27
13.12.2018, 13:52Lektura na 2 minuty

Artifact stracił ponad 80% graczy

Karcianka autorstwa Valve przeżywa ciężki okres.


El_Pachon

Artifact miał premierę 28 listopada i już dzień później odnotował rekordową liczbę zalogowanych jednocześnie graczy. Rzesza przeszło sześćdziesięciu tysięcy osób zgromadzonych przy tytule pozwoliła mu wskoczyć na piąte miejsce w rankingu Steama. Od dnia premiery liczba użytkowników regularnie jednak spadała, by w ciągu ostatniej doby zatrzymać się na poziomie około jedenastu tysięcy. Sama w sobie liczba ta nie jest oczywiście mała – gra wciąż utrzymuje się w steamowym TOP 100 – ale spadek względem premierowych rekordów jest gigantyczny.

Sprawa jest tym ciekawsza, że Artifact nie jest darmowy (wyceniono go na 76 zł), a to oznacza, że od gry odchodzą ludzie, którzy gotowi byli zapłacić, by w nią grać. Czytając recenzje użytkowników Steama, można dojść do wniosku, że Valve podjęło kilka nietrafionych decyzji w sprawach balansu rozgrywki, przez co wielu grających narzeka na dodatkowe koszty, jakie należy ponieść, żeby zabawa nie frustrowała.

Na razie może się wydawać, że Artifact zostanie skazany na zapomnienie, jeżeli twórcy nie wprowadzą zmian w balansie rozgrywki albo nie wypromują tytułu, udostępniając go w ramach darmowych weekendów. Dobrym wyjściem może się okazać model free-to-play, jednak reakcja fanów na taki manewr wykonany w przypadku Counter-Strike: Global Offensive nie ułatwi Valve podjęcie takiej decyzji.


Czytaj dalej

Redaktor
El_Pachon
Wpisów62

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze