3
30.10.2017, 08:54Lektura na 1 minutę

Outlast II: Niezła sprzedaż

Developerzy naprawdę nie mają się czego wstydzić.


Mateusz Witczak

Wydany w kwietniu niezależny horror niemal osiągnął poziom miliona sprzedanych egzemplarzy. Tak przynajmniej twierdzi w wywiadzie dla WCCFTech Philippe Morin, jeden z założycieli studia Red Barrels.


Zbliżamy się do miliona sprzedanych kopii, więc tak, jesteśmy zadowoleni. Wiedzieliśmy, że produkcja będzie polaryzować, ale jaki jest sens bycia niezależnym twórcą, jeśli zamierzasz podejmować bezpieczne decyzje?


Nie wiemy, jak rozkłada się zbyt na poszczególnych platformach. SteamSpy wskazuje, że gra rozeszła się w ok. 200 tys. egzemplarzy. To wynik o 4,2 mln (!) gorszy, niż osiągnęła w sklepie Valve jej poprzedniczka. Nie zapominajmy jednak, że pierwsza odsłona miała na zbudowanie imponującego rezultatu blisko cztery lata, przez które przeczołgano ją przez masę promocji (nawet w tej chwili, w związku z halloweenową wyprzedażą, jest dostępna za raptem 4 €).

Z pozostałych wieści: z tego samego wywiadu dowiadujemy się, że na Xboksie One X rzecz będzie hulać w rozdzielczości 4K (na PS4 Pro działa w 1440p) w stabilnych 60 klatkach. Developerzy nie planują natomiast wsparcia dla HDR i technologii Dolby Atmos.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze