5
15.05.2018, 09:37Lektura na 2 minuty

Outlast trafił do wielu, wielu operatorów kamer

Pięć lat po debiucie sprzedaż cyklu jest strasznie dobra.

Raptem w październiku informowaliśmy, że Outlast II znalazł niemal milion nabywców. Od tego czasu developerzy nie ustawali w łataniu dziełka, sportowali też serię na Switcha, a obie części parokrotnie pojawiły się na rozmaitych wyprzedażach.

Efekt? W rozmowie z GamesIndustry.biz Philippe Morin, jeden z założycieli Red Barrels zdradził, iż ogółem cykl rozszedł się w nakładzie 15 milionów kopii, przynosząc swoim twórcom 35 milionów dolarów zysku (kwota uwzględnia sumy, jakie potrącili sobie dystrybutorzy i sklepy). Przypomnijmy, że stworzenie pierwszej odsłony kosztowało raptem ok. 1,3 mln dolarów, a „dwójki” – ok. 5,5 mln. Należy uchylić kapelusza, bo developerzy zaczynali de facto od zera, mając problemy z pozyskaniem finansowania.

W rozmowie z dziennikarzami Morin wspomniał również, że studio pracuje nad czymś, co ma stanowić „pożegnanie” z cyklem. Dla porządku przypomnijmy, że w grudniu ubiegłego roku na oficjalnym facebookowym profilu Outlasta pojawiła się wzmianka, zgodnie z którą Outlast 3 powstanie, choć raczej nie w tym momencie. Wiadomo jedynie, iż projektanci „pracują nad czymś, o co prosiło wielu graczy, ale nie będzie to sequel Outlasta czy Outlasta II”, lecz gra osadzoną w tym samym uniwersum.

Rok temu druga odsłona zebrała niezbyt straszne oceny. Gem nagrodził ją na łamach CDA 07/2017 siódemką z plusem, zachwalając oprawę i fabułę, ale ganiąc wysiłki Red Barrels na polu (chociażby) stopniowania napięcia. Jak podsumowywał:


Mam z Outlastem II dokładnie ten sam problem, jaki krytycy filmowi mają w ogóle z gore – nie wiem, czy nacisk na szokowanie oznacza brak talentów do straszenia, czy może da się w całej tej krwi i flakach znaleźć głębszy sens (...) jest [tu jednak – dop. Papkin] kilka scen, które przesuwają granice grywalnego horroru, i jest świetnie opowiedziana, niezapomniana historia.



Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze