Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Wampir: Maskarada – Powstaje RPG w Świecie Mroku

Witold środa, 15 maja 2019, 11:44 News

Zaraz, chwila – jeszcze jedno?

Z pewnością zapowiedź następcy kultowego Bloodlines była jednym z ważniejszych i wzbudzających ekscytację wydarzeń tego roku dla wszystkich fanów erpegów. Nie wszyscy jednak być może pamiętają, że gra Paradoksu nie jest jedynym przedstawicielem gatunku dziejącym się w uniwersum, w którego dane nam będzie zagrać w 2020. O tworzonym przez Cyanide Werewolf: The Apocalypse jest może nieco ciszej (chociaż troszkę mamy się o nim dowiedzieć na najbliższym E3), mimo że z pewnością warto mieć na tę grę oko. Okazuje się, iż powyższe tytuły nie będą dla graczy jedyną okazją na zatonięcie w Świecie Mroku.

Francuski wydawca Bigben (notabene zajmujący się również wspomnianym Werewolfem) ogłosił, że w produkcji znajduje się jeszcze jedna produkcja oparta na licencji Wampira: Maskarady, powstająca we współpracy z Paradoksem. Jej tworzeniem zajmuje się znane z ambitnego i intrygującego The Council (z którego pochodzi powyższy obrazek) studio Big Bad Wolf. Nowy tytuł ma być narracyjnym erpegiem inspirowanym zasadami tradycyjnego, papierowego systemu i ma przy tym „zdefiniować gatunek”. Póki co wiemy tylko tyle, a jakiekolwiek konkrety mamy poznać na sierpniowym Gamescomie, chociaż już teraz możemy spokojnie stwierdzić, że Wampir od Big Bad Wolf będzie z pewnością mógł się pochwalić o wiele mniejszą skalą niż wysokobudżetowe Bloodlines 2. Co oczywiście nie oznacza, że, pamiętając zwłaszcza o narracyjnych zabiegach z The Council, nie będzie wart naszej uwagi.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 15 maja 2019, 17:55   DarkTag
The Council naprawde mnie pozytywnie zaskoczyło - i przyznam że ich styl świetnie pasuje do World of Darkness. Czekam i polecam każdemu żeby choć sprawdził The Council.
środa, 15 maja 2019, 17:03   Uplink
@CyberKiller40, @Maciejka01 - w Requiem się nie zagłębiałem, ale wydaje mi się że trochę spłycili fajne niuanse które miały klany w Maskaradzie - z drugiej strony w nWOD gracz jest trochę mniej związany ograniczeniami i decyzjami podjętymi przy samym tworzeniu postaci. Za to Changeling... tutaj setting praktycznie całkowicie został zmieniony w Ch:Lost - IMO na dużo lepsze. I w grę o odmienionych uciekinierach z Arkadii bym bardzo chciał zagrać (RPG z klimatem a la Wolf Among Us?).
środa, 15 maja 2019, 16:26   Rickerto
Torreadorzy!!!!
środa, 15 maja 2019, 15:12   Piewca
Przy okazji, kolejnym klanem w B2 sa Toreadors https:twitter.com/VtM_Bloodlines/status/1128616826013933568
środa, 15 maja 2019, 14:27   CyberKiller40
@Maciejka01 w pełni zdaję sobie sprawę z tego problemu jaki nWoD zrobił. Przez lata RPGowania dość omijałem cały WoD, ale kilka lat temu zacząłem prowadzić mortalsów w nWoD, a z tego poszedłem do God Machine Chronicle, teraz niedawno kupiłem Vampire the Requiem i jestem pod dużym wrażeniem o ile ten nowy Wampir jest fajniejszy od starego. Dużo mniej też się nadaje do popularnych historyjek z racji ciężaru tematyki, pewnie to byłoby największą przeszkodą dla firm robiących gry komputerowe.
środa, 15 maja 2019, 14:16   Maciejka01
@CyberKiller40 Lepiej uważaj co mówisz, jest jeden wielki konflikt a propos Chronicles of Darkness. Jedni jak ty mówią że jest ciekawsze, inni że to jeden wielki downgrade w porównaniu z OWoD. Ja tam chciałbym Exalted, ale to byłby zbyt duży projekt ze względu na to co można tam robić i na jaką skalę.
środa, 15 maja 2019, 13:40   CyberKiller40
Szkoda że to wszystko w starym świecie mroku, a nie nowym, aka Chronicles of Darkness, który IMHO ma dużo ciekawszy setting i bardziej dojrzałą tematykę.
środa, 15 maja 2019, 13:29   Poganin
Z Demon: The Fallen mogłoby wyjść coś fajnego. Chociaż to mniej znany system Świata Mroku.
środa, 15 maja 2019, 12:17   Xellar
Się dzieje! Bardzo dobrze, WoD ocieka klimatem, a jakoś na przestrzeni lat twórcy gier komputerowych nie kwapili się, aby wykorzystać te uniwersa. Wiadomo, Wampir był bardziej eksploatowany, ale Wilkołak czy Mag już wcale. Chciałbym, żeby na tapet wzięto jeszcze Maga, bo tutaj jest niewykorzystany potencjał, albo mógłby ktoś pokusić się o stworzenie jednego cRPGa, który połączyłby te trzy uniwersa w jednej grze. To dopiero byłaby jazda!

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z