Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Phil Spencer uważa, że Xbox Game Pass stanowi szansę dla gier singlowych

Cursian niedziela, 28 stycznia 2018, 12:56 News

Rozwojem usługi mają być rzekomo zainteresowane rozmaite studia.

Ostatnio sporo mówi się o odwrocie od tradycyjnych wysokobudżetowych tytułów singlowych, których produkcja przy niezmiennej cenie (na Zachodzie standardowa metka dla wysokokalibrowych nowości to od lat 60 dolarów) przestaje się opłacać (sprawę jasno postawiło niedawno Remedy, czyli twórcy Maksa Payne'a, Alana Wake'a i Quantum Break) i przejściu na bardziej dochodowy model gier-usług. Phil Spencer uważa, że nadzieją dla zdeklarowanych samotników może być Xbox Game Pass. Według niego jest to nie tylko usługa o wielkiej wartości, lecz także szansa na rozwój kreatywności.

XGP widzę jako obie te rzeczy. Wartość jest dla niektórych dość oczywista. A idea nowego modelu, który stworzy szansę dla kreatywności, to punkt, do którego w mojej opinii dojdziemy. Szczególnie w przypadku gier dla jednego gracza. To samo model ten zrobił dla telewizji, ale nie jest to idealna analogia.


Według Spencera rozwojem usługi mają być zainteresowane rozmaite studia:

Odnotowujemy duże zainteresowanie ze strony studiów, które chcą przekonać się, dokąd doprowadzą nasze ostatnie decyzje. Zaczniemy od naszych własnych marek, ale naszym celem jest włączenie do XGP innych studiów.


Do decyzji, o których wspomniał, zalicza się ogłoszenie, że do XGP trafią premierowe gry Microsoftu, począwszy od debiutującego 20 marca Sea of Thieves. W przyszłości w usłudze pojawią się także State of Decay 2, Crackdown 3, a zapewne także wspominane niedawno Gears of War 5. Warto zaznaczyć, że we wszystkie te tytuły będzie można zagrać także na pecetach.

Spencer poruszył także kwestię wstecznej kompatybilności, obiecując więcej gier z pierwszego Xboksa:

Jest sporo gier, które czekają w kolejce, nie będą ukazywały się tak często, jak te z X360, ale ekipa robi wszystko, by zdobyć wymagane zgody. W niektórych przypadkach to bardzo skomplikowane ze względu na wiek praw autorskich itp.


