Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITFar Cry 5: Fizyka gorsza niż przed dekadą [WIDEO]

hraboll czwartek, 5 kwietnia 2018, 15:33 News

Porównanie pokazuje, że niektórze rzeczy „dwójka” robiła znacznie lepiej.

W ostatnich dniach Far Cry 5 robi sporo szumu. Najnowsze dzieło Ubisoftu Montreal pobiło już kilka rekordów, a pod względem generowanego przychodu zdecydowanie góruje nad poprzednimi odsłonami serii. Okazuje się jednak, że „piątka” nie jest sequelem idealnym – o czym przekonacie się, oglądając filmik przygotowany przez użytkownika YouTube’a o nicku Crowbcat. Gra przynajmniej pod niektórymi względami ustępuje „dwójce”, która w październiku tego roku świętować będzie dziesiąte urodziny. Produkcja, którą wydano w czasach świetności konsol poprzedniej generacji, nadal zachwyca przywiązaniem do detali i ogólnym odwzorowaniem praw fizyki.

W „dwójce” szyby nie są kuloodporne, pociski przebijają się przez osłony terenowe (i ranią oponenta), wybuchy granatów cieszą oko, ogień trawi roślinność (która, swoją drogą, reaguje na ruch bohatera i pojazdów), a skyboksy czy efekt „boskich promieni” wykonano po prostu tak, jak trzeba. Oczywiście można też napisać o słynnym nastawianiu kości, wyciąganiu kul oraz zacinającej się broni. Kanadyjscy developerzy prawie dekadę temu pamiętali o tym, że ostrzał składziku amunicji może zakończyć się eksplozją. Jest tego znacznie więcej, zachęcam gorąco do obejrzenia całego materiału.


Warto dodać, że obie gry napędza silnik Dunia, choć oczywiście Far Cry 5 używa nowszej wersji tej technologii. Wydaje się, że Ubisoft Montreal zrezygnował z niektórych obecnych w „dwójce” elementów na rzecz ładniejszych tekstur, bardziej szczegółowych modeli postaci czy bogatego w szczegóły środowiska (choć akurat model zniszczenia jest dość ograniczony).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 8 kwietnia 2018, 18:20   SolInvictus
Odnosze wrazenie, ze nacisk developerow w kwestii konkretnych elementow gry podlega pewnej modzie. Modzie dyktowanej przez gry-kamienie milowe. Przelom tysiacleci byl ladowaniem wszystkiego w 3D (jak np. przygodowki), jednak mozna to wytlumaczyc rozwojem technologii i mozliwosciami, ktore stworzylo dodanie kolejnego wymiaru. Pozniej byla faza wlasnie na fizyke i destrukcje otoczenia. Nastepnie otwarte swiaty, a obecnie elementy rpg gdzie sie da i wybory fabularne.
piątek, 6 kwietnia 2018, 18:04   silvver
@Scorpix tyle, że takie lustro najczęściej znajdziemy w łazience, czyli małym, zamkniętym pomieszczeniu więc i tak większość mocy się marnuje.
piątek, 6 kwietnia 2018, 14:23   Nfsfan83
A jakby tak porównali do Far Cry 1? Czy już do wzrocowego Crysis 1? ale Far Cry 1 był robiony przez Cryteka aby zabłysnąć a kolejne części to odgrzewane kotlety, poza tym naprawdę ilu z was w bezmierze akcji zastanawia się czy ten box tak spada prawidłowo czy nie :D FC1 i tak forever.
piątek, 6 kwietnia 2018, 11:26   THERON23
Różnica między grą robioną pod PC'ety a pod konsole.
piątek, 6 kwietnia 2018, 7:48   Scorpix
Może sobie po pierwsze przypomnimy, że kiedyś w grach w lustrach odbijała się podobizna postaci gracza, ale teraz zrezygnowano z tego. Dlaczego? To wszystko obciąża komputer mocniej niż wcześniej i nie ma po prostu sensu marnować mocy na takie szczegóły, na które zwróci uwagę może z 5% graczy.
piątek, 6 kwietnia 2018, 4:21   Angrenbor
A może zamiast skupiać się na szczegółach, na które nie każdy zwróci uwagę lepiej przyłożyć się do ważniejszych elementów jak np. misje fabularne? W piątą odsłonę nie grałem, ale "dwójkę" akurat przypomniałem sobie w zeszłym roku i stanowczo stwierdzam, że to gra sprzeczności. Wiele dobrze wyglądających na papierze pomysłów jak kumple czy degradacja broni w praktyce się nie sprawdziło lub po prostu źle zaimplementowano
piątek, 6 kwietnia 2018, 1:50   MAREK276
A za moooiichhh czasów to robili lepsze gry.... xD
piątek, 6 kwietnia 2018, 0:37   zadymek
"Produkcja, którą wydano w czasach świetności konsol poprzedniej generacji, nadal zachwyca przywiązaniem do detali i ogólnym odwzorowaniem praw fizyki."
O, to fajnie że toto czymś, kogoś zachwyca. Ja pamiętam FC2 jako rozdęty, nudny, płytki sandbox FPS, gdzie najszybciej nudzi się ...strzelanie.
piątek, 6 kwietnia 2018, 0:17   leti
Lipa ja tej części dziękuję.
czwartek, 5 kwietnia 2018, 20:13   CzlowiekKukurydza
@animatiV Dwójce brakowało tylko latarki/noktowizora i kilku hubów między którymi można by się przenosić w ramach szybkiej podróży. No i dwójka to chyba jedna z ostatnich gier FPS z otwartym światem która nie miała tony badziewia na radarze. @pc1971 Tak 2018 rok, a my oczekujmy od gier tylko, że będą ładniejsze. Po co nam Havok i Ragdoll jak można jeszcze podbić rozdzielczość tekstur. Nigga pls.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z udostępnionych gier ograłam tylko osiem, bo na więcej nie miałam czasu, ale znalazły się wśród nich perełki. W dodatku pełne wersje wszystkich poniższych gier zadebiutują jeszcze w tym roku, a dema nadal możesz pobrać ze Steama!

Komentarzy:
0

Jeśli wybierasz się w podróż, niech będzie to podróż długa.

Komentarzy:
1

Już drugi tydzień z rzędu mam do czynienia z żabami, a przede mną jeszcze Frog Fractions!

Komentarzy:
4

Karty dźwiękowe Creative’a dzielą się na trzy linie. Te oznaczone literą X mają dość uniwersalny charakter i nadają się do różnych zastosowań, również do gier, czego najlepszym przykładem jest model X3.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« wrzesień 2020
PWŚCPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930