Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDota 2: Sztuczna inteligencja pokonała zespół złożony w większości z byłych zawodowców [WIDEO]

hraboll poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 18:37 News
pc
DotA 2
DotA 2

Pewnie skończyłoby się wynikiem 3:0 dla AI, gdyby nie mały fortel.

Nieco ponad miesiąc temu pisaliśmy o tym, jak sztuczna inteligencja trenuje do potyczek z profesjonalnymi graczami. W ramach kolejnego etapu przygotowań rozegrano trzy pokazowe mecze 5v5, w których wziął udział zespół złożony z czterech byłych zawodowców (wśród których znaleźli się Blitz, Cap, Fogged oraz Merlini) oraz jednego aktywnego uczestnika imprez e-sportowych (MoonMeander). OpenAI Five wygrała 2:1. Co warte pokreślenia, na wynik trzeciego (zwycięskiego dla ludzi) meczu mieli wpływ widzowie, którzy dobierali postacie do drużyny sterowanej przez AI. W tym konkretnym przypadku sztuczna inteligencja miała tylko 2,9% szansę na zwycięstwo.

Pozwolę sobie przypomnieć, że OpenAI każdego dnia „trenuje” grę w Dotę 2 przez ekwiwalent 180 lat. Wcześniej  poradziła sobie z pięcioosobowym zespołem amatorów. Udało się jej pokonać także ukraińskiego e-sportowca o pseudonimie Dendi. We wczorajszym pojedynku z byłymi zawodowcami sztuczna inteligencja potrzebowała naprawdę ogromnej mocy obliczeniowej. Podobno do pracy zaprzęgnięto 256 układów graficznych Nvidia P100 oraz procesory o łącznej liczbie 128 tysięcy rdzeni.

Poniższe materiały wideo prezentują przebieg wszystkich trzech meczy.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 7 sierpnia 2018, 21:25   Rootzky
Te dwa pierwsze drafty pokazują, że to zwykła ustawka, bo z takimi pickami, to by nawet z bandą noobów nie wygrali.
wtorek, 7 sierpnia 2018, 19:29   kugron
@orzel286
Tym razem, w trzecim meczu, handicap był na korzyść graczy ;).
wtorek, 7 sierpnia 2018, 18:29   Maly007
A OpenAI właśnie tutaj ciągle polega na tym polu w porównaniu do człowieka - nie uczy się tak szybko, nie potrafi się dostosować do nowej sytuacji w ciągu sekund, minut, czy nawet długości meczu. W ten sposób właśnie na poprzednim Internationalu pierwszego dnia wygrane zostały wszystkie nagrody, gdy publiczność mogła walczyć z botem. Użyto lekkiego cheese'u, ale bot totalnie nie potrafił się dostosować i przez to przegrywał.
wtorek, 7 sierpnia 2018, 18:26   Maly007
@Scytian
Tak, dostaje bonusy, tylko mogłoby być to rozwiązane lepiej. AI bardzo często posiada armię, której nie byłoby w stanie utrzymać ze swoją infrastrukturą. I jasne, z jednej strony to lepiej to stanowią wtedy większe wyzwanie, ale mimo wszystko jest to po prostu dość tanie rozwiązanie. Trochę jak "przywiązanie" przeciwnika w samochodówce - jasne, będzie wyzwanie, będzie ekscytująco. Ale nie będzie fair, gdzie można byłoby zaprogramować AI robiące mądry rozwój, czy dobrego kierowcę
wtorek, 7 sierpnia 2018, 18:01   kosiarz007
@Scytian Jak to nie planuje przyszłych tur? Robi improwizorkę przy każdej turze? Nie chce mi się wierzyć
wtorek, 7 sierpnia 2018, 12:43   Scytian
@Maly007
AI w Total Warach to jedno z najbardziej rozbudowanych AI w grach, nie ma lepszego przykładu. Samo AI w TW powstaje na takiej samej zasadzie jak OpenAI, jedyna różnica jest taka że OpenAI podejmuje decyzję "na żywo" i cały czas się uczy, a w przypadku TW to deweloper symuluje gry u siebie, później na podstawie tych symulacji tworzy się proste "AI". Samo AI w TW nie oszukuje, żeby zrekompensować to że nie może planować przyszłych tur (ograniczenie CPU) AI dostaje bonusy zależne od poziomu trudności.
wtorek, 7 sierpnia 2018, 10:38   orzel286
Jaki był handicap na korzyść botów tym razem?
wtorek, 7 sierpnia 2018, 9:20   Hraboll
@Urbi89 Dokładnie, mam złe przeczucia :/
wtorek, 7 sierpnia 2018, 8:20   Urbi89
SKYNET ALERT !!!
poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 23:06   Maly007
@Scytian
A to ciekawe, myślałem że raczej jak w klasycznych strategiach - AI widzi i wie wszystko, tylko udaje że nie. Chociaż akurat w Total Warach AI można dość często przyłapać na cheatowaniu, więc nie wiem czy to najlepszy przykład.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Dota 2: Zawodowi gracze pokonali sztuczną inteligencję [WIDEO]

News
niedziela, 26 sierpnia 2018

dota-2-zawodowi-gracze-pokonali-sztuczna-inteligencje-wideo OpenAI jednak nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa.

Komentarzy:
4

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
24

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z