Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITElectronic Arts: Anthem i Battlefield nie powielą błędu Battlefronta II

Papkin poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 3:45 News

„Nie stać nas na popełnianie podobnych pomyłek”.

Patrick Söderlund kontynuuje publiczną pokutę za agresywną monetyzację drugiego Battlefronta. Na początku kwietnia wiceprezes Elektroników udzielił internetowemu wydaniu The Guardian wywiadu, w którym przyznał, że „to zmiana, która nie zadziałała” i zastrzegł, że „ani developer, ani EA nie chcieli stworzyć jednorękiego bandyty”.

Jeszcze mocniej wypowiedział się właśnie w rozmowie z The Verge, podczas której przyznał, że Electronic Arts przeżywa w tej chwili kryzys wizerunkowy.

Przypomnijmy, że wewnętrzna ekonomia gry (oparta na tzw. gwiezdnych kartach i loot boksach) stała się po premierze przedmiotem kpin i złorzeczeń (również ze strony recenzentów). Efekt? wydawca musiał przyznać, że gra sprzedała się poniżej prognoz. Mikropłatności niedawno zresztą do niej wróciły, acz tym razem ograniczono się do kosmetyki, wmpompowane w grę złotówki nijak nie podnoszą szans na zwycięstwo (co zresztą, jak twierdzi Söderlund, pozytywnie odbiło się na liczbie graczy).

Skałamałbym, mówiąc, że to, co stało się z Battlefrontem, i wszystko, co działo się w temacie loot boksów, nie miało wpływu na EA jako firmę i na nas jako zarząd. Moglibyśmy po cichu udawać, że nic się nie stało. Ale możemy zadziałać odpowiedzialnie i zdać sobie sprawę, że popełniliśmy błędy oraz spróbować się na nich uczyć.

– przyznaje Söderlund. Jak dodaje:

Naszą intencją było przyciągnięcie większej liczby ludzi grających przez dłuższy czas... Ale myliliśmy się. W rezultacie musieliśmy podjąć bardzo szybką i drastyczną decyzję, by to wszystko wyłączyć.


EA obiecuje kontynuować wsłuchiwanie się w głosy społeczności i przemyśleć sobie sposób monetyzacji. Wiceprezes deklaruje, że nowy Battlefield (o którym plotkuje się coraz śmielej) i Anthem (o którym, tak dla odmiany, ostatnio umilkło) nie skorzystają z rozwiązań gwiezdnowojennego shootera, gdyż firmy „nie stać na popełnianie podobnych pomyłek”.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 17 kwietnia 2018, 21:29   KrzychuG
@Tesu, niby tak, ale jaki to problem wprowadzic pelna kustomizacje postaci w postaci platnych, opcjonalnych dodatkow ew do odblokowania za kupe punktow? Spolecznosci by nie dzielilo, mapy i nowe tryby z DLC bylyby ogrywane przez caly cykl zycia (o ile oczywiscie nie bylyby spartaczone) i praktycznie kazdy bylby zadowolony. Zarobic na tym tez mozna co widac na przykladzie innych produkcji.
wtorek, 17 kwietnia 2018, 0:04   Tesu
@KrzychuG
W sumie wole to niz darmowe dodatki plus inwazyjny system mikrotransakcji wplywajacy na balans gry jak to probowali zrobic w BFII. Na razie jednak mozemy sobie tylko gdybac. Juz tam sprytki z EA wykombinuja, co maja zrobic, zeby im sie kasa zgadzala. Pozostaje miec tylko nadzieje, ze BFII byl dla nich na tyle bolesna nauczka, zeby drugi raz nie przegieli ze swoja pazernoscia.
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 22:49   KrzychuG
Sa za to plotki ze Battlefield powieli swoj standardowy model czyli premium/platne DLC i rozbijanie graczy po premierze kazdego z nich.
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 22:19   DETHKARZ
NO
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 11:26   Argon89
"Remember, no preorders."
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 10:45   paintball_X
Ogarnięci gracze są zawsze w mniejszości, szara masa łyka wszystko jak pelikan bo nie śledzi wydarzeń, nie pamięta jak to było przez ostatnie 14 lat. Większość klientów EA prawdopodobnie i tak jest młodsza niż Underground 2. Korporacje z gatunku EA zawsze żerują na ignorancji, naiwności i niewiedzy młodych graczy. A kiedy ci zmądrzeją, na ich miejsce wskoczy kolejne pokolenie. Zamknięte koło, wąż zjada własny ogon. :(
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 10:06   Poganin
Baju baju, podobne PR-owe pierdaczenie słyszymy za każdym razem. "Słuchamy waszych uwag. Wyciągnęliśmy wnioski. Poprawimy się. Nie popełnimy tych samych błędów". Gracze już się na szczęście ogarnęli (a przynajmniej mam taką nadzieję).
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 8:15   Danon666
I dobrze, w takim razie Battlefield w 2 wojnie będzie kolejnym który kupię od 4 części
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 8:13   KucharzSnaf
EA to kłamcy wyobraźcie sobie jak by mógł wyglądać ten Anthem gdyby im uszła na sucho afera z Battlefrontem II, wtedy każde odpalenie Anthem kosztowało by pewnie 1$, a amunicję do karabinów w nowych Battlefieldzie też by trzeba było kupować za $.
Nie interesuje mnie już kompletnie żadna nowa gra którą będzie wydawać EA i tak niewiele stracę biorąc pod uwagę ich ostatnie nędzne produkty.
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 8:08   Dantes
EA co chwilę popełnia pomyłki ciągłe nastawienie na dlc i mikropłatności to cała ich polityka, gadać można dużo a robić mało i o ile starsze Need for Speedy nie były pocięte na dlc to od serii Mass Effect wyszło jaki mają cel - wyciągnąć jak najwięcej kasy od graczy.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Star Wars: Promocje na Steamie, GOG-u i Originie

News
piątek, 4 maja 2018

star-wars-promocje-na-steamie-gog-u-i-originie May the 4th be with you! PS: Battlefront II dostanie coś niecoś ze spin-offa o Hanie Solo.

Komentarzy:
7

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Jak wygląda Battlefield, niby każdy wie. Najnowsza odsłona pod paroma względami wyróżnia się jednak na tle poprzedniczek, warto więc zapoznać się z wprowadzonymi przez twórców nowinkami i usprawnieniami rozgrywki. Miałem już okazję przetestować je.

Komentarzy:
19

Wiedźmin, Dying Light, This War of Mine, Frostpunk – w ostatnich latach nie brakowało polskich gier, które zdobyły uznanie za granicą, podnosząc prestiż rodzimego game devu. Wcześniej podjęto jednak w naszym kraju wiele innych, mniej lub bardziej udanych prób podbicia serc graczy. Dziesięć mocno zakurzonych tytułów przypominamy w tym artykule.

Komentarzy:
47

Dedykowana karta dźwiękowa w 2018 roku? Przecież każdy komputer ma wbudowaną! To jednak tylko pozorne szaleństwo.

Komentarzy:
14

Październikowa plucha za oknem, Halloween za pasem i mnóstwo kuszących wyprzedaży w zasięgu ręki. To dobry moment, by nadrobić zaległości i wgryźć się w jeden z wielu dostępnych na rynku horrorów. Przed tobą lista moich propozycji na długie, ponure noce zbliżającej się nieuchronnie zimy. Odważysz się na jedną z nich?

Komentarzy:
28

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z