3
22.05.2018, 13:21Lektura na 1 minutę

House Flipper: Ogromny sukces Polaków

Gra pozwoliła rozkręcić niezły biznes – nie tylko ten wirtualny.


Rafał „hraboll” Pieczka

Produkcja skupiająca się na kupowaniu, remontowaniu i sprzedawaniu (oczywiście z zyskiem) wirtualnych domów jest szalenie popularna. House Flipper krakowskiego studia Empyrean trafił do sprzedaży 17 maja, a zatem piąte miejsce w ostatnim zestawieniu bestsellerów na Steamie (12-18 maja) to najpewniej dopiero początek dobrej passy. Firma PlayWay (większościowy udziałowiec w pełniącym rolę wydawcy Frozen District) ujawniła, że tylko w ciągu pierwszych 72 godzin obecności na rynku udało się sprzedać ponad 80 tysięcy jej egzemplarzy (dystrybucja cyfrowa i pudełkowa).

Koszty produkcji i marketingu (kwota nieprzekraczająca 550 tysięcy złotych) zwróciły się w pierwszej dobie sprzedaży. Premierowe 24 godziny zaowocowały także pierwszym miejscem w globalnym zestawieniu bestsellerów Steama. Sukces gry odbija się także na wynikach spółki PlayWay. Jak podaje serwis Business Insider, tylko wczoraj jej notowania wzrosły o 7%. Warto też zauważyć, że w ciągu ostatnich pięciu miesięcy kurs jej akcji wzrósł o 150%.

House Flipper ma otrzymywać dodatki oraz aktualizacje, które wprowadzą poprawki i usprawnienia. Podobno przyspieszono prace nad wersjami na XBO i PS4. Od kilku miesięcy powstaje też wersja mobilna gry.


Czytaj dalej

Redaktor
Rafał „hraboll” Pieczka

Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

Profil
Wpisów1397

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze