 ogólnie sprzedanych BL2 to wersje na Steam.
czwartek, 16 maja 2019, 8:36   Bronnson
Ja się ze swoim postanowieniem nie złamię. Czekam na wersję steam, a w ogóle najlepiej na jakieś goty z kompletem dlc. W międzyczasie może uda mi się trochę zmniejszyć kupkę wstydu, która powoli zaczyna przypominać górę.
środa, 15 maja 2019, 8:26   Forsekken
Przy okazji takich newsów zawsze mnie zastanawia jedna kwestia ; no dobra oni chcą tyle sprzedać, ale czy pytanie nie powinno brzmieć raczej czy gracze chcą tyle kupić?
środa, 15 maja 2019, 6:49   CzlowiekKukurydza
Ciekaw jestem premiery. W końcu nikt miał nie kupować przed premierą na steamie.
wtorek, 14 maja 2019, 22:13   cali
@damian110992 - raport dla inwestorów music zawierać spodziewaną ilość sprzedanych egzemplarzy gier. Lepsze wyniki również wpłyną na wzrost cen akcji na giełdzie. Po premierze przy słabym tempie sprzedaży akcje zmniejszą wartość. Nawet kilka miesięcy wzrostu akcji może dobrze wpłynąć na wynik finansowy który będzie miał znaczenie dla firmy jak i dla inwestorów.
wtorek, 14 maja 2019, 18:51   damian110992
A ja planuję sprzedać 20 mln komentarzy. Każdy może sobie planować, ale oni to mają tupet z tymi założeniami zawsze... Najbardziej to EA.
wtorek, 14 maja 2019, 18:47   rajmund69
@lee32147
Do przebicia są wyniki dwójki, czyli 7,5 mln w pierwszym roku. Pozostałe 12,5 mln Borderlands 2 nabiło w ciągu kolejnych ~sześciu lat rynkowego życia.
wtorek, 14 maja 2019, 18:24   Redsun
BL2 sie sprzedało w wiekszej ilosci kopii, a na BL3 jest spory hype, szczególnie po fantastycznym gameplay revealu. 20 milionów to nie jest granica nie do przekroczenia, aczkolwiek wyłączność na Epica moze zabic te plany.
wtorek, 14 maja 2019, 18:23   PEEPer
@lee32147
Zapomniałeś o czymś takim zwanym konsolę? z tych 5-8mil na PC będzie z 1,5-2,5 mil.
wtorek, 14 maja 2019, 18:04   lee32147
Jeżeli planują to na pierwszy rok sprzedaży, to będzie ciekawie. Epic Games ma zapłacić wydawcy różnicę pomiędzy przewidywalnym zarobkiem a rzeczywistym, na Epic Games sprzeda się może 5-8 milionów kopii, a Take-Two zarobi jakby sprzedali 20 milionów. Jeżeli rzeczywiście tak będzie, to to może być mocnym ciosem finansowym dla Epic Games (jak wypłaci po pełnej cenie gry, to wyjdzie ponad pół miliarda dolarów).

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z