17
10.03.2019, 14:17Lektura na 2 minuty

Artifact: Autor Magic: The Gathering zwolniony z pracy nad karcianką Valve

Ciekawe, czy taka decyzja odbije się na przyszłości Artifacta.

Artifact nie miał łatwego startu. Przed oficjalną premierą tytułu gracze, którzy mieli dostęp do wcześniejszej wersji, bardzo narzekali na inwazyjny system monetyzacji. Valve życzyło sobie wtedy dodatkowych pieniędzy za dostęp do turniejów czy trybów specjalnych. Te czynniki sprawiły, że produkcja bardzo szybko zaczęła tracić na popularności – w dwa miesiące od premiery odeszło ponad 80% graczy. A teraz okazuje się, że fala zwolnień, jaka przelała się przez korporację w lutym, dotknęła producenta Artifacta, Richarda Garfielda (utalentowany projektant ma w swoim dorobku kultową karciankę Magic: The Gathering).

W lutym Valve zwolniło trzynastu pełnoetatowych pracowników. Firma stwierdziła, że te zmiany to po prostu część życia w biznesie i nie wpłyną one w żadnym stopniu na przyszłość korporacji. Dotychczas nie było wiadomo, o jakich pracowników chodzi, jednak strona fanów karcianki Valve postanowiła skontaktować się z Richardem Garfieldem i zapytać go, czy wciąż jest zatrudniony w firmie. Jak się okazało, Garfield i jego kolega ze studia 3 Donkeys, Skaff Elias, nie są już związani umową z właścicielami Steama. Jak mówi sam projektant:


W ogóle nie bylismy zaskoczeni tymi zwolnieniami, biorąc pod uwagę całą sytuację związaną z premierą Artifacta. Zespół był przekonany, że zrobiliśmy świetny tytuł, ale rzeczywistość bardzo szybko zweryfikowała nasze optymistyczne założenia. Dostrzegam sens w tych zwolnieniach: teraz, gdy gra już wyszła, bardziej istotne jest podejmowanie szybszych decyzji niż słuchanie i rozważanie opinii każdego człowieka zatrudnionego w zespole. Ja i Skaff wciąż jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o przyszłość Artifacta. Pozostajemy z Valve w dobrych stosunkach i z chęcią będziemy dzielić się naszymi opiniami na temat przyszłych projektów związanych z karcianką. Byłem pod wrażeniem nacisku, jaki firma kładzie na dostarczenie fanom tytułu godziwej rozrywki. Świetnie nam się z Valve współpracowało.



Czytaj dalej

Redaktor
Kaladin
Wpisów367

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze