Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTwórcy BloodRayne oskarżają Microsoft o kradzież

Papkin wtorek, 24 kwietnia 2018, 7:46 News

Poszło o światła i cienie w Sea of Thieves, Gears of War 4 czy PUBG-u.

Terminal Reality zmarło przeszło pieć lat temu. Studio, które na moment błysnęło dylogią BloodRayne, a później wzbudziło zainteresowanie ciepło przyjętą gradaptacją „Pogromców duchów”, konało zresztą w bólach. Sundown, tworzona przy współudziale Guillermo del Toro (Oscar za ubiegłoroczny „Kształt wody”) odpowiedź na Left 4 Dead, zostało ostatecznie skasowane, Kinect Star Wars, mimo pewnej wartości komediowej, nie spotkało się z uznaniem recenzentów (według Metakrytyka średnia ocen stanęła na 55%), a The Walking Dead: Survival Instinct było jedną z najgorzej ocenianych produkcji 2013.

To, co zostało z developera, właśnie o sobie przypomniało. Jak donosi Patent Arcade, przedstawiciele Terminal Reality wnieśli skargę o nieuprawnione ich zdaniem korzystanie ze zdobyczy Infernal Engine przez Microsoft. Silnik, który stał za oryginalnym BloodRayne, był także podstawą dla kilku innych tytułów, autorskich (Ghostbusters: The Video Game) i nie tylko (Star Wars: The Force Unleashed II). Firma zarzuca Microsoftowi, że ten bezprawnie użył technologii światła i cieniowania w przynajmniej kilku pozycjach ze swojego portfolio (które – nadmieńmy – tworzone były w oparciu o Unreal Engine 4, Unity czy różne wersje CryEngine’u). Głośnych, bo mowa m.in. o Alanie Wake’u, Quantum Breaku, PUBG-u, Sea of Thieves, cyklach Crackdown i Fable, Forzy Motorsport 7, Gears of War 4 czy ostatnich odsłonach Halo. Gigant miał wykorzystywać rozwiązania zarówno w wewnętrznych studiach, jak i użyczać ich zewnętrznym wykonawcom.

Związki między obiema firmami sięgają kinectowych Gwiezdnych Wojen, które Terminal wyprodukowało, a Microsoft sfinansował i wydał. Jak słusznie zauważa PCGamesN, była to jedna z ostatnich gier hulających na Infernal Engine.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 28 kwietnia 2018, 12:35   franzkafka
No to może czas oskarżyć twórców "BloodRayne" o naśladownictwo gry światła i cienia wprost z malarstwa barokowego, albo wprost od samego Williama Blake'a?
Takie pozwy, to już szczyt bezczelności! Niedługo nikt nie będzie mógł swobodnie tworzyć, bo zawsze znajdzie się jakiś palant z podobnym pomysłem na pozew!! Rozumiałbym zapożyczenia treści, pomysłu na postaci, albo obszernych fragmentów rozgrywki, ale za coś takiego?? Hańba!
środa, 25 kwietnia 2018, 21:43   IronMan271
@lukegaX powiedzmy że chodziło mi o podobną rozgrywkę i widok jak z pierwszych dwóch części xP
środa, 25 kwietnia 2018, 12:17   niejemfrytek
Tylko mnie BloodRayne 2 podobało się bardziej od jedynki?
środa, 25 kwietnia 2018, 10:02   Tennessee
Eh Bloodrayne, genialna gra. Szkoda studia.
wtorek, 24 kwietnia 2018, 21:13   t.U.r.
Poza Bloodrayne stworzyli również kilka innych co najmniej dobrych tytułów, między innymi Nocturne, 4x4 Evo 2, bądź Blair Witch Volume I: Rustin Parr.
wtorek, 24 kwietnia 2018, 16:51   lukegaX
@greedosk moim zdaniem ta gra jest tak samo dobra jak jedynka
wtorek, 24 kwietnia 2018, 15:27   Moooras
Alan Wake faktycznie miał iście bajeczne cienie.
wtorek, 24 kwietnia 2018, 13:50   lukegaX
@IronMan271 mówisz i masz: https:store.steampowered.com/app/281220/BloodRayne3 :)
wtorek, 24 kwietnia 2018, 12:01   IronMan271
Przydałaby się trzecia część Bloodrayne'a :'(
wtorek, 24 kwietnia 2018, 11:25   Writer
Ludu miły! Ileż to platform w nagłówku?

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Kupiliśmy z enkim Switcha, więc od dzisiaj w „Sprawdzam” będą pojawiać się także produkcje na konsolę Nintendo. Na pierwszy ogień dwie, a do tego pewna polska perełka. PS: Tak, polecajcie swoje ulubione produkcje na Switcha, najlepiej niezależne!

Komentarzy:
1

Za nami  pecetowa premiera Red Dead Redemption 2. Z tej okazji zapraszam was do wędrówki po Dzikim Zachodzie. Ale tym prawdziwym, jakże różnym niż świat znany wam z gier i filmów. Ruszajmy, by rozprawić się z narosłymi wokół niego mitami. Jiiiiiii-ha!

Komentarzy:
16

Wśród asów światowej branży komputerowej nie brak i takich nazwisk, które brzmią bardzo swojsko. Znacie (choćby z moich tekstów) Jacka Tramiela/Trzmiela, na pewno słyszeliście też o niejakim Stevie Wozniaku. Ostatnio też jest głośno o Paulu Baranie, jednym z „ojców” internetu. Ale czy wiecie, że była szansa, by największą gwiazdą spośród nich był Jacek Karpiński?

Komentarzy:
12

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z