Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDawn of War III się nie sprzedał, Relic przyznaje się do porażki...

Papkin czwartek, 8 lutego 2018, 13:17 News
PC

...i porzuca swoje dziecko. Hmmmm... W zasadzie sprzedałem wam w tytule i we wstępie wszystko, nie bardzo jest zatem sens, byście zaszczycali newsa kliknięciem. Serio, znajdziecie tutaj wyłącznie obrzydliwy korporacyjny bełkot. Jeżeli jednak macie ochotę przeczytać, jak duży developer publicznie się kaja – kim jestem, by was powstrzymywać.

Jeju, kliknęliście? Jesteście najlepsi! Serio, bardzo się cieszę, bo jest straszna bieda z newsami!

Wróćmy jednak do sprawy. Gra zadebiutowała w kwietniu 2017 i zebrała całkiem przyzwoite oceny. Wygląda jednak na to, że RTS i MOBA niespecjalnie dobrze się czują w swoim towarzystwie. Trzeci Dawn of War sprzedał się poniżej oczekiwań, czego dowiedzieliśmy się z oświadczenia studia Relic zamieszczonego na łamach Eurogamera.

Choć Dawn of War III ma zaangażowaną grupę graczy, nie osiągnął on celów, jakie zakładaliśmy podczas premiery, i nie spełnił oczekiwań, które mieliśmy od tego czasu. Było to trudne dla nas jako profesjonalistów, którzy robią świetne gry dla naszych graczy, i jako ludzi, którym zależy na tym, co robią.

Kiedy gra sobie nie radzi, plany muszą się zmienić. W przypadku Dawn of War III nie mamy fundamentu, na którym moglibyśmy tworzyć istotną [nową] zawartość. Blisko współpracujemy z Segą i Games Workshop, by obmyślić najlepszy sposób działania, a tymczasem przenosimy uwagę na inne projekty z naszego portfolio.


