Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]

Ze względu na problemy techniczne związane z logowaniem na cdaction.pl tymczasowo prosimy o logowanie przez forum, a następnie odświeżenie strony www.cdaction.pl, żeby zostać zalogowanym w serwisie.

Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGTA V zarobiło więcej niż jakikolwiek inny produkt rozrywkowy

hraboll poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 15:07 News

Tak jest, hit Rockstara pokonał nie tylko najpopularniejsze odsłony serii Call of Duty, ale także kinowych kolosów pokroju „Gwiezdnych wojen” czy „Avatara”.

Obecne na rynku od września 2013 roku Grand Theft Auto V rozeszło się w nakładzie prawie 90 milionów egzemplarzy, co w zestawieniu wszech czasów daje mu trzecie miejsce za Tetrisem (ok. 170 mln) i Minecraftem (ok. 144 mln). Jak ujawnia analityk Doug Creutz, produkcja Rockstara wygenerowała ok. 6 miliardów dolarów przychodu. Dla porównania kinowe hity pokroju „Gwiezdnych Wojen”, „Przeminęło z wiatrem” czy „Avatara” potrafiły uzbierać prawie lub nieco ponad połowę tej kwoty (już z uwzględnieniem sprzedaży płyt DVD i obecności w usługach typu Netflix). Po odjęciu wydatków na produkcję czy marketing okazuje się, że GTA V to najbardziej dochodowy produkt w historii mediów rozrywkowych.


Porównanie przychodów GTA V i filmowego hitu Jamesa Camerona. Sprzedaż „piątki” na tle poprzednich odsłon serii i najpoważniejszego konkurenta – marki Call of Duty. Źródło: Marketwatch.


Sprzedane egzemplarze gry GTA V podzielone pomiędzy platformy sprzętowe. Źródło: Marketwatch.

Rozmówca serwisu Marketwatch uważa, że debiutujące 26 października Red Dead Redemption 2 może być kolejną żyłą złota dla Take Two, choć jednocześnie trudno spodziewać się, iż przygoda na Dzikim Zachodzie powtórzy wyczyn GTA V. Samo Take Two również nie oczekuje, że dzieło studia Rockstar San Diego sprzeda się tak dobrze, jak gangsterski sandboks.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 10 kwietnia 2018, 17:53   mrowczak
@Trex13470 MacDonalds zarabia głównie na handlu nieruchomościami, jest światowym potentatem w tej dziedzinie, Chyba tylko Watykan ma więcej działek niż oni.
@Aargh dziękuję za poprawkę, co nie zmienia faktu, że Exy to tytuły które są przewidziane wyłącznie na jedną platformę, a GTA nigdy nie było przewidziane wyłącznie na jedną platformę.
wtorek, 10 kwietnia 2018, 8:52   lastmanstanding
Aargh@ kwiecień na konsolach, a grudzien dopiero na pc. Wiadomo, że wg kogoś takiego to znaczy "od razu"
wtorek, 10 kwietnia 2018, 3:18   Tesu
@goliat
Ja tam widze, ze w newsie jest mowa i o przychodzie, i o odjeciu z niego kosztow produkcji. To damo pokazuje wykres. Nigdzie natomiast nie pada slowo zysk w kontekscie przychodu (ani jakimkolwiek innym zreszta tez). Czy WoW zarobil wiecej dzieki abonamentowi i sprzedazy gry oraz dodatkow do niej? Bez dokladnych danych trudno powiedziec. Za to z pewnoscia podczas tych 13 lat na rynku wygenerowal wiecej kosztow zwiazanych z jego utrzymaniem, a graczy ma przeciez sporo mniej niz kiedys.
poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 23:15   NomadP
Dziękujemy za wydawane DLC do GTA Online Rockstar może kiedyś się obudzicie i dacie coś dużego fanon SinglePlayer bo nic takiego w tym GTA V nie znalazłem.
poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 23:12   goliat
Wziąłem dane na temat sprzedaży wszystkich wersji konsolowych z serwisu vgchartz, wszystko dodałem, wychodzi liczba 62,26 mln, a Rockstar mówił o 90 mln egzemplarzy. Gdzie te brakujące kopie do 90, wychodzi na to, że wersja PC ładnie podbiła wynik do 27,74 mln kopii. Wersja Steam ma 10 mln, więc kopie na Rockstar Social Club ma ponad 17 mln graczy, co jest bardzo prawdopodobne, gdyż klucz do platformy Rockstara można było dostać nawet poniżej 70 zł.
poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 23:07   goliat
@MercyMiller - słuszna uwaga, coraz więcej serwisów growych myli przychód z zyskiem (takie byki widziałem choćby na Gry Online, Polygamii, www.ppe.pl, teraz CDA dołączyło do tego grona).
@opENDfist - te dane pokazują zapewnie tylko sprzedaż pudełkową, a na PC jeśli chodzi o gry, rządzi cyfrowa dystrybucja, na samym Steamie grę posiada już 10 mln nabywców, a wg moich wyliczeń GTA V rozszedł się na PC w nakładzie 27 mln egzemplarzy. Jak to wyliczyłem?
poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 23:07   Trex13470
McDonalds zarabia 22 miliardy dolarów rocznie, co nie oznacza że ich jedzenie jest najlepsze na świecie, jest po prostu popularne. Osobiście nie jestem fanem serii GTA, i cały jej fenomen widzę jako rozrywkę dla mas, coś co jest skrojone tak aby podobało się każdemu, co po prawdzie nie jest złe, ale do mnie nie przemawia.
poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 21:59   Aargh
@mrowczak: GTAIV było pierwszym GTA, które od razu wyszło na kilka platform a nie było eksem na jedną przez parę miesięcy.
poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 20:57   mrowczak
@opENDfist taki trochę słaby ten wykres, bo nie ma pod nim objaśnienia jak było liczone.
Wiarygodności ujmuje jeszcze informacja, że seria poszła w multiplatformowość dopiero przy okazji GTA IV, co jak wszyscy wiemy, jest straszną bzdurą.
Sam Rockstar, przyznał, że V na PC sprzedała się bardzo dobrze.
Pewnie policzyli ilość PCtów z zainstalowanym steamem, a potem dopiero ilość konta, na których było GTA V. :D
poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 20:46   Pan Dzikus
A Minecraft?

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

99% banowanych użytkowników PUBG-a to Chińczycy. Fortnite też będzie musiał zmierzyć się z plagą oszustw, ale zdecydowanie ma o co walczyć.

Komentarzy:
1

Dobre pytanie, wszak nie widzieliśmy się od dwóch lat z okładem! Tymczasem – wbrew obiegowej opinii – u Far Cry’a wydarzyło się w tym czasie sporo.

Komentarzy:
27

Far Cry 5 to, jak zawsze w przypadku tej serii, pokaz możliwości technologicznych. Choć „piątce” daleko do przełomu graficznego, jaki stał się udziałem pierwszej części, to warto przyjrzeć się procesowi tworzenia wirtualnej Montany, bo jest on zwyczajnie ciekawy.

Komentarzy:
2

W listopadzie minie czterdzieści lat od największego zbiorowego samobójstwa w historii, a zarazem największej tragedii, jaka dotknęła USA do czasu ataku na World Trade Center. Dlaczego właściwie piszemy o tym na cdaction.pl?

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z