18
25.07.2018, 11:41Lektura na 2 minuty

PUBG w pięć lat stanie się dyscypliną e-sportową

Zawodnicy mają zarabiać na wewnątrzgrowych bluzach z kapturem i apaszkach.


Mateusz Witczak

W stolicy Niemiec trwa właśnie PUBG Global Invitational, kolejna (w 2017 roku gra pojawiła się na Gamescomie i IEM Oakland, w 2018 zawitała do katowickiego Spodka) impreza, na której PUBG Corporation chce udowodnić e-sportowy potencjał swojego bestsellera.

Prezes Changan Kim zaznaczył na spotkaniu z prasą, że jego firma planuje uczynić z e-sportowego PUBG-a „samodzielny produkt”, a nie wykorzystywać e-sportowe zmagania jako „narzędzie marketingowe”. Przedstawił nam również powzięty w tym celu plan pięcioletni, zgodnie z którym studio zamierza oprzeć swoją strategię na kilku filarach:

  • polepszeniu doświadczeń widzów (poprawa interfejsu, streamy dedykowane dla konkretnych zespołów);
  • stworzeniu jednego, obowiązującego podczas zmagań zestawu zasad (obecnie zespół „eksperymentuje”);
  • otworzeniu się na partnerów z zewnątrz;
  • zapewnieniu stabilnego finansowania najlepszych zespołów. Co ciekawe, ma się ono odbywać nie tylko za pośrednictwem turniejowych nagród, ale również dzięki sprzedaży wewnątrzgrowych przedmiotów (przynajmniej część zysków zostanie przeznaczona na działalność drużyn). Ten akurat pomysł wchodzi w życie już, teraz, natychmiast. Swadzieścia najlepszych teamów mistrzostw PGI 2018 otrzyma profity ze sprzedaży przedmiotów;
  • w 2018 PUBG uskuteczni objazdową trasę po (wybaczcie brzydkie słowo) eventach. W 2019 powinny ruszyć regionalne ligi oraz (na przełomie listopada i grudnia) globalne mistrzostwa. Co roku powinny odbywać się dwa sezony oficjalnych rozgrywek, między którymi mogą się toczyć imprezy zewnętrznych partnerów (z którymi, jak wspomniałem, PUBG Corp zamierza aktywnie współpracować).
  • Swoją drogą – podczas mistrzostw mieliśmy okazję rozmówić się z Brendanem Greenem, znanym szerzej jako PlayerUnknown. Efektem naszej rozmowy będzie artykuł, który przeczytacie w nadchodzącym CDA 10/2018.


    Na zdjęciu: dwóch najważniejszych w branży ludzi z ksywkami na P.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3462

    Obserwujących20

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze