14
16.04.2018, 03:45Lektura na 2 minuty

Electronic Arts: Anthem i Battlefield nie powielą błędu Battlefronta II

„Nie stać nas na popełnianie podobnych pomyłek”.

Patrick Söderlund kontynuuje publiczną pokutę za agresywną monetyzację drugiego Battlefronta. Na początku kwietnia wiceprezes Elektroników udzielił internetowemu wydaniu The Guardian wywiadu, w którym przyznał, że „to zmiana, która nie zadziałała” i zastrzegł, że „ani developer, ani EA nie chcieli stworzyć jednorękiego bandyty”.

Jeszcze mocniej wypowiedział się właśnie w rozmowie z The Verge, podczas której przyznał, że Electronic Arts przeżywa w tej chwili kryzys wizerunkowy.

Przypomnijmy, że wewnętrzna ekonomia gry (oparta na tzw. gwiezdnych kartach i loot boksach) stała się po premierze przedmiotem kpin i złorzeczeń (również ze strony recenzentów). Efekt? wydawca musiał przyznać, że gra sprzedała się poniżej prognoz. Mikropłatności niedawno zresztą do niej wróciły, acz tym razem ograniczono się do kosmetyki, wmpompowane w grę złotówki nijak nie podnoszą szans na zwycięstwo (co zresztą, jak twierdzi Söderlund, pozytywnie odbiło się na liczbie graczy).


Skałamałbym, mówiąc, że to, co stało się z Battlefrontem, i wszystko, co działo się w temacie loot boksów, nie miało wpływu na EA jako firmę i na nas jako zarząd. Moglibyśmy po cichu udawać, że nic się nie stało. Ale możemy zadziałać odpowiedzialnie i zdać sobie sprawę, że popełniliśmy błędy oraz spróbować się na nich uczyć.


– przyznaje Söderlund. Jak dodaje:


Naszą intencją było przyciągnięcie większej liczby ludzi grających przez dłuższy czas... Ale myliliśmy się. W rezultacie musieliśmy podjąć bardzo szybką i drastyczną decyzję, by to wszystko wyłączyć.



EA obiecuje kontynuować wsłuchiwanie się w głosy społeczności i przemyśleć sobie sposób monetyzacji. Wiceprezes deklaruje, że nowy Battlefield (o którym plotkuje się coraz śmielej) i Anthem (o którym, tak dla odmiany, ostatnio umilkło) nie skorzystają z rozwiązań gwiezdnowojennego shootera, gdyż firmy „nie stać na popełnianie podobnych pomyłek”.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze