Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITSekiro: Shadows Die Twice – Co odróżnia nową grę FromSoftware od Soulsów?

Cursian sobota, 16 czerwca 2018, 11:58 News

Co ją z nimi łączy?

Pierwsze szczegóły dotyczące nowej gry FromSoftware poznaliśmy podczas E3, gdzie poinformowano między innymi o tym, że jedno z ramion bohatera zastąpiono protezą ze zmiennymi końcówkami. Od tego czasu wypłynęło jednak odrobinę nowych informacji. Serwis DualShockers donosi, że proteza będzie miała istotny wpływ na rozgrywkę i sprawdzi się między innymi w boju. Przykładowo po potraktowaniu miecza „ognistym” ramieniem ostrze zapłonie, zacznie podpalać wrogów i będzie zadawać dodatkowe obrażania.

Sporej zmianie ulegnie konstrukcja świata. Gracze nadal będą mieli sporą swobodę zwiedzania, ale lokacje będą znacznie bardziej rozbudowane w pionie, co w połączeniu z możliwością skakania oraz hakiem wspinaczkowym zmusi do porzucenia starych przyzwyczajeń. Bohater będzie mógł ominąć w ten sposób wiele niebezpieczeństw, ale także spojrzeć na nie z nowej, zaskakującej perspektywy. Swoje trzy grosze dołoży także możliwość ukrywania się. Dzięki niej gracz może rozpoczynać starcia w znacznie bardziej zorganizowany, zaplanowany sposób. Nie oznacza to jednak, że walki staną się proste: poziom trudności nadal ma rzucać na kolana.

W przeciwieństwie do Soulsów nie będzie można wybrać sobie klasy postaci, każdy zacznie z takim samym herosem. Nie pojawią się też tradycyjne statystyki, a ich miejsce zajmie nowe rozwiązanie, o którym autorzy póki co nie chcą mówić. Wiadomo jednak, że dzięki niemu będzie można dostawać postać do swoich preferencji.

Jeśli chodzi o fabułę, będzie prezentowana w sposób zbliżony do najsłynniejszych gier studia. Zamiast klasycznych filmików oraz dialogów ciężar opowieści biorą na siebie subtelne szczegóły, które nagrodzą uważnych. Jedyna różnica jest taka, że cel bohatera będzie jasny od samego początku, co ma ułatwić „wejście” w opowieść.

FromSoftware pokusiło się także o wyjaśnienie tytułu. „Sekiro” nie jest imieniem głównego bohatera i po japońsku oznacza „jednorękiego wilka”. „Shadows Die Twice” początkowo nie miało być częścią tytułu i powstało jako hasło reklamowe do jednego ze zwiastunów. Spodobało się jednak tak bardzo, że ostatecznie zdecydowano się go użyć. Słowo „shadows” odnosi się do skrytobójczej profesji bohatera, zaś „die twice” systemu wstawania z martwych i morderczego poziomu trudności.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 19 czerwca 2018, 8:25   zadymek
@mustang2009 Nie tyle łatwiejszy, co bardziej ociężały i przez to bardziej taktyczny niż skill...owy. No i bardziej logiczny - może stąd złudzenie łatwości.
Co do Soulsów: nie wiem jak poziom trudności (u każdego inaczej to wygląda), ale frustracji by ci tam nie zabrakło, więc dobrze, że odpuszczasz ;)
poniedziałek, 18 czerwca 2018, 22:58   mustang2009
@Abyss Ponieważ w innych grach kiedy przychodzi trudniejszy fragment z którym ciężko mi sobie poradzić przychodzi frustracja. A Soulsy to ponoć właśnie taka kwintesencja najtrudniejszych momentów, gdzie każdy przeciwnik jest wymagający. Muszę zagrać w końcu w Lords of the Fallen, którego posiadam, a który to wg graczy jest łatwiejszy od produkcji studia From Software.
poniedziałek, 18 czerwca 2018, 10:42   Abyss
Więc skąd możesz wiedzieć że nie są dla ciebie...
niedziela, 17 czerwca 2018, 23:31   mustang2009
Końcówki drugiego i ostatniego akapitu zniechęcają mnie do produkcji, z jednej strony pokonywanie wyzwań jest satysfakcjonujące, jednakże częściej występuje frustracja, gdy musimy po raz n-ty powtarzać dany fragment gry. Nie wiadomo jak bardzo ukrywanie się czy proteza mogą pomóc w rozgrywce. Nakreślenie konkretnej fabuły na plus, takoż wyjaśnienie tytułu, tylko ta trudność odbija. Cóż, gry od From Software zapewne nie dla mnie(choć jeszcze nie próbowałem żadnej ;p).
niedziela, 17 czerwca 2018, 19:22   Delfin150
Mi w obecnych grach bardzo brakuje w miarę realistycznej feudalnej Azji, czekam w zasadzie tylko na Ghost of suszynima.
sobota, 16 czerwca 2018, 23:42   Skelldon
PS: Świetny off-top. Nie miałem okazji wypowiedzieć się tu o E3 w całości, więc miło jest widzieć taką rozmowę. Oby gamescom był równie "szokujący". To dobry czas na bycie graczem.
sobota, 16 czerwca 2018, 23:38   Skelldon
@JJJ111: O, właśnie. Wraz z Scorpixem podaliście kilka tytułów, o których zapomniałem. XD To udowadnia tylko, że tegoroczne E3 było jednym z najlepszych od dawien dawna. Do tego konferencja Microsoftu zmiażdżyła konkurencję, co było dla mnie kolejnym zaskoczeniem. Dorzucę jeszcze Beyond Good & Evil 2, Captain Spirit i NieR Automata na XBO, przy czym te dwie ostatnie gry wychodzą w dzień moich urodzin. Już wiem co będę wtedy robił. :P A co do kupki wstydu... Znam ten ból.
sobota, 16 czerwca 2018, 21:14   Scorpix
@zadymek
Fajny filmik. Dobrze pokazuje, że 1 i 2 są przestarzałe, co wynika z faktu, że zostały wydane na PS3 i Xbox 360. Dopiero 3 i Bloodborne robione pod konsole nowej generacji wyeliminowały większość przywar. Bloodborne wypada najlepiej moim zdaniem, bo tam bardzo dużo uproszczono i postawili na agresywny styl rozgrywki. Są opcjonalne tereny, ale nie ma takich ogromnych skoków poziomu trudności, a opcjonalni silniejsi bossowie nie wyskakują przed graczem znikąd.
sobota, 16 czerwca 2018, 21:09   Veldrim
e tam, zrzędzicie, splatynowałem ostatnio pierwsze Dark Soulsy i jestem zadowolony. Swoje sie oklnąłem przez różne rzeczy, choćby te wymienione tutaj, ale grąło mi się dobrze.
Zrzędzenie na dwójkę to zdaje się ciut inna kwestia, bo ją robiła zewnętrzna ekipa
sobota, 16 czerwca 2018, 20:56   JJJ111
O armii gier z Xboxa 360 i One nawet nie wspomnę, ale przynajmniej mam z tym luz, bo planuje kupić S-kę dopiero pod koniec generacji w okazyjne cenie

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z