Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

PlayStation 4: Tytuły na wyłączność sprzedają się jak ciepłe bułeczki

rajmund wtorek, 21 maja 2019, 18:51 News

Ostatni God of War i Uncharted 4 poradziły sobie znacznie lepiej od swoich poprzedników.

PlayStation 4 exclusive'ami stoi – co do tego nie ma chyba większych wątpliwości. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę samo Sony, zapowiadając kolejne inwestycje w obrębie swoich własnych marek. Jak informowaliśmy wczoraj, Japończycy postanowili nawet wziąć we własne ręce ich przenoszenie na wielki ekran. Teraz możemy porównać osiągi największych tytułów na wyłączność obecnej generacji z wynikami ich poprzedników. Wszystko dzięki wykresowi, którym podzielił się z nami analityk branżowy Daniel Ahmad.

Przede wszystkim rzucają się w oczy wyniki sygnowane logo God of War. Kiedyś mogło się wydawać, że seria już za czasów PS2 była kasowym sukcesem. Tymczasem "dwójka" nie przekroczyła nawet nakładu 5 mln egzemplarzy. Lepiej poradziła już sobie wydana generację później "trójka", lecz to ostatnia odsłona God of War jest zdecydowanie największym sukcesem Santa Monica Studio. Nordycki epizod dziejów Kratosa przekroczył magiczną barierę 10 mln egzemplarzy.

Do podobnego wyniku niemalże dobił Uncharted 3: Oszustwo Drake'a, ale ponownie wynik klasyka ery PS3 znacznie pobiła odsłona wydana na PS4. Uncharted 4: Kres złodzieja zachwycił aż 16 milionów graczy. W tym kontekście aż trudno uwierzyć, że Sony miałoby nie powrócić do serii za sprawą kolejnej gry - a tak przeczuwa wcielający się w Nathana Drake'a Nolan North - być może za to zobaczymy ją wreszcie w wersji filmowej.

Ciekawym przypadkiem jest The Last of Us: marka, która jak dotąd doczekała się zaledwie jednej gry, za to wydanej na dwie konsole. Okazuje się, że jej zremasterowana edycja, która trafiła na PS4, również przebiła oryginał z PS3, przekraczając nakład 10 mln egzemplarzy. To doskonała prognoza dla zbliżającej się wielkimi krokami części drugiej.

Dane Ahmada możemy uzupełnić o dane, które znaliśmy już od jakiegoś czasu, takie jak ponad 10 mln sprzedanych kopii Horizon Zero Dawn czy Marvel's Spider-Man, który na początku roku dopiero zbliżał się do tej granicy. Krótko mówiąc: Sony ma w swoim portfolio szeroki wachlarz marek wartych grube miliony, co może nieźle rozpalać wyobraźnię w kontekście PlayStation 5.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 22 maja 2019, 11:20   Mateusz94
@lukaszsa za to gry multi upadają bardziej spektakularnie. Taka gra albo przynosi horrendalne sumy albo nie przynosi ich wcale. Gra Single może się sprzedawać przez lata (Patrz wiedźmin 3 który jeszcze zeszłym roku miał niezłą sprzedaż)
wtorek, 21 maja 2019, 22:54   western
To nic dziwnego:) Dla tych gier mam konsolę i można powiedzieć, że jestem z tymi markami zżyty. Oczywiście nie tylko te dwa tytuły. Lubię wszystkie dobre gry dla jednego gracza, gdzie można poczuć immersję i wejść w wykreowany przez twórców świat. Na szczęście (w moim przypadku) na PlayStation jest tego pod dostatkiem i bardziej trzeba nadrabiać zaległości, niż wyglądać nowości :)
wtorek, 21 maja 2019, 22:51   lukasmars
@nietrol Ja pamiętam jak na SNES czy Saturna nie wydawano na zachodzie japońskich gier RPG bo jakiś koleś stwierdził, że są zbyt skomplikowane i się nie przyjmą. Zawsze znajdą się ludzie, którzy myślą, że wiedzą lepiej czego chce konsument niż on sam. Mnie zawsze odpychały gry sieciowe gdzie fabuła jest zazwyczaj drobnym pomijanym dodatkiem do rozgrywki. W MMO zawsze mam to uczucie, że żeby osiągnąć progres trzeba spędzić setki godzin na przełomie lat po czym nie mam pewności czy nie zamkną mi serwera...
wtorek, 21 maja 2019, 20:20   lukaszsa
@nietrol - może nie umiera ale jak sobie porównasz przychody z gier sieciowych i single....:) i przypomnisz sobie, że nie wszystkie głośne tytuły się jakoś nadzwyczajnie sprzedały Deus Ex, Wolfenstein The New Colossus. ... to zrozumiesz w co chętniej inwestują developerzy:)
wtorek, 21 maja 2019, 19:22   nietrol
Single player umiera... no kur() rzeczywiście...

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
25

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Komentarzy:
4

Zaczęło się w roku 1987. W salonach gier królowały Contra i Operation Wolf, szczęśliwi posiadacze komputerów grali w pierwszą część Larry’ego i Piratów Sida Meiera. A Tim Ansell zakładał studio, które miało sprawić, że świat pokocha wojnę totalną.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z