Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

PUBG: W zeszłym roku gra przyniosła prawie miliard dolarów przychodu

Cursian wtorek, 23 kwietnia 2019, 19:13 News

Najbardziej popularna była wersja pecetowa, ALE...

Jeśli śledzicie cotygodniowe listy bestsellerów Steama, wiecie, że zestawienie, w którym nie figuruje dzieło Brendana Greene’a, to prawdziwa rzadkość. Biorąc pod uwagę, że produkcja jest dostępna także na konsolach i urządzeniach mobilnych, wielu z was mogło zastanawiać się, jak dobrze się na niej zarabia. Okazuje się, że bardzo dobrze. Daniel Ahmad, zajmujący się analizą azjatyckiego rynku gier w firmie Niko Partners, przyjrzał się raportowi finansowemu PUBG Corporation i poinformował, że w 2018 roku PUBG przyniósł 920 milionów dolarów przychodu. Po odliczeniu wszelkich kosztów oznacza to, że gra zarobiła „na czysto” 310 milionów dolarów.

Jeśli przyjrzeć się podziałowi przychodów na poszczególne platformy, wychodzi na jaw, że edycja pecetowa nie ma sobie równych – przypada na nią aż 790 milionów dolarów. Pozostałe platformy wypadły bardzo podobnie, choć w nieznacznie lepszej kondycji jest edycja mobilna, która wygenerowała 65 milionów dolarów, czyli o 5 milionów więcej niż wersje konsolowe.


Zanim zaczniecie otwierać szampany i cieszyć się, że są jeszcze na świecie enklawy, w których smartfony nie deklasują „dużych” platform, musicie zdać sobie sprawę z jednego faktu. Według Ahmada stosunkowo słaby wynik „mobilki” wynika z tego, że prawa do niej wykupił Tencent, a zatem powyższe statystyki nie dają pełnego obrazu rzeczywistości, co niewątpliwe jest prawdą. Serwis Sensor Tower podaje, że w samym tylko marcu 2019 (wyjątkowo pomyślnym, należy dodać) przenośny PUBG przyniósł 65 milionów przychodu, bijąc na głowę mobilnego Fortnite’a z jego 36 milionami. Na tym z pewnością nie koniec, bo na początku kwietnia Tencent wprowadził do gry dwa rodzaje subskrypcji. Ich wpływ na dochodowość poznamy wkrótce.


(Kliknij, aby powiększyć)

Wracając do „dużego” PUBG-a: w ostatnim czasie autorzy nie zajmują się wyłącznie liczeniem dolarów i przejmowaniem się kolejnymi państwami, które zakazują sprzedaży ich dzieła, ale pracują też nad wprowadzeniem do gry nowych elementów, chociażby sytemu nagradzania za mistrzowskie posługiwanie się konkretnymi pukawkami.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
Nikt jeszcze tego nie skomentował.

O autorze

Cursian

Podobne newsy

PUBG: Zwiastun fabularny zdradza przeszłość Erangel [WIDEO]

News
środa, 17 lipca 2019

pubg-zwiastun-fabularny-zdradza-przeszlosc-erangel-wideo Z okazji startu czwartego sezonu mapa doczeka się poprawek wizualnych.

Komentarzy:
0

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
4

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z