Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTwórcy Maksa Payne´a i Alana Wake´a porzucają tworzenie wyłącznie singlowych gier wysokobudżetowych

Papkin wtorek, 16 stycznia 2018, 17:36 News

Jak twierdzą, te stały się dziesięciokrotnie droższe w produkcji.

Remedy Entertainment znamy z udanego flirtu z estetyką kryminału noir i uczynienia z bullet time'u gatunkowego standardu (dwie pierwsze odsłony Maksa Payne'a), trącącego twórczością Stephena Kinga thrillera (Alan Wake) oraz próby zatarcia granicy między grą wideo a aktorskim serialem (Quantum Break). Od maja ubiegłego roku wiadomo, że Finowie rzeźbią "filmową grę akcji" nazwaną roboczo Projekt 7 (lub po prostu P7). Ma to być historia osadzona w nowym uniwersum, ale hulająca na starym silniku (Northlight znany z QB).

Thomas Puha, szef komunikacji w Remedy, zdradził garść szczegółów na temat nowej gry dziennikarzom GamesIndustry.biz. Jak twierdzi, P7 będzie pierwszym projektem, w którym developerzy postawią na "długotrwałość doświadczenia". Powodem są rosnące budżety.

Rzeczywistość jest taka, że tradycyjne wysokobudżetowe gry singlowe są po prostu bardzo drogie w produkcji. Gracze oczekują długiej gry, z masą zawartości i opcji oraz wysoką jakością wykonania. To wszystko kosztuje, i to wiele. Jeśli cofnęlibyśmy się o dziesięć lat, zobaczylibyśmy, że rynek konsol jest mniej więcej tej samej wielkości co teraz. Ostatecznie grupa odbiorców, którym sprzedajesz, jest podobnej wielkości, ale koszt tworzenia gry wzrósł dziesięciokrotnie. To oczywisty problem. 

Przedstawiciel studia twierdzi ponadto, że w tym czasie zmieniło się podejście samych odbiorców, którzy chcą zaliczać tytuły jak najszybciej.

To szalona część procesu tworzenia gier: pracujesz nad jednym tytułem cztery czy pięć lat, a gracze kończą go w ciągu jednego weekendu.

Zaznacza, że choć w grach Remedy dalej najważniejsza będzie narracja, P7 ma zawierać pewne mechanizmy skłaniające gracza do wielokrotnego przechodzenia. Prawdopodobnie chodzi o kooperację, o której studio mniej lub bardziej otwarcie już wspominało.

Warto nadmienić, że Remedy niedawno zmieniło swoją politykę i pracuje obecnie nad kilkoma projektami równocześnie. Developerzy odpowiadają za singlowy moduł do Crossfire 2, sequela koreańskiego FPS-a, który cieszy się w Azji ogromną estymą.

Mamy naprawdę dobre narzędzia i technologię. Dzięki temu jesteśmy w stanie tworzyć o wiele szybciej niż kiedyś. Produktywność wzrosła (...) Poświęciliśmy dużo czasu, by upewnić się, że możemy udźwignąć dwa różne projekty.

Nadmieńmy zresztą, że studio nie tylko opracowało techniczny fundament, ale i przyciągnęło kilka nowych twarzy. Swego czasu Finowie rekrutowali współpracowników z pomocą najlepszego filmu w historii internetu.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 20 stycznia 2018, 0:23   mrowczak
@Aargh a, faktycznie. Mi się coś uwidziało. Mea Culpa. :)
piątek, 19 stycznia 2018, 12:54   mrowczak
@Aargh w ogóle nie mam bladego pojęcia skąd wziąłeś temat portowania gier... O.o
Jedyne gry sportowe i wyścigowe które nie mają produkt placement to te bez licencji.
piątek, 19 stycznia 2018, 8:56   mrowczak
@Aargh Przypomnę jeszcze raz, Wszystkie niemal gry sportowe i wyścigowe. Dla przykładu "Seria Tony Hawk's", FIFA czy NFL.
PS co mają cholera porty do tematu produkt placement?
czwartek, 18 stycznia 2018, 12:45   mrowczak
@Aargh a to ciekawe, produkt placement a porty gier... :)
czwartek, 18 stycznia 2018, 9:23   mrowczak
@Aargh to mówisz, że w grach sportowych i wyścigowych, nie uświadczymy reklam i lokowania produktu...
A to ciekawe. ;)
@Scorpix , nie kłóć się z Aargh, on wie, on może. :D
środa, 17 stycznia 2018, 19:14   Scorpix
@Aargh
Akurat Remedy w Quantum Break pokazało, że product placement ma się dobrze w grach. Prawie wszystkie auta to Nissany, a 100% komórek ma dobrze widoczny system Windows Phone. Skądś musieli mieć w końcu tą kasę na mini-serial.
środa, 17 stycznia 2018, 13:51   lastmanstanding
Arhgh, bo tutaj reklamuje się z ukrycia karty graficzne itp. itd., a że nie widać nie znaczy że nie ma i nie odbija się na rozgrywce, przez to że gra okazuje się demem, a wręcz technologiczną reklamą a nie fajną zabawą z mechanikami i super opowieścią, wszystko się łączy jakby to powiedział Dirk Gently
środa, 17 stycznia 2018, 13:07   lastmanstanding
mrowczak tu księgowy tam księgowy, ale miejsca pracy są :D
środa, 17 stycznia 2018, 12:34   mrowczak
@Aargh bo w grach nie ma lokowania produktu i reklam. ;)
A co do porównywania gier i filmów, to mają one jedną wspólną bolączkę, która obecnie jest odczówalna w większym stopniu niż kiedyś.
Finanse, a raczej księgowi którzy na polecenie swoich przełożonych ładują z roku na rok więcej kasy w marketing niż kiedyś.
Widać to po trailerach, gdzie kiedyś wychodził jeden albo dwa rocznie, a dziś wychodzi ich tyle, że możesz nie kupować/iść do kina, bo znasz niemal całą produkcję.
środa, 17 stycznia 2018, 11:24   Lumin
Nie jestem jakims znawcą gier japońskich, ale z tego co zauważyłem tam grafika nie jest glownym elementem, najważniejsza jest dobra mechanika, która daje satysfakcje. Nioh, soulsy, Nier Automata nie powodują opadu szczęki grafiką jako taką, ale całokształtem oprawy. I nie wiem, moze rzeczywiscie jestem teraz glupio madrym znafca internetowym, ale ja tak to widzę.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: Jestem tak stary, że dla mnie DDR to dawne niemieckie socjalistyczne państwo, a nie rodzaj pamięci RAM.

Komentarzy:
4

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
6

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
2

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z