Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPlayStation Classic: Konsola nie otrzyma kolejnych gier po premierze

rajmund sobota, 22 września 2018, 11:06 News

Wciąż nie znamy pełnej listy fabrycznych tytułów, Sony potwierdziło jednak nasze najgorsze przypuszczenia.

Konsole NES i SNES Mini sprzedały się w nakładach odpowiednio ponad 3,6 mln oraz 5,3 mln egzemplarzy. To stanowczo zbyt dobre wyniki, by przejść obok nich obojętnie. Fani zbliżającej się do swego kresu kieszonsolki PlayStation Vita (jej produkcja zostanie zakończona w przyszłym roku) wciąż trzymają kciuki, by Sony z zazdrości o sukces Switcha zapowiedziało jej następcę... Choć firma zarzeka się, że nie planuje kolejnego handhelda, miałoby to nawet sens. Wystarczy spojrzeć, jak podbiera pomysł na NES-a i SNES-a Mini.

O PlayStation Classic dowiedzieliśmy się niby od razu wszystkiego, ale pośród informacji o dacie premiery i sugerowanej cenie zabrakło tego, co nas interesuje najbardziej: pełnej listy dostępnych na tym sprzęcie gier. Podejrzewaliśmy, że podobnie jak u konkurencji katalog będzie zamknięty i nie da się rozszerzyć go o kolejne tytuły. Dokładnie taki stan rzeczy potwierdził przedstawiciel Sony podczas wymiany maili z redakcją serwisu IGN:

Nie mamy planów na przygotowanie nowych treści dla PlayStation Classic po premierze konsoli.


Ale to nie wszystko. Sony potwierdziło także, że podobnie jak w przypadku minikonsolek Nintendo, dostarczone wraz ze sprzętem gry nie otrzymają wbudowanego systemu trofeów ani żadnej funkcjonalności online, związanej choćby z kontami PSN. Nie mamy więc też raczej co liczyć na przechowywanie zapisów stanu gry w chmurze.

Choć w dalszym ciągu nie ujawniono pełnej listy 20 gier, które trafią na PlayStation Classic, przedstawiciel Sony podzielił się pewną szalenie ciekawą informacją na temat doboru tytułów:

20 produkcji, które trafią do katalogu PlayStation Classic, zostało wybranych na podstawie ich popularności wśród użytkowników oryginalnej konsoli PlayStation. Należy jednak zwrócić uwagę, że lista tytułów została skrojona na potrzeby poszczególnych regionów.


To może oznaczać, że poszczególne wersje PlayStation Classic mogą trapić te same niedogodności, co „skrojoną na potrzeby poszczególnych regionów” ofertę PS Store’u. Warto pamiętać, że klasyki z PSX-a są tam wciąż dostępne bez większego problemu i można je odpalać zarówno na PlayStation 3, jak i Vicie czy PlayStation TV. Jednak niektórych tytułów oferowanych graczom z Ameryki Północnej – jak np. Dino Crisis czy pierwszej części Parasite Eve – nie da się kupić w europejskiej wersji sklepu. Z kolei np. Clock Tower dostaniemy tylko w sklepie japońskim.

