Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDota 2: Sztuczna inteligencja pokonała zespół złożony w większości z byłych zawodowców [WIDEO]

hraboll poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 18:37 News
pc
DotA 2
DotA 2

Pewnie skończyłoby się wynikiem 3:0 dla AI, gdyby nie mały fortel.

Nieco ponad miesiąc temu pisaliśmy o tym, jak sztuczna inteligencja trenuje do potyczek z profesjonalnymi graczami. W ramach kolejnego etapu przygotowań rozegrano trzy pokazowe mecze 5v5, w których wziął udział zespół złożony z czterech byłych zawodowców (wśród których znaleźli się Blitz, Cap, Fogged oraz Merlini) oraz jednego aktywnego uczestnika imprez e-sportowych (MoonMeander). OpenAI Five wygrała 2:1. Co warte pokreślenia, na wynik trzeciego (zwycięskiego dla ludzi) meczu mieli wpływ widzowie, którzy dobierali postacie do drużyny sterowanej przez AI. W tym konkretnym przypadku sztuczna inteligencja miała tylko 2,9% szansę na zwycięstwo.

Pozwolę sobie przypomnieć, że OpenAI każdego dnia „trenuje” grę w Dotę 2 przez ekwiwalent 180 lat. Wcześniej  poradziła sobie z pięcioosobowym zespołem amatorów. Udało się jej pokonać także ukraińskiego e-sportowca o pseudonimie Dendi. We wczorajszym pojedynku z byłymi zawodowcami sztuczna inteligencja potrzebowała naprawdę ogromnej mocy obliczeniowej. Podobno do pracy zaprzęgnięto 256 układów graficznych Nvidia P100 oraz procesory o łącznej liczbie 128 tysięcy rdzeni.

Poniższe materiały wideo prezentują przebieg wszystkich trzech meczy.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 7 sierpnia 2018, 21:25   Rootzky
Te dwa pierwsze drafty pokazują, że to zwykła ustawka, bo z takimi pickami, to by nawet z bandą noobów nie wygrali.
wtorek, 7 sierpnia 2018, 19:29   kugron
@orzel286
Tym razem, w trzecim meczu, handicap był na korzyść graczy ;).
wtorek, 7 sierpnia 2018, 18:29   Maly007
A OpenAI właśnie tutaj ciągle polega na tym polu w porównaniu do człowieka - nie uczy się tak szybko, nie potrafi się dostosować do nowej sytuacji w ciągu sekund, minut, czy nawet długości meczu. W ten sposób właśnie na poprzednim Internationalu pierwszego dnia wygrane zostały wszystkie nagrody, gdy publiczność mogła walczyć z botem. Użyto lekkiego cheese'u, ale bot totalnie nie potrafił się dostosować i przez to przegrywał.
wtorek, 7 sierpnia 2018, 18:26   Maly007
@Scytian
Tak, dostaje bonusy, tylko mogłoby być to rozwiązane lepiej. AI bardzo często posiada armię, której nie byłoby w stanie utrzymać ze swoją infrastrukturą. I jasne, z jednej strony to lepiej to stanowią wtedy większe wyzwanie, ale mimo wszystko jest to po prostu dość tanie rozwiązanie. Trochę jak "przywiązanie" przeciwnika w samochodówce - jasne, będzie wyzwanie, będzie ekscytująco. Ale nie będzie fair, gdzie można byłoby zaprogramować AI robiące mądry rozwój, czy dobrego kierowcę
wtorek, 7 sierpnia 2018, 18:01   kosiarz007
@Scytian Jak to nie planuje przyszłych tur? Robi improwizorkę przy każdej turze? Nie chce mi się wierzyć
wtorek, 7 sierpnia 2018, 12:43   Scytian
@Maly007
AI w Total Warach to jedno z najbardziej rozbudowanych AI w grach, nie ma lepszego przykładu. Samo AI w TW powstaje na takiej samej zasadzie jak OpenAI, jedyna różnica jest taka że OpenAI podejmuje decyzję "na żywo" i cały czas się uczy, a w przypadku TW to deweloper symuluje gry u siebie, później na podstawie tych symulacji tworzy się proste "AI". Samo AI w TW nie oszukuje, żeby zrekompensować to że nie może planować przyszłych tur (ograniczenie CPU) AI dostaje bonusy zależne od poziomu trudności.
wtorek, 7 sierpnia 2018, 10:38   orzel286
Jaki był handicap na korzyść botów tym razem?
wtorek, 7 sierpnia 2018, 9:20   Hraboll
@Urbi89 Dokładnie, mam złe przeczucia :/
wtorek, 7 sierpnia 2018, 8:20   Urbi89
SKYNET ALERT !!!
poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 23:06   Maly007
@Scytian
A to ciekawe, myślałem że raczej jak w klasycznych strategiach - AI widzi i wie wszystko, tylko udaje że nie. Chociaż akurat w Total Warach AI można dość często przyłapać na cheatowaniu, więc nie wiem czy to najlepszy przykład.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Dota 2: Ruszył nowy Battle Pass, 5 milionów dolarów w puli nagród The International w 12 godzin

News
wtorek, 26 maja 2020

dota-2-ruszyl-nowy-battle-pass-5-milionow-dolarow-w-puli-nagrod-the-international-w-12-godzin Nic dziwnego, skoro sama przepustka wygląda naprawdę atrakcyjnie.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« sierpień 2020
PWŚCPSN
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31