Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077: Twórca systemu odpowiada na zarzuty cukierkowości, ojciec cyberpunku nazywa zwiastun „sztampowym”

Papkin środa, 13 czerwca 2018, 0:40 News

A giełda i tak wie swoje!

Zamykający konferencję Microsoftu zwiastun Cyberpunka 2077 wywołał poruszenie. Reakcje, również w naszej sekcji komentarzy, nie są jednak jednoznaczne. Część z was odbiera wizję Redów jako „cukierkową”, narzekając na „klimat dla małolatów” i „odpustowość” oraz wyrażając opinię, że „[trailer – dop. red.] za bardzo przypomina Watch Dogs 2”.

Nie nam rozsądzać, stąd oddajmy głos Mike'owi Pondsmithowi, twórcy papierowego systemu Cyberpunk 2020, współpracującemu przy projekcie z warszawiakami (więcej o jego podejściu możecie przeczytać w wywiadzie, który właśnie przypomnieliśmy).

Na Reddicie projektant tak skomentował odbiór zwiastuna:

Do wszystkich, którzy życzyliby sobie czegoś bardziej deszczowego, mrocznego i w ogóle, mam pięć słów: system dnia/nocy, algorytmy pogodowe.

KAŻDY może zrobić coś mrocznego, deszczowego i neonowego. Wiedzieliśmy przecież, że możemy to tak wykonać. Ale chcieliśmy udowodnić, że przyszłość może być mroczna o każdej porze dnia i nocy.


Krytycznie zareagował na wysiłki Redów William Gibson, pisarz science fiction, autor między innymi „Mony Lizy Turbo” czy „Neuromancera”. Słowem: ojciec literackiego cyberpunku.

Trailer Cyberpunka 2077 sprawia wrażenie GTA ubranego w sztampowy kostium retro-future w stylu lat 80, ale hej, to tylko moje zdanie.


Mimo krytyki ze strony pisarza jutubowi widzowie zareagowali bardzo pozytywnie. Na dwa dni od premiery trailer nazbierał 5,2 mln odsłon (dla porównania: zwiastun ujawniający istnienie Wiedźmina 3 znalazł 9 mln widzów... ale w ciągu pięciu lat!). Zdecydowana większość odbiorców jest ukontentowana (220 tys. polubień do 2,9 tys. „dislajków”).

Efekty widać na GPW. CD Projekt rośnie na warszawskiej giełdzie do poziomu (momentami) ponad 150 zł za akcję, notując tym samym historyczne rekordy.