Liczba związanych z Xbox Game Passem ogłoszeń jasno pokazuje, że Microsoft coraz śmielej wiąże przyszłość ze swoją usługą abonamentową. Czy się to komuś podoba czy nie, wiele wskazuje na to, że nasza branża zmierza właśnie w kierunku subskrypcji.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Xbox One,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 13:08   cali
@Cursian - tłumaczenie fatalne. Brak rozumienia myśli przewodniej oraz brak pojęć tematu. Wiem że niektórym wypowiedzi Phila brzmią nie zrozumiale ale przekładanie na myślenie polskiego tłumacza dzieląc na kilka części wypowiedź w rzeczywistości jest inna od tego przełożenia.
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 12:18   lukaszsa
@le_Fey - raczej dopisku: <mam nieograniczone pokłady wiary w ludzi> ;)
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 11:44   Demilisz
@Dj Ogi - Wiedźmin 3 mial wiecej budżetu na marketing niż produkcję, typowe dla AAA :) Tak jak chyba kiedyś pisałem - Redzi weszli do pierwszej ligi i, niestety, zaczęli grać według tamtejszych zasad (akcja z bogatszą kolekcjonerką dla xboxa, bo się dogadali z MS, ale jakoś ujawnili to dopiero po tym, jak już edycje na pozostałe platformy albo były wyprzedane albo na wykończeniu). Zobaczymy co będzie z Cyberpunkiem, na razie wiecej wokół gry smrodu niż upublicznionych informacji.
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 11:20   le_Fey
@ lukaszsa
Albo korzystasz w swoim życiu z Internetu dopiero od 5 min albo na końcu Twojego komentarza zabrakło tego emotikona ";)"? Stawiam na to drugie :P
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 10:49   lukaszsa
@le_Fey - inteligentni ludzie niezależnie od powodów nie opluwają sie. Przyjmują do wiadomości poglądy innych akceptują wady swoich wybrów cieszą się ich zaletami(konsole)i razem kulturalnie rozmawiają o swojej pasji dzieląc się swoim spojrzeniem na dany temat(gry). Jeśli tego nie robią to zaczną bo albo dorosną albo się zmienią bo się połapią, że agresywne podejście nie ma sensu, bo wszyscy jesteśmy mądrymi ludźmi prawda?
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 10:27   le_Fey
Phil walczy jak może o lepszą pozycję marki Xbox, bo 2017 rok nie był im przychylny. Grudniowa sprzedaż X-a była niezła ale Phil dobrze wie, że to za mało. Dlatego tak kombinuje i to dobrze dla... posiadaczy PS4 :) Konkurencja dodaje skrzydeł Sony i na tej "walce" z Micro tak naprawdę skorzystają... posiadacze obu modeli konsol. To chyba w końcu pierwszy powód dla posiadaczy PS4 i Xboxa, żeby przestać się wzajemnie "opluwać"? :)
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 9:45   lukaszsa
@RedajcoCDActiom - taka propozycja luźna: Może napiszcie jakiś artykuł jaki jest stosunek zarobionych pieniędzy do kosztów produkcji i czasu produkcji wielkich tytułów z samym single playerem? Czy te ruchy Microsoft mają rzeczywiście oparcie w rzeczywistości.
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 8:06   Dj Ogi
@Scorpix
Widać Wolf sprzedał się wystarczająco - trzy kolejne odsłony w ostatnim czasie, a ponoć to nie koniec (i bardzo dobrze). Z w miarę nowych gier AAA, które są przeznaczone dla jednego gracza, prócz wymienionych przez Ciebie serii AC, przygód Taliona oraz japońskich produkcji, nie można zapomnieć też o Falloutcie... Gier dla singli które się sprzedają jest zapewne jeszcze sporo i wieszczenie przez EA czy MS tez o ich śmierci jest nie tyle mocno przedwczesne, co wyssane z palca. Znów skok na kasę...
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 4:38   Scorpix
Wtedy przychodzi kolejny prorok po EA, który uważa, że gracze już nie chcą takich gier i ONI wiedzą lepiej co dla nas będzie lepsze.
@logman
Nie opłaca się, bo rynek jest za bardzo zróżnicowany, aczkolwiek abonament w stylu WoW-a byłby możliwy i są plotki, że FIFA od kolejnej edycji przechodzi na abonament miesięczny z aktualizacjami.
Za opłacanie tego online dają jednak gry za darmo, więc ostatecznie wychodzi się na zero.
Jak się skończy ten projekt ostatniej szansy MS, to zobaczy w marcu.
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 4:32   Scorpix
@Dj Ogi
Akurat Wolfenstein to zły przykład, bo sprzedał się średnio, jak na całą kampanią reklamową, którą organizowano dla tego tytułu. Jednak już taki Asasyn czy niesławny Shadow of War sprzedały się bardzo dobrze, a są to produkcje niemalże w 100% single player. Twórcy w Japonii jakoś nie widzą w niczym problemu i dalej tworzą perły jak Nier: Automata, Yakuza, Kingdom Hearts, Persona, Okami czy seria Dark Souls i Bloodborne. Twórcy God of War i Horizon jakoś nie narzekają, a Horizon 2 jest już w produkcj

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Sony sprzedało aż 68 milionów więcej konsol niż Microsoft [PLOTKA]

News
sobota, 7 marca 2020

sony-sprzedalo-az-68-milionow-wiecej-konsol-niz-microsoft-plotka Nieciekawe (ale i nie do końca oficjalne) wieści z obozu Xboksa.

Komentarzy:
27

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
15

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z