Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITUbisoft pójdzie w kierunku gier-usług

Papkin środa, 4 lipca 2018, 16:26 News

I postawi na krótsze opowieści.

Wydawca złożył ustami wiceprezesa Lionela Raynauda deklarację, zgodnie z którą zamierza dozować nam rozgrywkę mniejszymi dawkami, ale dostarczać zawartość przez długie lata. Słowem: kontynuować politykę długiego popremierowego wsparcia, realizowaną chociażby przez Rainbow Six Siege czy Assassin’s Creed Origins.

Jak tłumaczy na firmowym blogu Raynaud, Ubisoft zaczął się zastanawiać, gdzie wytyczyć granicę między produkcją dodatkowej zawartości a przestawieniem się na tworzenie sequela.

Ta granica każdego roku staje się coraz mniej ostra. Mamy coraz dłuższe okresy popremierowego wsparcia, zapewniamy coraz dłuższe życie każdej z naszych gier. Nawet tym przeznaczonym dla jednego gracza (...) ludzie zostają w naszych światach na długo.


Developer tłumaczy, że w przyszłości możliwe jest chociażby stworzenie Assassin’s Creeda nie jako pojedynczej odsłony, lecz platformy, która obejmowałaby kilka różnych okresów historycznych (Animus pozwalałby się między nimi przełączać). Podobny zabieg dałoby się zastosować w przypadku Far Cry’a czy Watch Dogs. Raynaud dodaje, że w obrębie jednego tytułu możemy zechcieć nie tylko wcielić się w bohatera, ale – na ten przykład – wywrzeć na oswobodzoną krainę wpływ ekonomiczny, prowadzić tam biznes albo nią zarządzać.

Jak twierdzi, firma duma nad tego typu inicjatywami przez wzgląd na zmianę, jaka zachodzi w samych odbiorcach.

Doprowadziła nas do tego wola, by nie oferować zamkniętych doświadczeń. Wcześniej obowiązywał zamysł, zgodnie z którym pojawiały się konflikt, rozwiązanie i koniec, który następował, gdy np. zabiłeś złego kolesia. Budujemy silną, negatywną postać i stawiamy przed graczem cel, jakim jest jej pokonanie albo oswobodzenie kraju. Robiliśmy to w naszych grach już kilka razy. Szkopuł w tym, że gdy ci się uda, zamykasz grę, bo nie masz już nic więcej do roboty. 


Powoli się to jednak zmienia...

Naszym celem było przełamanie tej sytuacji i zakomunikowanie, że możesz być bohaterem dla regionu czy jego mieszkańców wiele razy. Jeśli pozbędziesz się dyktatora lub ciemiężcy, na świecie przydarzy się coś innego, a ty zyskasz kolejny cel. 


Jak twierdzi wiceprezes, firma analogicznie zamierza projektować gry skrojone pod wielu graczy. Twierdzi, że takie podejście gwarantuje (na przykładach For Honor czy Rainbow Six Siege) długowieczność.

Za każdym razem, gdy wprowadzasz [do Siege’a – dop. red.] nowego operatora, tworzy to nową strategię. (...) Gracze będą mówić o kombinacjach operatorów, zanim jeszcze znajdą się one w grze, a to tworzy silne przywiązanie. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Ubisoft,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 9 lipca 2018, 22:27   gimemoa
@Nfsfan83 A muzyka w latach 70, książki w 90, filmy w 80 itp., itd. Panie, skończ pan chrzanić.
niedziela, 8 lipca 2018, 14:32   Nfsfan83
dobre, długi gry singiel player skończyły się w tak mniej więcej w połowie lat 2000
piątek, 6 lipca 2018, 22:12   Fallschirmjager
Ta branża upada. Todd Howard powiedział "podoba wam się Skyrim? No to fajnie, nie będziemy robić kolejnych odsłon, bo i tak kupujecie non-stop Skyrima na wszystko, co się da. Nowe części niestety powstają, bo je kupujecie, ale możecie z tym skończyć". Jak to czytałem to szlag mnie trafił. KTO chce w kółko grać w to samo? Zapomnieli o tych, co przeszli tę grę milion razy tylko dzięki modom? Gdyby ta gra dziś dalej wyglądała jak 7 lat temu, to nikt by dziś po to nie sięgnął. Dlatego powoli przestaję grać.
czwartek, 5 lipca 2018, 23:37   asparagus
@deanambrose "Ja się dziwie, że oni się jeszcze trzymają - nie dość, że są bardzo chciwi to jeszcze schematyczni"
Ależ to jest właśnie tajemnica sukcesu... Najlepiej ujął to inżynier Mamoń: "Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem."
czwartek, 5 lipca 2018, 15:49   Deamar
@deanambrose masz słabe pojęcie o rynku gier, więc daruj sobie te bzdury, które wypisujesz.
Ubi może i jest schematyczne, ale w każdej swojej grze dodaje coś czego poprzednik nie miał i tak w kółko. Blizzard jest uważany za boga, między innymi dlatego, że oni są sami sobie wydawcą i ich terminy wydania nie gonią, bo sami je sobie ustalają, przez co gry od nich wychodzą w bardzo dobrej formie, obszerne i bez dlc, czy innych mikrotranzakcji(skrzynki jedynie dają we wszystkim po za WoW)
czwartek, 5 lipca 2018, 13:20   deanambrose
Ja się dziwie, że oni się jeszcze trzymają - nie dość, że są bardzo chciwi to jeszcze schematyczni co widać na przykładach chociażby serii AC czy Far Cry. Już nawet nie mówiąc, że tak naprawdę mają zaledwie garstke dobrych gier, z czego przez ostatnie x lat nie wypuścili nic ciekawego. Cóż w sumie podobnie jak Blizzard, tylko ci są uważani za bogów nie wiadomo z jakiego powodu..
czwartek, 5 lipca 2018, 12:10   Jacekxyz
GRA-USŁUGA - to wygląda na przygotowywanie gruntu pod abonament. Teraz niestety wszyscy wydawcy chcieliby stałych abonamentów.
czwartek, 5 lipca 2018, 11:26   CasualKiller
I wszystkie te gry będą ONLINE ONLY, tak już jest z Asasynem Odyseja.
czwartek, 5 lipca 2018, 1:39   Sakaki
Czyli o sensownym sequelu Splinter Cella mogę chyba zapomnieć...
środa, 4 lipca 2018, 23:35   Arlekin
Jeśli wyjdzie kilka takich gier - spoko. Gorzej jeśli wszystkie na siłę będą chcieli dopasować do jednej polityki. Oby tylko w praktyce nie oznaczało to mniejszej zawartości za większą kasę bo trochę cała ta wypowiedź trąci czymś w stylu "kombinujemy jak wydoić graczy jeszcze bardziej"

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Ubisoft: Portowanie gier na Google Stadię nie jest drogie

News
poniedziałek, 22 lipca 2019

ubisoft-portowanie-gier-na-google-stadie-nie-jest-drogie Czyżby usługa miała się przez to doczekać bogatej biblioteki?

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
8

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
3

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
13

Na miesiąc przed premierą Borderlands 3 miałem okazję przez kilka godzin pograć w niemal finalną wersję gry. Rewolucji tu nie widać. Wszystko jednak wskazuje na to, że tak czy inaczej dostaniemy bardzo dobrą grę.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z