Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTake-Two: Pudełka z grami znikną za 5-20 lat, loot boksy to nie hazard

Papkin czwartek, 30 listopada 2017, 12:33 News

"Nie możesz zmusić konsumenta do zrobienia czegoś".

W rozmowie z dziennikarzem GamesIndustry.biz szef Take-Two Interactive stawia śmiałe diagnozy. Jak twierdzi Karl Slatoff, los pudełkowych wydań gier jest w zasadzie przesądzony:

Jeśli pomyśli się długoterminowo, rynek będzie w 100% cyfrowy. Nie mogę ot tak przewidzieć, czy stanie się to za pięć, dziesięć czy za dwadzieścia lat. Prawdopodobnie za mniej niż dwadzieścia i może za trochę więcej niż pięć, ale myślę, że ostatecznie do tego dojdzie. Taki jest zeitgeist [niem. duch epoki – dop. red.]. Sprawy idą w tym kierunku.

Slatoff twierdzi, że duży wpływ na przyspieszenie trendu miały działania Sony i Microsoftu, które przyzwyczaiły ludzi do PSN-u i Xbox Live.

Myślę, że [cyfryzacja – dop. red.] przebiega szybciej, niż sobie wyobrażaliśmy, bo Sony i Microsoft zaprojektowały naprawdę świetne usługi. To dobrze rozwinięte platformy, które konsumenci uwielbiają.

Jak jednak nadmienia, w 2017 roku pudełka wciąż trzymają się mocno, a sklepy i sprzedawcy wydań fizycznych pozostają dla Take-Two "bardzo ważnymi partnerami" (zwłaszcza w kategoriach dystrybucji i marketingu).

Slatoff płynnie przeszedł do tego, jak rozwój cyfrowej dystrybucji doprowadził do włączenia w branżowy ekosystem mikropłatności. Według niego niedawne kontrowersje wokół loot boksów wynikają jednak nie tyle z niechęci do samej idei transakcji, ile z niedobrej zawartości paczek.

Nie postrzegamy tego typu rzeczy [loot boksów – dop. red.] w kategoriach hazardu. Generalnie zgadzamy się ze stanowiskiem ESA. (...) Jeśli chodzi o konsumentów i zamieszanie, jakie wywołały na rynku, tak naprawdę wszystko dotyczy zwartości. O dostarczenie mnóstwa zawartości, o utrzymywanie zaangażowania. Taka jest nasza strategia, na tym się skupiamy.

Jak dodaje:

Nie możesz zmusić konsumenta do zrobienia czegoś. Starasz się ze wszystkich sił, by stworzyć najlepszą możliwą grę, która będzie w stanie zatrzymać go na dłużej.

Więcej o kontrowersjach wokół skrzynek z łupami przeczytacie w aktualnym wydaniu CD-Action (w artykule "Na umrzyka skrzyni").

Więcej na temat: Take-Two,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 3 grudnia 2017, 20:46   tupolew519
5 lat? raczej wstawiałbym za 100.
niedziela, 3 grudnia 2017, 16:02   Deathroll2097
Tyle że koszt cyfrówek miał być dużo mniejszy, tymczasem takie wydania są droższe (vide Blizzard). Słuchać ściem korpo już nie mam zamiaru, bo wydaje mi się że za stary już jestem, ale godzić się z tymi przekrętami już niekoniecznie.
niedziela, 3 grudnia 2017, 14:38   pfiutek1
640 KB powinno wystarczyc kazdemu, a gry z cyfrowej dystrybucji beda tansze od pudelkowych bo odpadaja koszta tworzenia pudele, magazynowania i rozwozenia. niektorzy ludzie nie ucza sie na bledach innych.
niedziela, 3 grudnia 2017, 1:30   Tesu
Ach, widze Twoj rocznik w profilu i rozumiem wybor dekady. Zarzut o slabym doswiadczeniu z grami stal sie jeszcze bardziej zabawny, teraz kiedy juz wiem, ze pod moim adresem skierowala go osoba, ktorej nie bylo jeszcze na swiecie, gdy ja juz gralem w Ponga na pozyczonym TVG-10 i w Moon Patrol na automatach. :D
niedziela, 3 grudnia 2017, 1:12   Tesu
Zreszta slabe masz doswiadczenie z grami, skoro piszesz o tytulach z lat 2000-2010, a pomijasz przebijajace je swoja oryginalnoscia i innowacyjnoscia gry z lat 1990-2000. :)
niedziela, 3 grudnia 2017, 1:08   Tesu
@rvn10
Zabraklo lepszych argumentow, wiec od razu bawimy sie w wycieczki personalne? Slabo ogarniasz, skoro tylko na tyle Cie stac...
sobota, 2 grudnia 2017, 23:28   Goku07
...Nie no...nie jest aż tak źle, bo dużo dobrych gier wychodzi. Tylko mało wyróżniających się.
sobota, 2 grudnia 2017, 23:12   Goku07
W grach dziś brakuje INNOWACJI. Wszystko już było a gry tylko używają starych schematów i mnie to już zaczyna denerwować oraz nużyć. Dlatego przytoczę słowa znanego polskiego filozofa:
"kiedyś to było kurrr..."
sobota, 2 grudnia 2017, 22:17   rvn10
Tesu - VR to taka innowacja że za 2 lata nikt o niej nie będzie pamiętał. Słabe masz doświadczenie z grami skoro tak to przedstawiasz. Jak widać ten VR wypala ci klepki.
sobota, 2 grudnia 2017, 19:49   Tesu
@rvn10
A jednoczesnie wiele osob mowi "VR? A po co to komu?" ;) Ja osobiscie bardzo sobie cenie takiego Elite: Dangerous ogrywanego na HTC Vive. Dostarcza lepszych wrazen niz dowolna gra ze wspomnianego przez Ciebie okresu. A i niedlugie The Gallery: Call of the Starseed bylo dla mnie duzo wiekszym zaskoczeniem niz np. final pierwszego KOTOR-a.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
stały współpracownik
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Wydawca GTA zaopiekuje się grami indie, w tym niezapowiedzianym RPG Obsidian Entertainment

News
czwartek, 14 grudnia 2017

wydawca-gta-zaopiekuje-sie-grami-indie-w-tym-niezapowiedzianym-rpg-obsidian-entertainment Private Division to zagroda, w której zmieszczą się także inne indyki.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

„Ostatni Jedi” stawiają pytanie o to, do kogo należą Gwiezdne Wojny: do fanów czy do twórców? Owocem dociekań jest film zaskakująco dobry, a zarazem dobry, bo zaskakujący.

Komentarzy:
11

Ho, ho, ho! Nie masz pomysłu na prezent dla geeka? Postaramy się pomóc!

Komentarzy:
14

Opatrzony literą X następca Infinite A to desktop zaprojektowany zgodnie z bardzo prostymi założeniami. MSI postanowiło po prostu włożyć do obudowy wszystko to, co miało pod ręką najlepsze.

Komentarzy:
8

Seven zaczyna się jak dobry dreszczowiec – obiecująco, ale niepokojąco.

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z