Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Sekiro: Shadows Die Twice – Oto jak będziemy rozwijać naszego bohatera

rajmund środa, 9 stycznia 2019, 19:55 News

From Software potwierdziło też, że wreszcie pozwoli nam zapauzować grę w dowolnym momencie.

Początkowo mogło się wydawać, że Sekiro: Shadows Die Twice będzie kolejną wariacją na temat tzw. soulsborne'ów, tyle że osadzoną w Japonii z przełomu XV i XVI wieku. Jednak im więcej dowiadujemy się o najnowszej produkcji Hidetaki Miyazakiego, tym bardziej jawi się ona jako zupełnie odmienna produkcja. Wskazują na to również ostatnie słowa Yasuhiro Kitao, specjalisty od marketingu i komunikacji z From Software.

W serii Dark Souls najważniejsze były dla nas tytułowe dusze (w Bloodborne dla niepoznaki nazwane "tętnieniami krwi"): zdobywaliśmy je za zabijanie przeciwników, wydawaliśmy na rozwój postaci, a jeśli zginęliśmy z niewykorzystaną pulą, traciliśmy je gdzieś w pobliżu naszego zabójcy. Jeśli "na następnym życiu" nie udało nam się ich odzyskać, przepadały bezpowrotnie. Wszyscy doskonale pamiętamy wszelkie frustracje związane z tym genialnym w swojej prostocie mechanizmem. I możemy o nich spokojnie zapomnieć w kontekście Sekiro.

Tym razem za zabijanie przeciwników będziemy otrzymywać klasyczne punkty doświadczenia oraz złoto. Żadne z nich nie przepadnie po naszej śmierci, a w przypadku zebrania odpowiedniej liczby tych pierwszych, dostaniemy do spożytkowania punkt umiejętności. Ale oczywiście to by było za łatwe dla japońskich patronów masochistów z From Software. Aby używać danej umiejętności, będziemy musieli wpierw odblokować powiązane z nią drzewko. To zaś uczynimy odnajdując specjalny przedmiot w świecie gry. Dopiero wtedy będziemy mogli udać się do ogniska posążka rzeźbiarza i wydać z trudem zarobiony punkt.

Drzewka umiejętności będą oczywiście odpowiednio zróżnicowane. Twórcy pozwolą nam uczynić z "jednorękiego wilka" skupionego na bezpośrednich atakach samuraja lub lubującego się w unikach shinobi. Możemy też poświęcić się rozwijaniu jego sztucznej ręki. Wygląda więc na to, że Sekiro: Shadows Die Twice pozwoli graczom na bardzo zróżnicowane podejście do rozgrywki. Budowanie naszego własnego stylu gry z góry narzuconym protagonistą ma wynagrodzić nam brak buildów i możliwości spersonalizowania naszego bohatera znanych z poprzednich gier From Software.

Ale to wszystko i tak nic w obliczu historycznej zmiany, jaką wprowadzi Sekiro. Jak już wiedzieliśmy wcześniej, gra nie zaoferuje tym razem żadnej formy zabawy dla wielu graczy. Dostaniemy za to opcję pauzy. Nareszcie.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 11 stycznia 2019, 5:04   zadymek
@Scorpix 1. IIRC W Souls też nie traci się sprzętu. W ogóle.
2. Tak swoją drogą, to w DII utrata sprzętu JEST opcją - jeśli zginie się przed opróżnieniem pierwszych zwłok i zdecyduje na restart gra zachowa tylko ostatnie zwłoki...
3. Co do pójścia na łatwiznę, chodzi mi o tanie podejście do "make a game challenging" niż zapożyczanie. Tanie kompozycje/ustawienie przeciwników, tanie mechaniki, tanie oszustwa niedorobionego AI itp.
piątek, 11 stycznia 2019, 4:42   Scorpix
@zadymek
W Diablo II nie traciło się sprzętu, jeśli zginęło się przed podniesieniem truchła. Zresztą wiele gier używa mechanik ze starszych tytułów. Wiedźmin 3 praktycznie nic nowego nie wymyślił, tylko doszlifował wszystko do perfekcji, więc na pewno nikt nie idzie na łatwiznę.
Mnie martwi Activision jako wydawca.
czwartek, 10 stycznia 2019, 23:19   zadymek
@rajmund69 To ja tak jeszcze od siebie dodatkowo rozjaśnię sytuację i wspomnę, że wymieniony w artykule system FROM zerżnęło z Diablo II (A Blizz, jako znany plagiator, sam nie wiem skąd ;).
czwartek, 10 stycznia 2019, 17:13   rajmund69
@zadymek @Scorpix
Rozjaśniłem sytuację :) A co się tyczy starych nawyków, na razie wszystko wskazuje, że Sekiro będzie bliżej Tenchu, oczywiście z soulsowymi naleciałościami.
czwartek, 10 stycznia 2019, 5:28   SaraTemer
@Rayearth Czemu niby jedno eliminuje drugie? W Niohu jest w opcja pauzy i możliwość grania w co-opie z tego co się orientuję
czwartek, 10 stycznia 2019, 5:03   Scorpix
@zadymek
Opis dusz jest oparty na systemie Bloodborne, gdzie tętnienia krwi lądowały, albo na podłodze, albo przejmował je przeciwnik, którego trzeba było ubić, aby odzyskać tętnienia krwi.
czwartek, 10 stycznia 2019, 0:53   zadymek
"Początkowo mogło się wydawać, że Sekiro: Shadows Die Twice będzie kolejną wariacją na temat tzw. soulsborne'ów "
No ciekawe czy stare nawyki dadzą o sobie znać i znowu gość pójdzie tak bardzo na skróty jak się da ;)BTW Ale ten opis systemu dusz w Soulsach to jakiś taki od rzeczy. Gdzie autor toto widział?
środa, 9 stycznia 2019, 23:38   Skyer
@Hintox oj bardzo słuszna uwaga. Mogą z tym być na prawdę duże nieprzyjemności :/
środa, 9 stycznia 2019, 22:35   Hintox
Martwi mnie zarabianie złota i wydawca, którym jest Activision Blizzard.
środa, 9 stycznia 2019, 22:04   Rayearth
Jest pauza bo nie ma multiplayera ani kooperacji. To chyba nie takie trudne wydedukować, że jedno eliminuje drugie?

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
4

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z