7
2.08.2018, 14:44Lektura na 3 minuty

Twórcy League of Legends planują nowe gry

Liczba mnoga w nazwie studia ma nabrać sensu.


Rafał „hraboll” Pieczka

W październiku przyszłego roku League of Legends będzie obchodzić swoje 10 urodziny. Dekada w branży interaktywnej rozrywki wydaje się całą epoką. Mimo to dzieło studia Riot Games nadal przyciąga do siebie miliony graczy. Oczywiście popularność automatycznie przekłada się na generowane przychody. Z raportów SuperDaty jasno wynika, że LoL zarabia więcej niż pecetowe wersje PUBG-a i Fortnite’a.

Amerykański developer nie chce jednak spocząć na laurach. Marc Merrill, współzałożyciel Riot Games, w rozmowie z serwisem Variety mówi o chęci wydawania kilku dużych tytułów na przestrzeni każdej dekady. Studio ma zerwać z metką „tej firmy od League of Legends” i śmiało patrzeć w przyszłość. Dlatego stworzono wiele zespołów badawczo-rozwojowych, które aktualnie rozpatrują różne możliwości. Jakie? Cóż, może chodzić zarówno o bijatykę, jak i MMO.

Co ciekawe, dokładnie tydzień temu pewna wiadomość na Twitterze wywołała niemałe poruszenie wśród graczy:


Zgadza się, Merrill zgłosił zainteresowanie grami MMO. Czy takie League of Legends MMO ma rację bytu? Sam autor wiadomości unika jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Niemniej stworzenie przedstawiciela tego gatunku ma większy sens, gdy developer nie stara się bezpośrednio konkurować z World of Warcraft:


Nie zamierzam udzielać bezpośredniej odpowiedzi. Pytanie, które jest naprawdę interesujące i istotne, brzmi:  jak wygląda przyszłość gier MMO? Myślę, że mamy własny punkt widzenia, inni [developerzy – dop. red.] mają swój, podobnie gracze. World of Warcraft pozostaje dominującą grą. To naprawdę dobry argument świadczący o tym, że bezpośrednia konfrontacja z WoW-em może nie być najlepszym posunięciem, ale kto wie. Odkrywamy wiele rzeczy, myślimy o wielu rzeczach.



Kalifornijski developer nie ma problemu z tworzeniem nowych marek:


Nie ma potrzeby, abyśmy robili rzeczy w uniwersum League of Legends. Musimy opracować gry, które będą rezonować z konkretną grupą odbiorców i skupiać się na rozgrywce. To marka musi wspierać grę [a nie odwrotnie – dop. red]. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku League of Legends, nie będziemy starali się zadowolić wszystkich, ani nawet tworzyć rzeczy zorientowanych na masowy rynek. Uważamy, że League of Legends koncentruje się na rynkowej niszy.



Marc Merrill ma nadzieję, że za pięć lat Riot Games będzie postrzegane jako studio, które tworzy gry w oparciu o dialog ze społecznością fanów.


Czytaj dalej

Redaktor
Rafał „hraboll” Pieczka

Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

Profil
Wpisów1397

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze