Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITUSA: Z Trumpem spotkają się dziś Bardzo Ważni Ludzie Z Branży oraz kilkoro zajadłych krytyków gier

Papkin czwartek, 8 marca 2018, 11:22 News

Co ciekawe, przedstawicielem Bethesdy mógłby być... brat prezydenta.

Ów brat, Robert Trump, zasiada bowiem w radzie nadzorczej ZeniMaksu (spółki matki Bethesdy). ZeniMax ma jednak reprezentować podczas spotkania (na którym prezydent omówi z przedstawicielami gamedevu kwestię rzekomych powiązań brutalnych gier ze szkolnymi strzelaninami) szef firmy, Robert Altman. Poza tym w obradach będą uczestniczyć Strauss Zelnick (dyrektor generalny Take-Two) oraz Mike Gallagher (przewodniczący zrzeszającej wydawców i developerów organizacji ESA – Entertainment Software Association) i Patricia Vance z ESRB (przyznającego ograniczenia wiekowe w Stanach i w Kanadzie). Wygląda na to, że lista była przygotowywana w dużym pośpiechu, bo wspomniana Vance figuruje w niej jako... "pan Pat Vance".


Po drugiej stronie stołu zasiądą republikanka Vicky Hartzler, znana z tego, że po strzelaninie w Sandy Hook Elementary School (2012) stwierdziła, iż rząd powinien się przyjrzeć kwestii przemocy w grach, a nie zajmować kwestią swobodnego dostępu do broni. Jak pisała na łamach Politico:

Niesprawdzone, tworzone w emocjach przepisy dotyczące kontroli posiadania broni są powszechną i prostą odpowiedzią na związane z bronią palną tragedie, ale takie stanowienie prawa nie rozwiązuje problemu leżącego u podstaw sprawy. Musimy odbyć poważną rozmowę na temat problemów zdrowia psychicznego oraz o innych możliwych kulturowych i społecznych przyczynach brutalnych zachowań, jak chociażby przemoc w grach wideo.


W spotkaniu ma wziąć udział także Brent Bozell, twórca Media Research Center, konserwatywnej organizacji znanej z publikacji krytycznych względem naszego medium artykułów.

W lutym Trump w reakcji na masakrę w liceum w Parkland zapowiedział uważne przyjrzenie się kwestiom rzekomego wpływu przemocy w grach na psychikę młodych ludzi. Jak mówił:

Musimy coś zrobić z tym, co oglądają i jak to robią. I z grami wideo – słyszę, że coraz więcej ludzi twierdzi, iż poziom przemocy w grach wideo naprawdę kształtuje myśli młodych ludzi.


