5
15.01.2019, 20:04Lektura na 4 minuty

Steam: Wielkie podsumowanie 2018 roku i plany na 2019

Zmiany, zmiany, zmiany...


Kaladin

Początek nowego roku to czas podsumowań i snucia planów na przyszłość. Valve, jak samo przyznało, przez ostatnie lata raczej nie dzieliło się z graczami czy partnerami finansowymi swoimi przemyśleniami. Jednak liczba zmian, jakie zaszły na Steamie, skłoniła korporację do podzielenia się obszernym raportem podsumowującym miniony rok.

Tak przedstawiają się ogólne statystyki platformy: w 2018 roku każdego dnia logowało się na Steama średnio 47 milionów użytkowników, a w ciągu miesiąca aktywnych użytkowników było 90 milionów. Każdego miesiąca swojego pierwszego zakupu dokonywało 1,6 miliona osób, a najwyższa liczba jednocześnie zalogowanych użytkowników wynosiła 18,5 miliona.

Najwięcej zmian zaszło w sekcji samego sklepu. W zeszłym roku Valve zwiększyło przydatność listy nadchodzących gier, poszerzyło opcję filtrowania treści, wypowiedziało wojnę tzw. „troll games” (szerzej możecie o tym poczytać TUTAJ) oraz dodało na platformę podstrony pozwalające na lepszy kontakt fanów z producentami. Dodatkowo zmieniono trochę listę życzeń, a w sklepie pojawiła się możliwość płacenia nową walutą – dolarem australijskim. W Polsce i Japonii pojawiły się karty podarunkowe, a do puli języków dodano wietnamski oraz hiszpański w wersji latynoamerykańskiej. Tak zaś prezentuje się grafika porównująca użytkowników z 2012 i 2018 roku:


(Źródło: steamcommunity.com. Kliknij, aby powiększyć)

Następna część raportu skupia się na funkcjach społecznościowych. Valve podkreśla rozwój czatu tekstowego i głosowego, który obecnie jest znacznie bardziej intuicyjny i bezpieczniejszy. Powołano zespół moderatorów, który ma za zadanie czuwać nad tym, aby dyskusja na forach Steama nie przerodziła się w obrzucanie się nawzajem błotem. Moderatorzy pomagają także w analizie licznych skarg, które codziennie spływają do Valve. Firma przypomniała również o rozszerzeniu prywatności użytkowników oraz o różnorakich akcjach wyprzedażowych czy gali Steam Awards.

Dalej Valve przytacza zmiany, jakie zaszły w aspekcie technologicznym platformy. Podkreślono start funcji Steam Play, która bardzo pomogła graczom używającym Linuksa. Dużej liczby pozytywnych modyfikacji doczekały się funkcje VR platformy, a debiut Steam Linka pozwolił fanom na grę zarówno na telewizorach, jak i telefonach z systemem Android. Okazuje się także, że coraz więcej osób korzysta podczas zabawy z pada. Pisaliśmy już o tym TUTAJ, ale tak wygląda oficjalna infografika udostępniona przez Valve:


(Źródło: steamcommunity.com. Kliknij, aby powiększyć)

W wiadomościach „zza kulis” możemy poczytać o udoskonaleniach serwerów Steama, postępach nad budową globalnej sieci administrowanej przez Valve, współpracy z firmą Hackerone czy ulepszeniach pomocy technicznej. Warsztat Steam także został wspomniany – w zeszłym roku Valve zapłaciło 1668 użytkownikom za 4700 nowych przedmiotów, które ukazały się w 16 różnych grach.

Jeśli chodzi o postanowienia na 2019 rok, firma ma całą listę projektów, nad którymi chce się teraz skupić:


Popularyzacja gier w sklepie: pracujemy nad nowym mechanizmem rekomendacji wykorzystującym uczenie maszynowe do wyświetlania gier dla użytkowników na podstawie ich preferencji. Algorytmy są jednak tylko częścią tego nowego rozwiązania, więc projektujemy również inne funkcje, stale oceniając ogólny projekt sklepu. Steam w Chinach: współpracowaliśmy z Perfect World, aby wprowadzić Steam w Chinach. Podzielimy się dodatkowymi informacjami o tym w nadchodzących miesiącach. Aktualizacja biblioteki Steam: pojawią się długo oczekiwane zmiany w kliencie Steam, wśród których znajdzie się poprawiona biblioteka Steam oparta na technologii używanej w czacie Steam. Nowy system wydarzeń: zaktualizujemy system wydarzeń społeczności Steam, abyś mógł wyróżnić ekscytujące wydarzenia w twoich grach, na przykład: turnieje, transmisje lub cotygodniowe wyzwania. Steam.tv: planujemy rozwinąć http://steam.tv/ i transmitować nie tylko niektóre transmisje i specjalne wydarzenia, ale wspierać wszystkie gry. Czat Steam: mamy zamiar wypuścić nową mobilną aplikację Steam Chat, aby umożliwić dzielenie się ulubionymi plikami GIF z przyjaciółmi, podczas gdy jesteś w drodze. Steam Trust: zaktualizujemy technologię stojąca za czynnikiem zaufania w rozgrywkach CS:GO. Stanie się ona również pełną funkcją na Steam, dostępną dla wszystkich gier. Oznacza to, że będziesz posiadać więcej informacji, których możesz użyć w celu określenia, czy dany użytkownik jest oszustem. Program kafejek internetowych Steam: Zamierzamy oficjalnie uruchomić nowy program kafejek internetowych, aby gracze mogli z przyjemnością korzystać z platformy Steam w setkach tysięcy kawiarni internetowych na całym świecie.



Cały raport dostępny jest w języku polskim i możecie go poczytać pod TYM linkiem.


Czytaj dalej

Redaktor
Kaladin
Wpisów367

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze