Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITParadox Interactive o grach-usługach, Crusader Kings III i Świecie Mroku

hraboll niedziela, 29 lipca 2018, 17:37 News
pc PC

„Kupiliśmy wydawnictwo White Wolf, ponieważ wierzyliśmy, że dysponuje ono wspaniałym zestawem licencji, które można wykorzystać w różnego typu erpegach”.

W maju dowiedzieliśmy się, że sześcioletnie Crusader Kings II otrzyma nowy dodatek. Taka sytuacja świetnie obrazuje strategię działania Paradox Interactive. Szwedzki wydawca traktuje swoje gry jako inwestycję długoterminową.

Fred Wester, szef Paradoksu, w rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz mówi o modelu gier-usług, który w tym przypadku jest korzystny zarówno dla wydawcy, jak i gracza:

To nasz odpowiednik gry-usługi, ale jest bardziej opcjonalny. Nie przestajemy wspierać gry, jeśli już w nią nie grasz. Nadal możesz uzyskać dostęp do całej zawartości bez względu na wszystko, a także dostarczamy wiele darmowych i płatnych aktualizacji. Jeśli zapłaciłeś 40 dolarów za premierową wersję Crusader Kings II, to teraz posiadasz trzykrotność lub pięciokrotność zawartości, którą kupiłeś sześć lat temu. Myślę, że większość ludzi jest z tego faktu zadowolona, ​​choć oczywiście zawsze znajdą się tacy, którzy będą narzekać.


Mimo to Wester przyznaje, że zbliżamy się do momentu, w którym trzeba porzucić dalsze rozwijanie Crusader Kings II:

Prawdopodobnie zrobimy to w pewnym momencie, a powodem są kwestie techniczne. Nie możemy już dodać zbyt wiele do gry, bo już teraz jest przepełniona. Mapa jest naprawdę wielka, jest tam tak dużo zawartości.


Paradox zamierza stawiać na jakość, a nie ilość. Ta pierwsza potrzebuje czasu. Podobnie sprawa się ma z tworzeniem erpegów. Szwedzki wydawca nieustanie zapewnia, że chce produkować gry osadzone w uniwersum Świata Mroku. Po to kupiono wydawnictwo White Wolf, by móc wydać kontynuację Bloodlines. W maju dowiedzieliśmy się o trwających poszukiwaniach odpowiedniego developera, a teraz Fred Wester zradza, że:

Jest kilka projektów, które znajdują się na poziomie dalszym niż eksperymentalny. Ludzie pytają nas, dlaczego stworzenie czegoś związanego z licencjami wydawnictwa White Wolf zajmuje tak dużo czasu. Cóż, tym razem chcemy robić rzeczy jak należy. W przeszłości, wiele lat temu wydaliśmy naprawdę słabe gry. Wiem, jak to jest wprowadzać na rynek zabugowane, niedokończone tytuły i już nie chcę tego robić.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 30 lipca 2018, 18:50   Kalystos
@Aximand albo jest fanbojem i kupi bez względu na jakość (na forum paradoxu takich osób jest pełno), przez co normalni gracze będą musieli albo pogodzić się z wydatkiem rzędu tysiąca złotych, albo spiracić, bądź nie grać wcale.
@cobran Nie jest lepszy, bo i tak musisz wydać kilkaset złotych - EU IV bez dodatków jest niegrywalna. Skiny to dodatki kosmetyczne, nie nowe mechaniki.
poniedziałek, 30 lipca 2018, 9:32   Aximand
Ale w czym problem? Jest internet, jest YT a w takich grach akurat spoilerów chyba nie ma. Jak ktoś uważa że Imperator: Rome będzie wybrakowany w dniu premiery to zwyczajnie nie kupi. Jakoś masy graczy nie miały takiego problemu z ich wcześniejszymi grami.
poniedziałek, 30 lipca 2018, 9:28   Aximand
Victoria III kiedy?
poniedziałek, 30 lipca 2018, 9:03   cobran
@Kugron obecny model i tak jest dużo lepszy od poprzedniego modelu, w którym trzeba było wykupywać wszystkie dodatki po kolei by się nimi cieszyć (chcesz zmiany z dodatku 1 i 3, to trudno musisz jeszcze kupić dodatek 2) + w przeciwieństwie do konkurencji dodaje ciągle jakąś dodatkową zawartość (cofnij sobie wersję gry do 1.0.0 i zobacz jak wyglądała)
@Scorpix a ile kosztowało by np. CS:GO z odblokowanymi wszystkimi skinami?
@Jonaszpl dokładnie, oby tylko nie schrzanili tego tak jak HoI4 :)
poniedziałek, 30 lipca 2018, 7:38   2real4game
CKIII - większe wsparcie! Jeszcze więcej płatnych DLC!
niedziela, 29 lipca 2018, 20:20   Scorpix
"Wiem, jak to jest wprowadzać na rynek zabugowane, niedokończone tytuły i już nie chcę tego robić." - zawsze musi być ten pierwszy raz :)
Ich gry są potrafią być dobre i pomysłowe jak Majesty, Magicka, CK2 czy ich strategie, ale ZAWSZE mają jakieś poważniejsze problemy oraz DLC, które zaczynają wychodzić 2 miesiące po premierze.
niedziela, 29 lipca 2018, 20:17   Scorpix
Nie wiem, czy zapomnieli już o aferze z EU IV kiedy to gracze zminusowali tą grę na Steam do stanu poniżej 50% (to chyba "tacy, którzy będą narzekać").
Reszta tekstu też dobra:
"Ludzie pytają nas, dlaczego stworzenie czegoś związanego z licencjami wydawnictwa White Wolf zajmuje tak dużo czasu. Cóż, tym razem chcemy robić rzeczy jak należy." - muszą nastukać już DLC na zapas i może w końcu stworzą porządną SI (HoI4) lub nie będą dawać wadliwych aktualizacji (Stellaris)
niedziela, 29 lipca 2018, 20:11   kugron
Gdyby nie ten model to CKII za swoje świetne połączenie RPG-a ze strategią byłby moją ulubioną grą. Ale z taką ilością DLC to przesada...
niedziela, 29 lipca 2018, 20:07   Scorpix
"Myślę, że większość ludzi jest z tego faktu zadowolona, ​​choć oczywiście zawsze znajdą się tacy, którzy będą narzekać." - ów tekst należy przetłumaczyć na "Wiemy, że coraz więcej ludzi zarzuca nam złą politykę DLC, ale ich zdanie nas nie obchodzi i nic nie zmienimy"
Jeśli ktoś chce kupić CK2 ze wszystkimi DLC, to musi wydać około...1000 złotych. To wciąż daleko do Train Simulatora, ale nie mogą wydać po prostu kilka dużych dodatków, a nie kilkadziesiąt mniejszych za 50 złotych sztuka?
niedziela, 29 lipca 2018, 19:40   Kalystos
Strategia w sumie genialna - wydawać wybrakowaną grę i co pół roku wypuszczać nowy dodatek w cenie gry AA, dodający kilka przycisków dających nam bonusy. Niestety póki fanboje będą kupować DLC, bo "Paradox inaczej upadnie" to nic się tutaj nie zmieni. Rak rynku gier w swej całej okazałości.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
15

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z