Również Barack Obama sugerował, że być może takowy związek istnieje. W reakcji na strzelaninę w Sandy Hook zapowiedział „zbadanie powodów przemocy związanej z bronią i opracowanie metod prewencji", w tym przyjrzenie się „efektom, jakie brutalne gry wideo wywierają na psychikę młodzieży”.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 9 marca 2018, 0:18   notoco42
Przyczepić się do gier, bo gdzieś "mass shooting", a nie do dealerów broni to tak, jakby przyczepić się do "Trainspotting" czy "Dzieci z dworca Zoo", a nie dealerów heroiny.
czwartek, 8 marca 2018, 22:28   Kozas
I żeby nie było to nie usprawiedliwiam tych robiących takie strzelaniny, ale staram się zrozumieć. Bo inaczej nie da się tego powstrzymać, lub przynajmniej zminimalizować.
czwartek, 8 marca 2018, 22:27   Kozas
Ogólnie według mnie to bardzo, bardzo trudny temat, tu w krótkich postach też musiałem się streszczać, ale ogólny sens mojej wypowiedzi jest taki, że gry to tylko kozioł ofiarny, prosta odpowiedź na bardzo skomplikowany problem. Problem, za który przynajmniej po części odpowiada społeczeństwo ale nie chce się do tego przyznać. Ludzie wolą myśleć, że ci robiący strzelaniny w szkołach to wariaci których skłoniły do tego gry i szatan a nie ludzie z problemami
czwartek, 8 marca 2018, 22:25   Kozas
Bo ciągle tylko gadamy o skutkach, ale jakie są głębsze przyczyny? Gry EWENTUALNIE to co najwyżej zapalnik, ale to nie jest przyczyna. Jakie kroki podejmowane są dla młodzieży mającej problemy psychiczne w USA? Jaką alternatywę, jaki wzór męskości prezentuje się młodym, sfrustrowanym chłopakom? Gry to według mnie jedna z tych rzeczy, która OGRANICZA liczbę strzelanin bo być może znajdzie się paru takich co byli na krawędzi ale robiąc rozróbę w grze wystarczająco im ulżyło
czwartek, 8 marca 2018, 22:22   Kozas
Do tego jest to niejako już 'tradycja'. Np. w San Francisco ludzie chodzili zabijać się na Golden Bridge, w Japonii z tego co słyszałem są miejsca nazywane 'lasami samobójców' tak dla całego USA sposobem na samobójstwo rozszerzone(bo wiele z tych dzieciaków nie chce wyjść z tego żywcem) jest strzelanina w szkole. Potrzeba tu na bank zmiany przepisów dotyczących broni zwłaszcza automatycznej oraz ogromnej pracy specjalistów(psychologów głównie) rządu i społeczeństwa by pomóc młodym chłopcom
czwartek, 8 marca 2018, 22:20   Kozas
... choć powodów jest wiele. Począwszy od tego, że młodzież zamiast się szwendać i szukać zaczepki to sobie siedzi i ciupie w tego Dooma. Nie mówiąc o tym, że to rozładowywuje napięcie w człowieku i tak po ludzku odstresowuje. Oczywiście to tylko niektóre czynniki, wcale nie najważniejsze. Bardzo wątpię by miały cokolwiek wspólnego ze strzelaninami w szkołach w USA. Tutaj przede wszystkim jest to, że bardzo łatwo o broń i to nie zwykły pistolet, ale broń automatyczną
czwartek, 8 marca 2018, 22:18   Kozas
Jak nadal można wierzyć w takie bzdety, że gry powodują przemoc, a młodzież dziś jest bardziej nastawiona na ową przemoc niż wcześniej, skoro same statystyki twierdzą, że przemocy jest coraz mniej, przestępczość się zmniejsza, zwłaszcza gdy rozchodzi się właśnie o brutalne przestępstwa. Szkolne strzelaniny są 'widowiskowe' i nadają się na materiał do tv, ale różnych napaści, pobić itp jest coraz mniej. Obecnie z młodzieżą są różne problemy ale akurat jest znacznie mniej skłonna do przemocy...
czwartek, 8 marca 2018, 21:44   555krystian
Ej a ziemia jest płaska co nie?
czwartek, 8 marca 2018, 20:03   Kwasiunia
Według mojej opinii jest jakaś zależność między że oglądaniem/czytaniem/uczestniczeniem brutalnych scenach a psychika ludzką. Nie twierdzę, że ta zależność to podwyższone okrucieństwo, ale jestem przekonana, ze jakaś istnieje. Bezpośrednim dowodem jest dla mnie fakt, że wciąż potrzebujemy nowych bodźców i nawet sceny przepełnione brutalnością potrafią się "opatrzeć" i przestać wywoływać reakcję emocjonalną.
czwartek, 8 marca 2018, 16:43   Vithar
Znając życie będzie to odbijanie piłeczki wg schematu - Start->Argument:'gry są winne'->negacja->argument:'Druga Poprawka jest winna'->Powtórz pętlę - w zależności od strony bardziej republikańskiej lub demokrackiej. Dobrze jakby wyszło z tego coś więcej niż przymuszenie na Trumpie bana na gry, bo ani to problemu nie rozwiąże (większość mass shooterów nawet nie grała w gry), ani nic pozytywnego gospodarce i społeczeństwu nie przyniesie. Szkoda że lista na spotkanie dość biedna, przydałoby się więcej głosów.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Wedle zapowiedzi ma to być karta szybsza niż topowy do niedawna GeForce GTX 1080 Ti i pozwolić na komfortowe granie w 4K przy 60 fps-ach. Co w zasadzie by się zgadzało…

Komentarzy:
29

Wczoraj Parlament Europejski przegłosował przyjęcie projektu nowej dyrektywy unijnej o ochronie prawa autorskiego. Zawiera on na tyle kontrowersyjne zapisy, że w wielu miastach odbyły się protesty przeciw jego wprowadzeniu, oskarżające polityków o cenzurę internetu.

Komentarzy:
82

Czytając slogany zapowiadające najnowszą część asasyńskiej sagi, nie sposób nie uśmiechnąć się z niedowierzaniem. „Nie ma złych i dobrych wyborów”, „to będzie pełnoprawne RPG”, „antyczna Grecja będzie żyła własnym życiem” – wszystko to wyglądało bardzo pięknie na papierze. Na szczęście teraz mogę już z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że hasła te mają pokrycie w rzeczywistości.

Komentarzy:
12

Przypomnijmy sobie ewolucję jednego z najpopularniejszych MMO w historii.

Komentarzy:
16

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z