Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGod of War: Gdzie się podziali wszyscy bossowie?

rajmund czwartek, 17 stycznia 2019, 19:19 News
PS4

Też ich Wam brakowało w najnowszej odsłonie przygód Kratosa?

Pojedynki z bossami zawsze stanowiły główną atrakcję serii God of War. Wystarczy przypomnieć sobie trzecią część cyklu, gdzie tego typu emocjonujące walki rozgrywaliśmy dosłownie co chwilę. Zeszłoroczna przygoda Kratosa bardzo szybko robiła na nas wrażenie pierwszym spotkaniem z bossem... a potem już było jakby spokojniej. Co prawda zadania poboczne nieco poprawiały sytuację w ogólnym rozrachunku, szczególnie wymagające iście darksoulsowego podejścia walkirie, jednak w porównaniu do drugiej czy trzeciej części cyklu mieliśmy prawo czuć się rozczarowani.

I nie dziwota, bo sam Cory Barlog wyznał w niedawnym wywiadzie, że początkowo chciał nas postawić przed znacznie większą liczbą wyzwań z bossami w roli głównej.

Wycięliśmy dużo takich pojedynków, naprawdę dużo. Ale jeden boss potrafił wyjąć półtora roku z życiorysu 30 twórców. To ogromny nakład pracy, jeśli spojrzy się na to z perspektywy naszych poprzednich produkcji. Wtedy potrafiliśmy w półtora roku ukończyć całą grę.

Wygląda więc na to, że spektakularne walki z bossami spotkał podobny los, co plany na DLC, których już się nigdy nie doczekamy. Ogólnie rzecz biorąc ze słów reżysera najnowszego God of War wynika, że skończony produkt miał zaoferować graczom znacznie więcej zawartości. Nie żeby 20 godzin, których ostatecznie potrzebujemy na przejście samego głównego wątku, to było mało, ale...

Mieliśmy w planach znacznie więcej. To miała być dużo ambitniejsza, bardziej zwariowana gra. Ale im dalej posuwaliśmy się z pracami, tym częściej zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że coś jest za duże, a na coś innego po prostu nie możemy sobie pozwolić.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 20 stycznia 2019, 12:25   joeblack1989
Pisałem o tym przy game of the year.. dla mnie nowy god nie zasłużył na grę roku, właśnie dlatego że jest gra wydana na siłę..
sobota, 19 stycznia 2019, 17:01   mientek
Nie brakowalo mi bossow. Ta gra to klasa sama w sobie. Czesto przeciwnicy z fioletowymi paskami dawali mocno w kosc. Jak dla mnie bossow w tej grze bylo Dwoch. Uwaga spoiler! Smok i walka z dwoma bogami. Trolle zaliczam do takich trudniejszych przeciwnikow. Mysle ze w kolejnej części zobaczymy wiecej Bossow w moim rozumowaniu.
sobota, 19 stycznia 2019, 15:38   cali
God of War jest 10/10 ale nie dla weteranów serii. Dla nowych jest świetny kiedy stare części były płytkie fabularnie i nudne. Weteranom raczej seria się skończyła liczyli tylko na świetny system walki i mielenie przeciwników. Nie można jednoznacznie wskazać że seria zmierza w lepszym kierunku bo np. Doom 2016 w porównaniu do Doom 3 - było lepiej zrealizowane i był tym czym seria szczyciła się na początku. Na pewno wysyp nagród jak i sprzedaż zasądziła że kolejne części będą tym co ostatnia eksperymentalna
sobota, 19 stycznia 2019, 15:30   cali
"Wycięliśmy dużo takich pojedynków, naprawdę dużo." - Nowy God of War 2 będzie "kopiuj + wklej" a wszystko dzięki ambicji twórczej na potrzeby poprzedniej części. DLC było w planach ale nas to przerosło więc zawartości przeniesiemy na ambitniejszy projekt nowy nie zapowiedziany.
sobota, 19 stycznia 2019, 9:27   rado3333
Brak DLC i za to im chwała.
piątek, 18 stycznia 2019, 19:18   nobie1973
Mozna jeszcze tylko dodac ze jesli po zakonczeniu glownego watku, dalej eksplorujemy swiat gry to pojawiajacy sie tam przeciwnicy sa juz duuuuzo bardziej wymagajacy niz na poczatku !
piątek, 18 stycznia 2019, 18:54   nobie1973
Hmmm to nie do konca tak… trudnych przeciwnikow pozniej nie brakuje tylko ze jesli wykona sie wszystkie poboczne misje i zadania na samym poczatku gry to postac Kratosa jest tak silna ze po prostu walki staja sie duzo latwiejsze, wyjatkiem sa tylko Walkirie. Dla mnie jest to jak najbardziej ok. i moim zdaniem gra jest genialna, przeszedlem cala w 100 % zajela mi okolo 50 h. Lepsza od tej gry jest tylko seria Mass Effect.
piątek, 18 stycznia 2019, 13:52   gamingman21
Mnie ciekawi czy następny god of war też będzie z jednym ujęciem przez żalą grę czy to była sztuczka na 1 raz.
piątek, 18 stycznia 2019, 13:26   deanambrose
Tak to jest jak stawia się tyle światów, a kilka z nich jest zaledwie opcjonalnych.
Cory - mniejsze, ale pełniejsze światy i w każdym na końcu epicki boss. BUM! Nie ma narzekań.
Za radę proszę przelać pieniążki na konto numer : [utajone przez redakcję]
piątek, 18 stycznia 2019, 10:21   Urungulu
Tak naprawdę to jest to i tak budujące. Trzeba wziąć pod uwagę, że samo założenie projektu, czyli ambitny reboot serii z masą zmian, był na tyle pracochłonny, że musieli podejmować decyzje o cięciu kontentu. Gdyby pchali te walki z bossami na siłę, to mogłoby się to odbić na jakości gry. Z tego co pamiętam, to dla Santa Monica to był fundamentalny projekt i lepiej było się trochę powściągnąć i wydać dopieszczony produkt, niż przegiąć i łatać rok.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
15

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z