Te „inne projekty z naszego portfolio” to czwarta odsłona Age of Empires oraz jeden niezapowiedziany tytuł.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 10 lutego 2018, 21:46   Kkrieger
To co Relic zrobiło mógłbym przedstawić tak: Działam w nauce, piszę artykuły i jeden taki wysyłam do wydawcy dobrego czasopisma. Dostaję dwie takie sobie recenzje, które sugerują co mam poprawić, co zmienić by było ok a artykuł będzie opublikowany. Co robię? Pfff... co tam będę poprawiał, porzucam cały temat a artykuł wywalam do kosza. To własnie zrobiło Relic dnia wczorajszego z DOW 3. Owacja na stojąco Panowie. Pogratulować! Jeszcze dzień przed tą informacją wydają patcha.
sobota, 10 lutego 2018, 10:36   Aargh
@m4dm4x: o nie, fanom się trójka nie podobała, na pewno nie grali i są żałośni, bo im się gra nie podoba. Serio?
piątek, 9 lutego 2018, 16:54   tupolew519
OJ no to kiepsko.
piątek, 9 lutego 2018, 16:35   ares354
Dorwały się patafiany od korporacji do zarządzania marką i Dawn of War kończy jak Command and Conquer. DoW i C&C miały swoją niszę która nie była zagrożona. Ale wpadli na genialne pomysły i zabili obie marki. Cóż, RTSów jest jak na lekarstwo dziś a szkoda.
piątek, 9 lutego 2018, 14:18   PanMianDa
@konio52 waham się przed powiedzeniem że lepsza od dwójki. Niby jest budowanie bazy, ale jednak.. w dwójce choć daleko do jedynki, to jednak miałem więcej przyjemności z gry niż w trójce. Trójka była dla mnie tak strasznie męcząca że zmusiłem się do zrobienia po dwóch misji każdą radą w kampanii i dałem spokój. Jednostki "podstawowe" są praktycznie bezużyteczne i robią za mobki z doty. Nawet nie wiadomo kiedy ich nie ma. Nie da się podzielić sił, bo grupa bez bohatera w 10 sekund potrafi zniknąć pod ogniem.
piątek, 9 lutego 2018, 13:42   konio52
@PanMianDa otóż to, nie byłbyś. Z początku po 1 zapowiedzi właśnie tak sobie wyobrażałem DoW 3, więcej ras, lepsza grafa, więcej finisherów, ostra młócka jeszcze więcej krwi i mroku + poprawione AI i grałbym latami jak w jedynke z Dark Crusade...niestety wyszla kupa. Steam pokazuje, że spędziłem z DoW 3 tylko 2 godziny i nie mam zamiaru wracać, nie ma do czego, zawiodłem się jak na DoW 2, chociaż od dwójki ta część jest lepsza 100 razy, jest chociaż pseudo budowanie bazy
piątek, 9 lutego 2018, 13:26   Kkrieger
Nie ukrywam, jestem totalnie wk... wkurzony. Jestem fanem serii, mam wszystkie odsłony w boxie, ale gdy zobaczyłem cenę wersji standard, poczekałem kilka miechów na promocję. Kupiłem gre za 100 a nie 200 zeli w boxie, standard. Grało sie fajnie, kampania i klimat ok, ale postawienie grafiki w kierunku czegoś kolorowego w mrocznym uniwersum jakoś nie przeszło. Multi był ok, ale sterylny, mechanika i kamera zmieniona. No i ta nieszczęsna moba, 3 rasy. Koniec kampanii zapowiadał Necronów. I wielke G wyszło. :(
piątek, 9 lutego 2018, 13:12   PanMianDa
I mówię tu o kampaniach z Dark Crusade oraz Soul Storm. Mapa na której wybieram gdzie atakować, główny ulepszany bohater, bonusy za terytoria i trochę fluffu przed i po każdej misji zniszczenia wrogiej frakcji. A właśnie to że każdy z każdym walczy, nawet wewnątrz imperium to sedno świata w którym istnieje tylko wojna. I to było coś. Zresztą nadal jest, bo właśnie jestem przy końcu kampanii Soulstorma, i mój lord nekronów ostrzy metalowe zęby na ostatniego pozostałego przy życiu wroga - mrocznych eldarów.
piątek, 9 lutego 2018, 13:09   PanMianDa
I nie jestem żsdnym hardkorowym fanem który tępi każde odstępstwo od kanonu czy coś. Po prostu jedynka była najmiodniejsza. I oddawała w ręce gracza niemal każdą główną stronę konfliktu. Po za tym tylko jedynka jest prawdziwym klasycznym RTS-em. I chyba tego właśnie chcą fani, wątpię bym był jedynym który jakby dostal w trójce po prostu jedynkę z ulepszoną grafiką i poprawionym wyszukiwaniem ścieżek i AI to zagrywałby się jak szalony. Nawet te pseudo kampanie z jedynki były lepsze niż z kolejnych części.
piątek, 9 lutego 2018, 13:06   PanMianDa
@m4dm3x Widzisz, ja grałem w każdą cześć DoW. I najlepiej klimat uniwersum i bitewniaka IMO oddawała jedynka. Plus zapewniała najlepszy fun, bez udziwnien i tony mikrozarządzania, które teraz się pcha wszędzie na siłę, ale które dobre jest do turówek, gier z aktywną pauzą, albo action RPG gdzie kieruje się jedną postacią, a nie do gry w której tych postaci jest dużo. A czterdziestka to zawsze były walki oddziałów plus parę pojazdów i dowódców. To jest właśnie jedynka (a z modem Apocalypse to już w ogóle)

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
stały współpracownik
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Deliverance robi wiele, by oddać sprawiedliwość średniowiecznym fechmistrzom. Wraz z zawodowymi szermierzami postanowiliśmy sprawdzić, ile system walki ma wspólnego ze sposobem, w jaki posługiwano się bronią w XV-wiecznych Czechach.

Komentarzy:
1

Kilka niezależnych, zbliżonych do firmy źródeł podało nam informacje o zamknięciu studia. 

Komentarzy:
16

…który zamienił desktopa na cienkiego gamingowego laptopa z technologią Max-Q. I teraz bardzo tego żałuje. 

Komentarzy:
67

A także Valve, PUBG Corporation, Wyspy Salomona oraz kolekcję butów Jennifer Lopez. Tak słyszałem.

Komentarzy:
33

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z