Mimo wszystko PlayStation Classic już sprzedaje się jak świeże bułeczki. Zamówienia przedpremierowe w Stanach Zjednoczonych oferowane są już tylko przez największe sieci handlowe – w pozostałych sklepach sprzęt już jest wyprzedany. Przykład Nintendo już udowodnił, że nostalgia jest w stanie sprzedać wszystko.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 23 września 2018, 20:49   GeDo
A szkoda bo gra byłą świetna a na używaną wersje pudełkową trzeba sporo wydac.
niedziela, 23 września 2018, 20:42   GeDo
@Tak aby zagrac w Ape Escape na PSX trzeba było miec podpietego Dual Shocka,chyba jedyna gra która go wymagała do działania.Po za tym wykorzystywała go w 100% ,obie gałki plus L3 i R3.Czyli do PlayStation Classic z wiadomych względów raczej nie zostanie dołączona:)
niedziela, 23 września 2018, 18:48   CzlowiekKukurydza
@eDo I chyba jedynka w której prawa gałka była konieczna, a nie opcjonalna.
niedziela, 23 września 2018, 18:38   HarryCallahan
D-pad w sumie tylko w bijatykach, choć odkąd mam arcade sticka to nie ma porównania z graniem na padzie.
niedziela, 23 września 2018, 18:35   HarryCallahan
@CzlowiekKukurydza: nie miałem dualshocka, tylko pierwszą wersję pada bez wibracji i z wklęsłymi gałkami, które były wykonane z twardego plastiku i robiły się odciski na palcach :) Mimo to i tak był lepszy od standardowego kontrolera. Co do samych gier, to grając po latach na emulatorze czy to w gierki ze SNES czy PSX standardowo gram na gałce (pad X360/obecnie XOne) zamiast d-pada bo nawet w grach z cyfrowym sterowaniem jest to dla mnie wygodniejsze.
niedziela, 23 września 2018, 15:24   GeDo
Jesli będzie w tym zestawie kilka gier ktorę "chodzą" po 100 zł i więcej np. na Allegro to sens jakis w tym jest.Nikt nie wpomina o Ape Escape a to była świetna gra z wykorzystaniem gałek.
niedziela, 23 września 2018, 12:09   DEO
Dla mnie tylko najwięksi debile to kupią. Pół koła za emulator z 20 gierkami które w większości (jak nie wszystkie) można kupić w psn na ps3 lub odpalić na ps2 po prostu? Dno i żal. Atari ma jeszcze jako tako minimalny sens, ale to to jest porażka.
niedziela, 23 września 2018, 8:07   migot
Mi zawsze psx kojarzyl sie w wielu grach z topornym sterowaniem w porowaniu do konkurencji. No nie ma sie co oszykiwac ze grajac w dynamiczne szybkie gierki jak platformery to precyzja i pelen zakres ruchu jak na analogu to koniecznosc, to samo gra w fps a krzyzak raczej tego nie ulatwial. Widze po komentarzach ze nie jestem jedyny w tej materii. Dwa ro ze racja nawet jak psx pozniej wspieral duala to i tak te sterowanie zostawialo wiele do zyczenia bo czesto galka ro byl krzyzak na kiju
sobota, 22 września 2018, 22:54   CzlowiekKukurydza
@HarryCallahan Większym bajerem w Dual Shocku były kozackie wibracje niż dwie gałki z których jedna była głównie dla dekoracji.
sobota, 22 września 2018, 22:52   CzlowiekKukurydza
@HarryCallahan Ja w MGS ugrałem z 5 - 10 minut może bo sterowanie zwyczajnie mnie zabiło. Nawet takie dobrodziejstwa emulatorów jak zmiana ustawień klawiszy zdały się na nic. Co do analogów to do jakich gier chciałbyś je wykorzystać? Były gry które korzystały z lewej gałki, ale to raczej tylko po to żeby nie wciskać dodatkowego guzika do biegania. Sterowanie analogiem w większości wypadków i tak było 'd-padem na kiju' i pozwalało na sterowanie postacią tylko w ośmiu kierunkach, a nie płynnie niczym wMario64

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Na liście na ten tydzień miałam łącznie aż sześć gier. Ostatecznie wybrałam tylko te, które ukończyłam – tym razem prezentuję zestaw tylko dla pecetowców.

Komentarzy:
2

W cyklu Retro Action sięgamy do archiwów i sprawdzamy, co pisaliśmy o przeróżnych grach w przeszłości. Tym razem, z okazji 5. urodzin Dying Light, przypominamy recenzję, która ukazała się na łamach naszego czasopisma.

Komentarzy:
12

Myśl na dziś: Dostałem w prezencie kubek z Van Goghem. Po tygodniu odpadło mu uszko.

Komentarzy:
3

TripWire nie stara się za wszelką cenę stworzyć realistycznego symulatora. Zamiast tego stawia na niczym nieskrępowaną zabawę w rekiniego króla mórz – wciąż nieoszlifowaną na brzegach, ale i tak dającą sporo frajdy.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z