Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDota 2: Sztuczna inteligencja rzuca wyzwanie najlepszym graczom na świecie [WIDEO]

Papkin wtorek, 26 czerwca 2018, 16:47 News
pc

Boty trenują równowartość 180 lat... i to w ciągu doby!

Badacze z grupy OpenAI (organizacji non-profit finansowanej między innymi przez Elona Muska, ale też Amazon czy Microsoft) zapowiedzieli właśnie, że podczas sierpniowych mistrzostw The International 2018 spróbują pobić zespoły profesjonalnych graczy. OpenAI Five już teraz jest w stanie poradzić sobie z pięcioosobowym zespołem amatorów. Projekt jest oparty na uczeniu maszynowym, czyli (w dużym uproszczeniu) algorytmach, które umożliwiają sztucznej inteligencji zapamiętywanie i samodzielną naukę. Nie trzeba pokazywać AI rozwiązań wprost i specjalnie jej przygotowywać do konkretnych zagrań. Sama do nich dojdzie.

Postępy inicjatywy obrazuje poniższy materiał, w którym rozwiązanie testuje znany w społeczności gracz/trener William „Blitz” Lee.


Na stronie projektu autorzy przyznają, że niekoniecznie zakończą wyzwanie z tarczą...

Może nam się nie udać, Dota 2 to jedna z najpopularniejszych i najbardziej kompleksowych gier e-sportowych na świecie, z pomysłowymi i zmotywowanymi profesjonalistami, którzy rokrocznie trenują, by zdobyć część z puli nagród w wysokości 40 milionów dolarów.


Dotychczas sztuczna inteligencja autorstwa OpenAI była sobie w stanie poradzić z profesjonalistami w rozgrywkach 1 na 1. Ukraiński e-sportowiec Dendi poddał się walkowerem, zaniechując dalszych rozgrywek z botem przy wyniku 2:0 dla AI. Tym jednak razem weźmie ona udział w turnieju dwóch drużyn po pięciu graczy każda, co będzie wymagać sporej koordynacji działań.

By zwiększyć swoje szanse, AI „trenuje” w Dotę 2 przez ekwiwalent 180 lat! I to każdego dnia. Pierwsze mecze przyniosły zresztą obiecujące rezultaty, boty zwyciężyły z drużynami zawiązanymi przez ekipy OpenAI i Valve (producentów gry). Wbrew pozorom nie chodzi tu wcale o udowodnienie, że AI jest w stanie poradzić sobie w grze wideo, ale że potrafi uczyć się kompleksowych materii i rozwiązywać problemy w czasie rzeczywistym. Uczenie maszynowe ma przyszłość w – chociażby – zarządzaniu infrastrukturą komunikacyjną, automatyzacji tłumaczeń czy usprawnieniu produkcji i wydobycia.

Nad podobnymi rozwiązaniami pracuje ekipa Google DeepMind, która z kolei testuje swe rozwiązania na drugim StarCrafcie. Zespół badaczy ma na koncie liczne sukcesy – w 2016 algorytmowi AlphaGo udało się rozgromić mistrza Europy w go, czyli skomplikowanej chińskiej grze, w której nawet superkomputery przegrywały dotychczas z amatorami. W maju 2017 AlphaGo pokonało zaś mistrza świata.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 5 lipca 2018, 17:39   robin81
Fajne jest to że człowiek rywalizując z AI stanie się o wiele lepszy
czwartek, 28 czerwca 2018, 10:39   JJJ111
Troszkę przerażające... Ale chyba tak musi być.
wtorek, 26 czerwca 2018, 19:01   MagickStalker
@Michalius "W maju 2017 AlphaGo pokonało zaś mistrza świata." czyta się do końca
wtorek, 26 czerwca 2018, 18:47   orzel286
Jasne, że pokona pro team, znowu. Jak picki i itemy będą dopasowane pod "ai". Znowu. A to nie o to chyba chodzi? Chyba jednak nie dożyję do robowaifu, heh. :/
wtorek, 26 czerwca 2018, 17:34   Michalius
Alpha Go pokonał już mistrza świata w Go. Jak i, w serii gier online, wielu pozostałych w światowej czołówce. W ostatniej iteracji osiągnął to bez potrzeby trenowania na bazie gier ludzkich graczy, bazując jedynie na zaprogramowanych zasadach gry i samodoskonaleniu. Pokonanie mistrza europy w obliczu tego jest odrobinę przestarzałą informacją ;)

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Dota 2: Ruszył nowy Battle Pass, 5 milionów dolarów w puli nagród The International w 12 godzin

News
wtorek, 26 maja 2020

dota-2-ruszyl-nowy-battle-pass-5-milionow-dolarow-w-puli-nagrod-the-international-w-12-godzin Nic dziwnego, skoro sama przepustka wygląda naprawdę atrakcyjnie.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
1

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z