PS: Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale w targowym materiale ukrył się tajny przekaz. Zainteresowanych odsyłam do tego newsa.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
dzisiaj, 3:18   McGrave
Gibsonowi nie pasuje, że Cyberpunk wygląda tak jak właśnie powinien wyglądać? Ja zrobić nie "generic" ewidentne retro future które jest tu konieczne? Nie robić nic retro, ale żeby jednak było wyraźnie retro? I wszystko co ma miasto i słońce to musi być GTA na to też wychodzi... Trailer ewidentnie nie musiał się podobać, ale ten komentarz nie za bardzo ma sens... Może jakieś głębsze wyjaśnienie by pomogło ale raczej się spodziewam że by jeszcze mocniej zaszkodziło xD
sobota, 16 czerwca 2018, 21:20   p4v
Na logikę weźcie to. Skoro ma być dużo ulepszeń do postaci i mają być widoczne na HUD, to widok TPP odpada, bo jak to miałoby wyglądać? Masz ulepszenia do cybernetycznego oka i pełno info niby wyświetla ci się w oku/okularach/whatever, a jednocześnie widzisz swoją postać przed sobą. To tak jakby chcieć TPP w Star Wars Republic Commando. Widzisz przez swój hełm a jednocześnie widzisz swoją postać...
czwartek, 14 czerwca 2018, 9:18   lastmanstanding
CzlowiekKukurydza@ to Tobie się lepiej patrzy, więc mów za siebie. Dla mnie dziwnie patrzy się w dół i widzi czasami tylko końcówki michałów u stóp, myślę sobie wtedy, że straciłem głowę
środa, 13 czerwca 2018, 22:05   captainroot
W tym miejscu wypadałoby przypomnieć, że reakcja pana Gibsona na łączenie cyberpunka z fantasy w wykonaniu Shadowruna (produktu roku 1989, kiedy to "sztampowy kostium retro-future w stylu lat 80." był "tą przyszłością, która na 100% będzie") była negatywna właśnie z racji "skażenia cyberpunku elfami," więc niech przynajmniej teraz nie narzeka, że ktoś zrobił tzw. "czystego cyberpunka bez udziwnień." Istnieje w końcu różnica pomiędzy krytyką a grymaszeniem.
środa, 13 czerwca 2018, 19:05   CzlowiekKukurydza
@lastmanstanding W pierwszej osobie łatwiej patrzeć pionowo w dół chociażby. Do tego jak 'mało widzisz' to możesz podbić sobie fov. Fallout, TES, VtM: Bloodlines - dla mnie pierwsza osoba zawsze wygrywa gdy mam możliwość wyboru. Oczywiście opcja wyboru widoku mogłaby być komuś by się pewnie przydała jeśli będzie możliwość rozbudowanej walki bronią białą albo bez broni.
środa, 13 czerwca 2018, 14:21   kondiq91
@kugron Już na wywiadach twórcy wypowiedzieli się, że będzie tylko FPP. Głównie ze względu na immersję i to jak wyglądają rozmowy w grze. Do tego cybernetyczne ulepszenia wpływają na to co widzimy, a podczas dema dla prasy była scena z montażem cybernetycznego oka, przedstawiona z perspektywy tego oka. Widok FPP jest jak najbardziej zamierzony i nieprzypadkowy. W Wiedźminie 3 widać było dużo na boki, tu mapa jest bardziej pionowa, wygodniej patrzeć w górę z perspektywy FPP.
środa, 13 czerwca 2018, 13:01   kugron
@Patroneq
Według mnie w RPG'u to FPP jest najlepszą perspektywą. To RPG, odgrywanie roli, FPP pozwala to zrobić najlepiej bo dzięki temu oglądasz ten świat z oczu swojej postaci, lepiej można się w nią wczuć.
środa, 13 czerwca 2018, 12:56   kugron
@BIsken
Fajnie by było jeśli to będzie jak w Fallout'cie lub Vampire The Masquerade w których można grać zarówno z pierwszej i trzeciej osoby.
środa, 13 czerwca 2018, 12:30   EastClintwood
Ja akurat bym się zawiódł gdyby się okazało że gra jest TPP.
środa, 13 czerwca 2018, 12:17   lastmanstanding
powiem tak, nie ma to jak strzelić sobie screena kiedy nasza postać wygląda super kozacko na tle jakiś krajobrazów ;)

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Cyberpunk 2077: O ekranach ładowania i latających samochodach

News
przedwczoraj

cyberpunk-2077-o-ekranach-ladowania-i-latajacych-samochodach Twórcy dzielą się kolejnymi szczegółami na temat gry.

Komentarzy:
9

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Topowe gamingowe słuchawki firmy znanej z high-endowego sprzętu grającego, co z jednej strony przekłada się na cenę, z drugiej – na jakość.

Komentarzy:
15

Na pierwszy rzut oka to FPS.

Komentarzy:
23

Choć w maju fetował dziesięciolecie, Dontnod to studio wciąż nieokrzepłe, nadal poszukujące zarówno artystycznej tożsamości, jak i właściwego modelu biznesowego.

Komentarzy:
0

Nim świat ujrzał połyskliwą pierś Roberta Pattinsona, o wampirach pisali Goethe, Dumas i Voltaire, a sam wampiryzm przypisywano władcom Węgier i Rumunii. Również poza kartami powieści czy filmowymi klatkami ofiarami domniemanych krwiopijców padły setki tysięcy ludzi.

Komentarzy:
6

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z